Ukraina virker å ha veldig god kontroll på både forsyninger, personell og logistikk.
Helt tydelig at de rykker frem sakte. Så dette blir nok bra.
De er jo ikke dumme, men forsyningene må jo foreløpig skje over sundet, hvor de er ganske så ubeskytta. Om russerne planlegger kontra er det ingen vei å flykte uten båt.
Russerene har ikke kontroll på sjøen lengre.
De har vel kontroll på andre siden bredden? Dette tror jeg de ikke gjør uten at de har en større plan. Blir spennende å følge fremover.
Jeg antar egentlig at Ukraina kun har plantet et flagg og ikke faktisk har tropper der. Det ville vært å sette seg selv i en veldig klemme. Samtidig, viktig for Ukraina å få russerne vekk, så de ikke kan angripe derfra. Også viktig som en PR-seier. Narrativet i krigen er noe jeg tenker vil påvirke utfallet i krigen. Det narrativet Ukraina ønsker å fortelle er at Russland er på gyngende grunn.
Det er bare dette området det er snakk om. Jeg vet ikke om Russland har gjort det, men de kunne fint nå over til Ukraina og angripe byene der med FPV droner. Litt vanskeligere nå.
aha et kort raid, for å sjekke og ødelegge. Gir mening. Om de planlegger en stor offensiv fra Nord senere, kan de også bruke landgang her samtidig.
Jeg tror de bare har flydd en FPV-drone over med flagget. Etter å ha jaget alle russere som var der vekk med FPV-droner. 
Vet nå ikke helt hvor nyttig det er å lande tropper på enden av en lang og smal halvøy hvor du etter 30-40 km må slå deg gjennom de faktiske russiske linjene (markert med oransje på kartet). Ville vel vært mer naturlig å bare land “rett” på et slikt forvarsverk… Forhåpentligvis etter å ha gjort det såpass umulig å få fram forsyninger dit til at det knapt er forsvarere.
Tvinger russerene til å sende tropper dit som blir fpv drone mat
Russisk mil blogger forbannet på russiske soldater.
Han hadde (hjulpet med) anskaffelse av Coyote elsykler til en bestemt avdeling.
Etter et møte med UKR soldater var alle Coyotene ødelagt/borte:
-Innen informasjonsområdet kringkaster Filatov konsekvent anti-ukrainske teser, sprer desinformasjon om fiendtlighetenes gang og prøver å delegitimere de ukrainske myndighetene. Rapportene hans glorifiserer ofte det russiske militæret
Har Filatov begynt å tvile på sine egne helter?
https://war-sanctions.gur.gov.ua/uploads/person/56/121/23219_photo_0o0nGVc-ACIeLnNu68111af8cb105-medium.png.webp
Du er trolig inne på noe.
He added that the Ukrainian flag was installed remotely.
Modig, men det spørs hvor lenge denne karen vil leve.
Det kan tolkes som en advarsel til Putin, og ikke en direkte trussel. En beskrivelsse av stemningen blant soldatene ved fronten, og konsekvensene av å ignorere den.
vel, da har han ingen ting å tape…
“The army will turn its weapons against the Kremlin”: an “SMO” veteran has threatened Putin with a mutiny. Lunin from Voronezh region wants a meeting with Putin and a joint live television appearance. As I’ve said before, Putin is very scared of his army returning home.
ZELENSKYY: The next 40 days will become hell for Russia.
Følger opp med original meldingen fra Zelensky.
Det dreier seg altså om en vel forberedt plan for å øke presset på Russland:
Militær hjelpepakke til UKR stor € 70 milliarder blir snart annonsert.
USA bidrar med € 0:

