Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 9

Mitt spørsmål til Sorene var:

«Hvilke kilder bygger du på (utover RFU)?»

Svaret fra Sorene:

Jeg synes mitt spørsmål var klart og enkelt formulert:
«Hvilke kilder bygger du på (utover RFU)?»

Men Sorene svarte ikke på det jeg spurte om. Han oppga ikke noen kilde (utover RFU).
Nærliggende å tolke det slik at Sorene ikke har noen kilde (utover RFU).

Mitt spm var ikke knyttet til Evil sitt innlegg. Spm’et var heller ikke knyttet til en forutsetning om at jeg (angivelig) dobbeltsjekker alle mine egne innlegg.

Derimot har jeg i løpet av første døgnet etter angivelig hendelse med massakrering av en mengde Nord-Koreanere registrert at det på flere ikke-skandinaviske nettsteder har blitt postet utsagn om at den opprinnelige kilden til nyheten fremstår som AI-generert og er fake news.

Det er færre og færre som har postet denne ‘nyheten’ siste døgnet.
Når Sorene valgte å gå den andre veien, og postet ‘nyheten’ nå ikveld, lurte jeg på om det var noen kilder jeg ikke var klar over.

Eksempel på postet utsagn om at den opprinnelige kilden til nyheten fremstår som AI-generert og er fake news:

Som fremgår postet Maks 26 denne kl.10.42 den 14 august.

Hans advarsel ble re-publisert en rekke steder. Her et screen shot jeg tok fra et annen mil blogger den 14 august kl.14.59.

**

Sorenes første link til RFU er for øvrig til en åpenbar AI-generert/falsk forside visende 10-12 stk eksploderende/brennende togvogner.

2 Likes

Lol

Trump begrunner beslutningen med forholdet til Nord-Koreas leder Kim Jong-un.

– På grunn av mitt svært gode forhold til Kim Jong-un i Nord-Korea er jeg ikke fornøyd med at USA for lenge siden gikk med på å delta i felles militærøvelser med Sør-Korea, skriver Trump på Truth Social.

Han mener øvelsene både er kostbare og sender et «helt upassende og fiendtlig» signal til Nord-Korea.

– Derfor, og fordi det er for sent å avlyse, har jeg gitt krigsminister Pete Hegseth beskjed om å redusere de felles militærøvelsene betydelig, skriver Trump.

Trump hevder at Nord-Korea har vært «ikke-truende og respektfullt» så lenge han har vært president.

2 Likes

Ukrainske droner på vei mot Russland ikveld.

9 Likes

Hvor lavt er det mulig å synke for denne oransje apekatten…?

5 Likes

Heldigvis er han ikke en apekatt. At det foregår forhandlinger med NK for å stoppe støtte til Putin? Meget mulig.

Garantert krav fra NK, ikke driv øvelser med SK.

2 Likes

Putin fant raskt løsningen på problemene i russisk økonomi som Andrei Klepach påpekte:

Moral:
Når kart og terreng ikke stemmer overens: Kvitt deg med kartet!

10 Likes

I lys av uttalelsen og faktiske forhold for øvrig, virker det lite sannsynlig. Det virker mer som en hevngjerrig handling, manglende støtte til denuklearisering. Heller ikke første gang, han stanset også en mil.øvelse i 2018.
Men et håp om forhandlinger utelukker det ikke, noe flere, også SK, er positive til. Trump-adm er jo også positive til å gjenoppta forhandlinger uten forhåndsbetingelser med NK.

4 Likes

Usa har stanset og reduseet øvelser under flere administrasjoner.

Trump vil garantert gjøre en deal. Og øvelser som stoppes er noe NK responderer på.

Putin, Xi og Kim ser på innrømmelser i innledningsfasen som et tegn på svakhet, og at de må kreve mer.

Det er den gamle sovjetiske forhandlingsdoktrinen:

• Krev noe helt urimelig
  • La vesten forsøke å finne et kompromiss
  • Sitt igjen med mye mer enn du hadde
13 Likes

Det kan være, men det har også vært måten å forhandle med NK tidligere.
Samtidig har ikke USA kapasitet til økt konfliktnivå i NK/SK.

Putin er forsåvidt så fucka at han ikler seg Marineuniform og rollespiller sovjet tider ;9

1 Like

Så, hva tror du er effekten når USA stopper felles øvelse? Det er å si det eksplisitt? Hvordan kommer man da ut i en forhandling? :see_no_evil:

2 Likes
10 Likes

Industriproduksjonen i russland må gå på høygir bare for å erstatte det som tapes ved fronten hver dag + raffinerier og logistikkhuber

10 Likes

Jeg tror det allerede foregår forhandlinger mellom kim og trump, og at dette er endel av det spillet.

Vi husker jo kanskje hvor godt “forhandlingene” fra Trump 1 gikk?

https://www.nytimes.com/2019/02/28/world/asia/trump-kim-vietnam-summit.html?eafs_enabled=false

“Sometimes you have to walk” sa Trump den gangen.

De som fulgte litt med fikk med seg at det som egentlig skjedde var at:

“Sometimes someone is wholly unprepared”

Og det vakke Kimmer’n.

10 Likes

Ingen god utvikling for vesten.

2 Likes

På tide å skjønne Trump. Han er ute etter å lage kaos som gangner de som beriker han.

10 Likes

la meg gjette, det blir hetende

Tsarlink

?? :innocent:

11 Likes

Så, er det standard praksis å vise svakhet mens den andre parten eskalerer (støtter Russland med mer balistiske missiler og soldater)? For meg, så virker det nok en gang som USA gir blaffen i en alliert, Sør-Korea, og menger seg med et diktatur.

18 Likes

Husk på at det ikke lenger er de tradisjonelle amerikanske diplomatene og fagfeltekspertene som håndterer forhandlinger med fiendtlig innstilte land. Standard praksis er neppe et etablert konsept for team Trump.