Puck om år 5
Sier at dette blir året Russlands økonomiske problemer vil bli åpenbare (med alt det innebærer)
15 minutter lang. Som alltid verdt tiden.
Puck om år 5
Sier at dette blir året Russlands økonomiske problemer vil bli åpenbare (med alt det innebærer)
15 minutter lang. Som alltid verdt tiden.
Mer gnall og sutring fra illeluktende russere. Hva ventet de sig da det tog vervning i russike “arméen”? Dette med penalism og mord på soldater er ikke noe nytt, det har de drivit med i over 100 år. Sikkert før det også, fast jeg ikke har hørt noe om det. Umulig at ikke kjenne til dette, også i ryzzland. Men det er vel som vanlig: “det hender ikke meg”. Jo. Det gjorde just det. Uflaks.
Når du nesten garantert dør hvis du angriper Ukraina, så er det logiske at hvis du nekter, så må straffen være verre. Dette har vel vært greia mer eller mindre hele krigen.
Evt endring ville vært at russiske soldater så at mytteri har mindre risiko enn å angripe Ukraina eller nekte. Noe ala 1917.
Huge explosion after the impact in Novorossiysk, Russia.
The Ukrainian attack on important assets along the port facilities is ongoing.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/4y0x1wb6F2
General løytnant Gurulev (nå medlem av Dumaen for samme parti som Putin) er lite glad for utviklingen i Iran:
Han peker på bortfallet av Russlands allierte internasjonalt:
Venezuela, Iran, imorgen Cuba. Han glemte Syria.
Han spør hvorfor ikke Russland hjelper Iran militært, mener Russland mister sine internasjonale venner og vil ende opp som Kinas personlige tjener.
Iran-krigen har hatt en positiv virkning for Russland: Oljeprisen har gått opp.
Brent spot fredag kveld: Nivå $ 73.
Brent spot mandag morgen: Nivå $ 76.
Russiske staten får ventelig solgt olje til en høyere pris.
Kjærkomment for det russiske statsbudsjettet.
Ikke sikkert Kina ønsker å betale så mye mer av den grunn?
Er det noen som vet om produksjonen av Shahed droner i ruzzland skjer helt uten deler fra Iran?
Mister ruzzerne evnen til å produsere disse dronene, vil vel det være et ganske solid setback??
Et veldig godt poeng, for rabatten var type 30-35$ sist jeg sjekket. Hvis den nå er 40-45$, så får ikke Russland noe mer.
Jeg vil anta Shahed-dronene Russland produserer importerer mye komponenter, men ikke fra Iran, mer fra India, Kina osv.
EDIT det er faktisk mulig Russland fortsatt bruker noe iranske komponenter.
…og så har nok russland ganske redusert produksjons og eksportkapasitet…
Njah, det vil jeg ikke si. Såvidt jeg vet, det er i så fall snakk om endringer et sted godt under 10%.
Og den forvitrer stadig.
Ryssland får väl ganska många droner från Iran ?
Ser ut som en produktiv natt fra Ukraina sin side

Krigen i Iran er vel både godt og mindre godt for Ukraina Noe av fokus fra Vesten vil naturlig nok bli flyttet mot Midtøsten Og en del vestlige våpen og støtte vil vel havne der
På den annen side så er det trolig negativt for Russland, og Putin e r tilsynelatende oppøst for at disse massemorderne e r drept. Kanskje han begynner å frykte noe lignede selv om han e r mye verre å få has på
Han vil nok få mindre våpen fra Iran, så det er nærliggende å tenke at han vil få mer fra Kina i bytte mot olje
Hvis det skulle dreie i retning mot et regime som er mer vestlig-vennlig vil det helt klart bli et stort tap for Russland
Hej Norge
Dagens update !!

Kremlin cannot suppress public discontent in Russian regions; civil discontent turns into uprising
“Ukraine is superior on front, our infantry is destroyed, China invades us” – Russian propagandists

DECIDED! UKRAINE TAKES ITS LAND! KYIV STUNS THE WORLD — KREMLIN IN KNOCKOUT!Solovyov, Solovyov, Solovyov 
Dagens Pollental – Mye Hardware taget ud 
Slava Ukraini 
Slava Zelensky 
Dansken
Interessant fra ISW. Bare ord i støtte fra putin til Iran, de har selv nok med krigen i Ukraina og ikke ressurser til overs.
De har ikke støttet en eneste av sine allierte eller har vært i forsvarsallianse med siden krigen startet.