Prøv å ikke kjøp kinesisk? 
17:52 Den ryska fregatten RFS AMIRAL GRIGOROVITJ ska öppnat eld mot en civil yacht i Engelska KAnalen under tisdagen skriver brittiska The Independent. Det hela ska skett 10:40 söder om Isle of Wight skriver insatta OSINT-analytikern Auonsson och visar vilka yachter som var i närheten enligt AIS.
Kan noen Ukrainere i en seilbåt ta med seg en Seababy og ta seg av den russiske fregatten? 
The sources said the strike on Gazprom Neft’s (SIBN.MM), opens new tab refinery in southeast Moscow damaged a primary refining facility that accounts for 53% of the plant’s capacity.
Det står for 35% av drivstoffet for Moskva, så nå ble 18% borte? 
Selskapet har mye interessant å vise fram. De har selve raketten klar for et system for avskjæring av ballistiske raketter. De er avhengige av europeiske partnere for radar, søkehode og C2 (command and control).
Kanskje et billigere alternativ til amerikanske eller fransk/italienske systemer med lav produksjonstakt.
Hadde vært bra for oss om Kongsberg, Nammo (og Saab) er med på dette.
Kongsberg Gruppen leverer “integration with C2 centers” 
9 av 41 fly igjen👍
Hej Norge
Dagens update 
Solovyov !!
One day before Russia struck Kyiv-Pechersk Lavra, Dmitry Evstafiev said everyone in Russia wanted it
Og Konstantin

Dagens Pollental – nok en dag med “Pæne” tal 
Russian UAS training center/ military UAV school hit by Ukrainian drones. Bol’shie Ugony, Kursk Oblast. 8th Army Corps. Published 16.06.2026

Vilde NightRider

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1u83ky7/the_ukrainian_primary_drone_unit_shows_attacks_on/
Russia Just Fired Its Unstoppable Missile At Kyiv — And Ukraine Shot Down 5 Of Them
Slava Ukraini 
Dansken
Sikkert ikke veldig populært, og dette er vel overveiende folk i skitet som putin trenger støtte av. Bare å håpe at hele regimet kollapser snart 
Generelt kjøpe europeisk er vel egentlig det beste. Europa trenger sterkest mulig økonomi for å håndtere dagens verdenssituasjon. Dumt å sende pengene unødvendig ut av Europa da
Spesielt til visse land selvsagt.
Jeg har ikke noe problem med å kjøpe sør-koreansk, japansk, taiwansk i tillegg til europeisk og få problemer med å kjøpe amerikansk. Spesielt hvis alternativet er kinesisk. Når det kommer til biler, så holder jeg meg f.eks unna VAG. 
Denne artikkelen siterer troverdig kilde på at nyhetssendinger på russisk TV siste 15 år har blitt modifisert før de har blitt vist til «Main Viewer»:
Ingen premie for å gjette hvem «Main Viewer» er
Litt på siden, men viktig at de baltiske statene får støtte så ikke ruzzerne tror de kan gjøre noen fremstøt der.
Import av fuel

Kanskje vi får se en stor fakkel av en båt snart 
Denys med en vild forudsigelse – vil Krim blive invaderet nok engang 
Update from Ukraine | Ukraine May Soon Start Big Landing operation in Crimea
Og Konstantin – Ægte news inside Russia 
The System Turns: Why Putin’s Loyalists Are Fleeing Russia
Spændende tider for Putskiiiiie 
Dansken
Og de flyene kjøres nok hardere enn de er skapt for.
Satser på det snart er 8
Var ikke det gamle NATO-nicket for Tu22 “Backfire”?
Ganske passende, spør du meg.
