Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt

Continuing the discussion from Russland/Ukraina debatt 8 - #7611 av Christian.

Previous discussions:

Hej Norge
Dagens !!!

:partying_face: :partying_face: :partying_face: :partying_face:

Endelig – Håber det holder

Dagens Pollental

Slava Ukraini :ukraine:
Slava Zelensky :ukraine:

Dansken

17 Likes

Trump: Putin is not a good man, he is a bad man. He has killed a lot of people, and I don’t think he respects me.

TRUMP: WE HAVE TO SEND MORE WEAPONS TO UKRAINE, THEY HAVE TO DEFEND THEMSELVES

Krysser fingrene for at ting løsner nå.

19 Likes

Du verden for en selvinnsikt Trump har. Det tok bare et halvt år før det trengte igjennom egoet.

7 Likes

Det er verdt å ta med seg at Trump lovet fred, ikke gjennom våpenbruk, men gjennom fredsforhandlinger til sine velgere. Hvis han skal forsvare en 180-grader og forsyne Ukraina med mer og mer avanserte våpen enn Biden, så må han vise til at han har prøvd før han kjører på.

Samtidig, jeg har ingen tvil om at Trump har folk i sin administrasjon som ville hevet Ukraina under bussen hvis de fikk lov.

Jeg vet ærlig talt ikke hvor Trump står, jeg tror vi bare må vente og se. Hvis man ser på Trump/Elon dynamikken, så skjønner man at ting kan snu fullstendig på veldig kort tid.

12 Likes

Holder ikke pusten, men Trump kan fort gjøre MYE for ukraina.
155mm shells, et par hundre tusen kan fort sendes.
Bradleys, finnes minst 200stk han kan sende.
F16.

Thomahawk!. Usa har ca evig av dem.

Men vi får se hva det blir.

10 Likes

Hvor har du dette sitatet fra?!

I stedet for å si det sånn, så hadde jeg sagt:

Trump KAN fort gjøre mye for Ukraina.

Mest av alt, så kan USA si at de backer Ukraina og at de kommer til å øke støtten. Det vil gjøre det mye vanskeligere for Russland å rekruttere soldater. (Utfra logikken rundt at det ble mye lettere for Russland å rekruttere soldater når Trump snakket om fredsforhandlinger).

6 Likes

Et «Cuba-ultimatum» fra USA + deler av NATO så hjelper noen oligarker Putin ut av vinduet.

2 Likes
3 Likes

Og vi lar det skje. Vi må være en av de mest naive nasjonene på kloden.

10 Likes

Pytt pytt, er jo bare fundamentet som statsfinansene baseres på.

4 Likes

Støre følger veldig nøye med.

4 Likes

Desto større grunn til å legge bort naiviteten. Og i dette bildet er det interessant at vi underfinansierer spesialstyrkene våre slik at de ikke har midler til tilstrekkelig trening.

3 Likes

Hvorfor føler jeg meg ikke sikker på det?

Akkurat som det er vanskelig å se grensa under vann så er det vanskelig å se rørledningene fra over vann?

6 Likes

Ingen tvil om at Trump også i dette tilfellet overvurderte effekten av egen følt makt. Putin har ikke pratet med Trump fordi han var redd han og respekterte han, men kun fordi han sanset hvor mottakelig Trump var for smiger og smisk og at dette kunne gagne Russland. Kanskje det er dette som nå gradvis demrer for Trump?

2 Likes

EU preparing toughest sanctions against Russia in three years – French foreign minister

Ivan Diakonov — Tuesday, 8 July 2025, 06:03
“This cannot go on any longer, this must come to an end. To achieve this, in coordination with American senators, Europe is preparing, based on French proposals, to introduce the toughest sanctions we have imposed in the past three years which will directly drain the resources that allow Vladimir Putin to continue his war.”

15 Likes

Må være meget spent mellom Nato og russland.

10 Likes

Det er helt ellevilt hvor mye uro ett enkelt land kan forårsake. Verste er at NATO kun er reaktiv på alt russerne foretar seg. Hvorfor kjører ikke CIA operasjoner innad i Russland for å forårsake drit der? De får jo det til i alle andre land. Mine mistanker er at de ikke er interessert.

6 Likes