Ikke bare på Krym det er drivstoff-krise nå.
Her fra Krasnodar krai:
Innlegg # 1301:
Aftermath nærmere 48 timer etter droneangrepet:
Dette er altså vest for st petersburg, så langt bak fronten for å si det mildt.
Finnes det noe troverdig link?
Har berre funne denne på x
https://x.com/Ukrainene/status/2063357221560259027?
En smule økning i ukrainske angrep på kjøretøy…
Men hovedsakelig relevant hvis Ukraina ønsker å gå på offensiven eller trenger å stoppe et russisk angrep. Fint å stoppe det 200 km fra fronten
Putin prøver tydeligvis å kopiere Starlink. Går så där foreløpig:
Innbyggere i St Petersburg ute på gatene og beundrer hvor effektivt det russiske luftvernet er:
https://x.com/JayinKyiv/status/2063619937315213560?s=20
Kom til å tenke på Trump som mobbet Zelensky «You have no cards!»
Unggutten som filmer, filmer også seg selv. Han risikerer å bli identifisert og innbrakt av politiet.

Ser nok ut som den var fake desverre.
Forsyningssituasjonen må være veldig dårlig når russerne trekker seg tilbake fra et strategisk viktig område, som ikke er en direkte frontlinje.
https://militarnyi.com/en/news/chonhar-bridge-in-crimea-damaged-by-behemoth-and-fp-2-drones/
Så synd, det ser ut til at Ukraina har tatt ut en bro som gjør at bare en av veiene fra Kherson til Krim kan brukes.
Mao, forsyninger som skal bevege seg strekninge Krim - Zaporizhzhia må nå kjøres enda lengre i området som er ca 100 km fra fronten hvor Ukraina prøver å stoppe forsyninger.
Ser for meg en ferietur i et fredelig ukrainsk Kinburn, håper det skjer. Ser ut som et utrolig flott område dette her.
Samme brua som ble truffet av Storm Shadow i 2023. Den lagde et hull midt på dekket. Nå har de brukt egenproduserte droner. Kunne være interessant å se bilder som viser hvor store skader de har klart å lage.
Notably, this was the first known combat use of the Behemoth loitering munition
A 40-kg high-explosive fragmentation warhead is mounted in the nose of the drone, while a 35-kg thermobaric warhead is located behind it.
Dette er mot Storm Shadow sine 450 kg. Jeg vil jo tro skadene er mindre? Samtidig, som du sier, de vil jo neppe ha brukt en.
Ja, hvis de f.eks. klarer å svekke et tverrsnitt av brua, kan flere små skader gjøre like mye skade. Med Storm Shadow’en lagde de et hull i dekket som man kan kjøre rundt (som man ser av hjulsporene på bildet)
Ser ganske nasty treff det der. Må jo ha svekket ytelsen på broen vesentlig.
ja, dette er Storm Shadow’en fra 2023, bare så jeg ikke skape forvirring.






