Det begynner å minke på alternativer.
Det er nok ikke tilfeldig at Ukraina slår til mot fem skip samtidig. Sikkert for å unngå at Russland stopper å bruke skip før de har fått gjort stor skade.
Jeg tror Putin tar en kjøretur på brua for å vise seg. Han må vise at han er en sterk leder. Hvis ikke er han ferdig
Er 99 % sikker på at Putin, som tilbringer mer og mer tid i sine sikre bunkere, ikke kommer til å kjøre over Kerch-brua så lenge det er krig/SMO
Nettopp!
Snart blir kanskje eneste alternativet at russerne trekker seg tilbake / evakuerer fra Krym.
Zelenskyi er nok villig til å gå med på en evakueringsavtale. Alle sivile evakueres i personbiler via Kerchbrua. Mil personell og utstyr tillates å evakuere via landbroen.
Ukrainian unmanned systems forces hit five russian ships in the ports of Mariupol and Berdyansk at night
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/JXluPiY0VB
Og til de som tenker at skaden ble sikkert ikke så stor:
Han kunne jo ha sendt Putin #2 dit da 
Pentagon vil kansellere Tomahawk til Tyskland.
Begrunnelsen er at Putin kan oppfatte det som eskalering (!)
Det er vel bare broen som er skadet? Det er vel ikke det verste å fikse. Verre med de korvettene ved St. Petersburg som tok fyr.
UKR ødela også vital del av jernbanen på Krym i natt:
Som jeg har sagt mange ganger: Europa må utvikle egna våpen. Ikke kjøpe Tomahawk.
Får håpe tyskerne innser dette.
Hej Norge
Passer perfekt med JOHN8’s indlæg om Krym 

Konstantin med nyt fra Krym — se fra 30 sekunder Kø Kø Kø Kø uendeligt 
Folk er panik og hysteriske 
Sådan går dagen på Krym og omegn 
Slava Ukraini 
Dansken
Har noen postet Zelenskys åpne brev til Putin her?
Guardian har ihvertfall et fult transcript på engelsk:
Blir for langt å kopiere inn hele brevet her, men sakser inn slutten:
"If you [Putin, altså] do not personally come to the conclusion that it is time to end this war, Ukraine will continue fighting for its existence. We will have those who support us.
But you, too, will have to fight much harder for your own existence – not Russia’s, but your own. And this is not a threat from me or from Ukraine. It is a fact of Russian history that you know well: when Russia grows tired, change comes.
We can work toward that fatigue.
You can stop your war.
Eternal memory to all those whose lives were taken by this war.
Glory to Ukraine!"
[min uthevning]
Vet hvilke tær han skal tråkke på, Zelensky. For det er nok akkurat den lille judohelten er aller aller mest redd for.
Shit as, det her er hva, 250 km bak fronten, og her styrer Ukraina droner med kamera for å slå ut russisk logistikk? Starlink? Mesh?
Hvis noen husker tilbake til Kherson, så mistet russerne byen fordi de ikke klarte å holde logistikken gående samtidig som Ukraina presset. De kunne stå og sloss med stadig mindre forsyninger eller forlate mye utstyr og flykte tilbake over broen som fortsatt stod. De valgte det siste, for alternativet hadde betydd at de mistet helt kontrollen.
Når russerne ser at de taper Krim, da tenker jeg strikken er dratt for langt for russerne og vi ser forandringer.
Og det brevet er nok lest av mange russere. Til inspirasjon. 
Jeg er ikke så sikker på at brevet blir lest av så mange. Jeg tror imidlertid at det blir omtalt av mange, og her tror jeg vi ser noe av Zelensky sin strategi for å nå flere russere. Han legger inn setninger og formuleringer som det er veldig fristende for selv de mest patriotiske russiske bloggere å sitere.
Alt salg av bensin og diesel på Krym stanset med umiddelbar virkning i dag. Unntak for vouchers kjøpt tidligere. Intet nysalg av vouchers. Ingen info om når salget evt planlegges åpnet igjen.
https://x.com/maria_drutska/status/2062796311515324818
Fremgår her at myndighetene minner om/ truer med opptil 20 års fengsel for enhver som tar bilder av / sprer bilder av brennende tankvogner/ordinære tankvogner mv
**
Kremls talsmann Pskov melder:
«Alt går som planlagt i den Spesielle Militære Operasjonen»
Her skal det stå at matvarebutikkene i Sevastopol har begynt å innføre restriksjoner på kjøp av en del matvarer/basisvarer. Hver enkelt kunde får bare kjøpe antatt behov for 1 person.
F eks 3 stk pakker med pasta/person:
Hvilken stemmer?
The Ukrainian military’s deployment of the program marks the first known instance of unclassified, commercial satellite imagery going directly to a soldier to guide real-time battle decisions, according to the companies and military analysts
Vantor’s images go directly from the satellite to the soldier’s tablet, phone or laptop in as little as 15 minutes