Netherlands is buying 700 cruise missiles for Ukraine from Dutch industry. it is the Ruta Block 2 from Destinus with a 700+ km range and a 250 kg warhead
Nice
Ikke noe russerne vil høre fra Trump.
Han har antagelig rett, men vil vi heller krige mot Russland med et vestlig Ukraina på vår side, eller vil vi krige mot Russland med et forbitret Ukraina med i krigen på russisk side?
Tipper Krim broen står for fall snart.
WTI olja ser 60-tallet, Brent lavt 70-tall, det betyr at russisk Urals oil ser 50 tallet.
Har vært slik gjennom krigen at prisforskjellen Urals mot Brent øker ved lavere oljepris og minsker ved høy pris.
Bare en “fluktrute” igjen fra Krym, ifølge posten, det blir vel over brua det da (?), kanskje det er bevisst at de venter med den brua?

I jan-feb, så var oljeprisen lav, men Russland eksporterte oljeprodukter. I mars-mai, så var oljeprisen høy, men Russlands eksport av oljeprodukter var på vei ned. Nå, andre halvdel av juni, er oljeprisen i ferd med å bli lav igjen og Russland vurderer å importere bensin og kutte eksport av diesel. Hvis oljeprisen fortsetter å falle mens Ukraina fortsetter angrep på oljeraffinerier, så kan det bli en veldig kjip juli for Russland.
Det kan være at du har rett i det,men og bombe putins stolthet sønder og sammen må da være en utrolig symbolsk seier, som vil klinge langt inn i historiebøkene , putin vil fremstå som en taper i russland. Faller broen kan det være at putin faller.
Dystre advarsler fra den tidligere danske brigadegeneralen … Russland vil ofre folk og fe for å gjenoppstå som det dominerende truende imperium i Europa som det engang var…
Det ser mørkt ut for en storkrig ja,høyreekstreme er på fremmarsj i Europa og de er mer russisk vennlig. Det eneste som kan redde dette er at vi får et sterkt USA igjen .
Frankrike kjører på 
og her noen ferske bilder fra trafikken ut av Krim
Det er litt av et prestisjenederlag for Putin å se folk flykte fra Krim fordi russisk luftforsvar ikke klarer å gjøre jobben sin og Russland sliter med å få fram forsyninger.
Lukashenko tror tydeligvis at Ukraina kommer til å få ett alvorlig tilfelle av “Stockholm-syndrom”…
Som første kommentaren sier:
What he is saying is “Trump now thinks Ukraine is winning so we’re not that much pals anymore”. Which is good.
/+ at Ukraina bidro enormt til å redusere skadevirkningene av angrepet på Iran.
Ukrainian troops raise flag on Kinburn Spit in Mykolaiv Oblast held by Russian forces since 2022, military says.
Russian forces retreated under “heavy fire,” with the evacuation of surviving personnel continuing, the statement read.
By for By jages fasistene hjemover.
Hvem orker at holde med en taber 
Lukasjenko og Trump har set lyset 
Mange gode nyheder de sidste dage 
Dansken
Hvor taktisk bra er egentlig dette? Uten å ha en større plan. De har jo strupet forsyningslinjene en god del. Hmm dette kan bli spennende, men er litt redd de kan gape over for mye her.
