Mitt spørsmål til Sorene var:
«Hvilke kilder bygger du på (utover RFU)?»
Svaret fra Sorene:
Jeg synes mitt spørsmål var klart og enkelt formulert:
«Hvilke kilder bygger du på (utover RFU)?»
Men Sorene svarte ikke på det jeg spurte om. Han oppga ikke noen kilde (utover RFU).
Nærliggende å tolke det slik at Sorene ikke har noen kilde (utover RFU).
Mitt spm var ikke knyttet til Evil sitt innlegg. Spm’et var heller ikke knyttet til en forutsetning om at jeg (angivelig) dobbeltsjekker alle mine egne innlegg.
Derimot har jeg i løpet av første døgnet etter angivelig hendelse med massakrering av en mengde Nord-Koreanere registrert at det på flere ikke-skandinaviske nettsteder har blitt postet utsagn om at den opprinnelige kilden til nyheten fremstår som AI-generert og er fake news.
Det er færre og færre som har postet denne ‘nyheten’ siste døgnet.
Når Sorene valgte å gå den andre veien, og postet ‘nyheten’ nå ikveld, lurte jeg på om det var noen kilder jeg ikke var klar over.
Eksempel på postet utsagn om at den opprinnelige kilden til nyheten fremstår som AI-generert og er fake news:
Som fremgår postet Maks 26 denne kl.10.42 den 14 august.
Hans advarsel ble re-publisert en rekke steder. Her et screen shot jeg tok fra et annen mil blogger den 14 august kl.14.59.
**
Sorenes første link til RFU er for øvrig til en åpenbar AI-generert/falsk forside visende 10-12 stk eksploderende/brennende togvogner.