Problemet er at det egentlig er en plan som vil fungere.
Norge er for eksempel ennå ikke krigsklart på noen måte, hverken militært eller sivilt. Og vi ser heller ikke ut til å prioritere å bli det.
UK er svakere militært enn de har vært omtrent noen sinne, også etter Dunqerque.
Tyskland fant ut at de skulle begynne å bygge seg opp, men er årevis unna.
Kun Polen, Finland, Tyrkia og til dels Frankrike kan regnes for å være noenlunde forberedt.
Men ved et plutselig overfall på Europeiske land, inkludert oljeinfrastruktur, så vil kanskje ikke russland klare å erobre så mye land, men det vil ha en disruptiv effekt på støtten til Ukraina, siden alle ressurser vil bli brukt til bygge opp våre egne militære styrker.
Dermed vil Ukraina kunne få store problemer.
Og om russland skulle begynne å slite mot Europeiske styrker, så kan de bare rasle med atom-sabelen, og da står plutselig Ukraina alene igjen, med betydelig mindre støtte.
Så det eneste som hjelper ar at vi ruster opp alt hva remmer og tøy kan holde, og samtidig støtter Ukraina.
Og om russland prøver seg, så må vi angripe først. Og atomvåpen må besvares med atomvåpen. Uansett om de treffer oss eller Ukraina.