Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt

Siste videoen fra Sorene, rett over:

«Putin FLEES the Kremlin as Former Sovjet Allies TURN on Russia»

Som det står i en av kommentarene på YT, så er dette click-bait for å oppnå annonse inntekter.

Jeg er blant de som håper Putin faktisk en dag vil flykte.
Men åpenbart ikke korrekt at han har flyktet i dag eller i går.

Blir dessverre useriøst, i alle fall etter min mening.
Altså denne videoen på 26 min 55 sek, postet av Sorene:

4 Likes

Godt poeng.

Og så blir det en bonus at også russere periodevis får oppleve hvordan det er å leve uten strøm.
Slik ukrainerne periodevis har måttet.

1 Like

Sanksjonene til Trump. Trer de ikraft gradvis frem til 21. November eller alt 21. November?

Dette er vel omtrent det første intervjuet jeg har hørt med noen fra Trump administrasjonen hvor jeg sitter igjen med et glis.

Der var det bekreftet at det var Ukraina sitt verk.

4 Likes

Russland fortsetter å slå til mot nærmest hva som helst i Ukraina.

Ukraina har snart slått til mot russisk olje i tre måneder. Det er liten tvil om at Ukraina vil kunne fortsette med det nå

3 Likes

Ingen av dine to alternativer.

De ble offentliggjort 22 10 2025, og trådte ikraft da.

Scroll nedover til avsnittet «Sanctions Implications» her:

3 Likes

Den økte vannføringen nedstrøms fra demningen ser også ut til å skape problemer for forsyninger til noen russiske avdelinger.

5 Likes

I tillegg noe jeg nettopp leste:
Som følge av dambruddet er/blir det også problemer med rent drikkevann i Belgorod området.

Så russerne i Belgorod kan se frem til både forurenset drikkevann og periodiske strømbrudd fremover mot jul.

**

Innbyggerne i Belgorod kommer sikkert til å være takknemlige overfor Putin.

6 Likes
6 Likes

Andre en meg som synes det et av de mest interessante aspektene om dagen er at ukrainerne ut over et par tester ser ut til å spare på produksjonen av Flamingo missiler?

Synes det som skisseres som et mulig formål i denne videoen kan være en plausibel forklaring.

Altså om russerne går etter ukrainsk energi infrastruktur i vinter også, så kan en bruke Flamingo til å gjøre det samme med russerne tilbake. Altså en “deterrence” politikk på et annet nivå en atomvåpen. Nå nevnes det også i videoen at dette kanskje ikke vil avskrekke russerne i første omgang fra å gjøre det, men synes denne kommeentaren fra en ukrainer i kommentarfeltet var ganske talende:

Altså at man kan framprovosere ganske stor effekt siden russerne nå kanskje ikke har store nok fuel lagre etter rafineri kampanjen til å drive større byer på generatorer slik ukrainerne har kommet seg gjennom vinteren de 2 siste vintrene.

Et annet mål er jo typisk krim broen o.l.

Ellers litt mer om flamingoene og stockpiling her:

Kanskje et billig massemissil for fremtiden for amerikanerne? :face_with_monocle:

12 Likes

Har hørt at produksjonen har vært forsinket. Både tekniske forhold og finansiering.

Edit:

4 Likes

Se der. Hadde ikke sett den. Da blir det interessant å se fremover mot nyåret om de begynner å lobbe det de produserer mot et og et mål eller om dette blir brukt mer strategisk som feks droneangrepet mot de langtrekkende bombeflyene.

2 Likes

Hej Norge

John skriver

[quote=“John8, post:2979, topic:42543”]
Blir dessverre useriøst, i alle fall etter min mening.

Hvis du hører lige fra starten bliver der gjort rede for overskriften-- men overskriften kan være misvisende i flere tilfælde al’a kanal 13 forsider.

MEN hvad hulen betyder det nr man ser indholdet, 95% af de videoer jeg ligger op er vældig informative og vinklet fra flere sider. De fleste Videoer jeg ligger ud har jeg set, så jeg ved det ikke er misvisende.

Som visse andre herinde orker jeg ikke de evige diskussioner og konspirationer om dit og dat i krigen.
Jeg betragter dette forum som informations forum og betragter ikke mig selv som ejer af forum som visse andre.
Jeg har desuden været aktiv på denne Tråd siden starten af invasionen som iøvrigt startede på min fødselsdag.

Hvis ikke man kan lide mine indlæg og informative Videoer – så spring indlægget over :thinking:

Så til dagens Nyheder !!! som bliver lidt kort i dag :+1:

BEMÆRK at forside kan være IA genereret :yawning_face:

Dagens Pollental !!

Slava Ukraini :ukraine:
Slava Zelensky :ukraine:

Dansken

7 Likes

At Putin skryter av den nye raketten sin viser nivået denne gjøken ligger på.
Det er vel bare Kim som gjør noe lignende.
Han får også et passende svar fra Trump

-Trump said Putin should be thinking about ending the war he has unleashed against Ukraine, not about testing missiles.

Quote from Trump: “He ought to get the war ended, a war that should have taken one week is now in its fourth year, that’s what he ought to do instead of testing missiles.”
(pravda)

1 Like

image

14 Likes

Stort sett, så har han utelatt #2 og #3, er vel bare nå siste runde at det har sett slik ut :stuck_out_tongue:

3 Likes

Ja, riktig. Det er litt rart, men han har kanske ikke noe valg lenger(?)

Jeg er ikke helt sikker på at det skyldes krigen i Ukraina. Putin bruker en del ressurser på å holde Maduro ved makten i Venezuela.

Nå når Trump driver med sabelrasling der, så har Putin reagert med å sende transportfly, angivelig med våpen til regimet.

Dynamikken mellom Trump og Putin kan med andre ord ha fått en ny dimensjon.

14 Likes
9 Likes