28/8 22:40 - 792 Servers (1431 Online)(PATCH-DAY)
29/9 19:14 - 900 Servers (2612 Online)
Håper vi har flere spillere om en måned da. Sikkert en trykkkleif. Bra oppgang i så fall.
Bare for å sammenligne med pc-versjonen er det nå 4972 servere online som topconanservers.com registrerer med 4076 spillere online. 5765 samtidige spillere rapporterer steam.
Man må vel ha et xbox-abonnement for å spille multiplayer, mens singleplayer er gratis? Samtidig er singleplayer mindre plaget av feil. En ting jeg lurer på er om det er ett sett med servere pr region? Jeg synes tallene virker litt lave.
US reviews 29/8: 87stjerner/25 reviews = 3,48 i snitt.
(30/8 har startet bra 4,71 etter 7 reviews)
Kommer med ny update i morgen natt
Status top paid 30/8 06:41
Taiwan : 23
Brasil : 26
Nederland : 15
Ungarn : 13
Frankrike : 5
Belgia : 8
Mexico : 39
New-Zealand : 5
Irland : 13
Australia : 4
Sveits : 5
Osterriket : 5
England : 10
USA : 9
Tyskland : 12
Danmark : 20
Norge : 9
Sverige : 14
Italia : 26
Spania : 12
Finland : 19
Canada : 8
Russland : 27
Totalt 2792 reviews
Hvor mye skal Funcom ha solgt av Conan Exiles på Xbox for at det skal være bull for aksjen? Har sett 100K vært nevnt i et regnestykke. Hva mener dere?
100k må være bra til nå
Jeg synes ikke 100k på xbox hittil er bull. Det er helt greit. 170k er bull.
Hvorfor har jeg ikke kjøpt meg opp i såfall, og hvorfor reagerer ikke markedet? Personlig er jeg skeptisk til salgstallene på xbox som Bullishproof har estimert seg fram til. Han har guesttimert seg fram forholdet mellom review/salg på xbox. Det er også det ekstra usikkerhetsmomentet at folk som bare har brukt trial versjonen kan legge inn review.
Hvis man tar med en indikator som f.eks. google trends: https://trends.google.com/trends/explore?q=conan%20exiles så er interessen 20% så høy som ved launch på PC. Da ble det solgt 500k på en måned, interessen nå, ved 100% korrelering mellom søketrend og salg, så vil det gi oss 100k solgte - totalt på PC og xbox. Jeg tror nok neppe det er fasiten heller, men det illustrerer poenget mitt med at det er en god del usikkerhet rundt salgstallene på xbox.
Hvis noen lurer, søkevolumet på google trends gikk ned samtidig som PC-versjonen ikke var på salg, og har gått videre ned samtidig som det har kommet færre reviews. Det er mao en sterk korrelasjon mellom de to.
Edit: som jeg sa nedenfor: søketrend på xbox vc pc gir ikke samme reelle interesse. Poenget var at dette er en annen indikator som peker i en annen retning.
Du mener i så fall 100k totalt på steam og Xbox? Jeg ville ikke brukt trends som en indikator på konsoll
Næh, som du ser, så skriver jeg at det er en annen indikator som drar en annen vei. Som du sier, søketrend på xbox vc pc gir ikke samme reelle interesse.
@Christian viss du bruker news / hype / trend / forventning frå web som indikator, så må ein også hugse på at det har vert jevn etterspørsel på CE til Xbox sidan Early-access starta på PC. Sjølv om det ikkje skrives hundervis av artiklar i veka om Conan Exiles akkuratt no så… Just sayin.
@Voidwalker hva tenker du om denne Og lignende kommentarer fra Reddit?
Yesterday was much more stable and playable. This new patch has seemed to actually have fixed some things. They still need to fix some stability things but it’s looking much much better. The next big problem is going to be lack of servers or even opening more slots on the already existing servers. I hope they get on this quick if the trend of every official server being maxed out during peak hours continues. The game is a lot of fun.
Andre som har spillet på Xbox og spiller?
Det stämmer överens med vad jag upplevt. Dock har jag fortfarande dashboardkrascher men inte lika ofta. Min xbox är en day one edition och jag börjar undra om det är vi med äldre modeller av konsolen som har mest problem. Förutom problemen som finns på serversidan då.
Misstänker att de kokar ihop en större patch med tanke på att de inte skickat en ny till microsoft på några dagar nu.
Hvis folk har forventninger om flere hundre tusen solgte på xbox allerede så er jeg redd det blir blodrødt når de faktiske tall kommer
Ingen har vel det. MEN, stortradere kan bombe kursen som om “markedet” forventet millioner av solgte.
Alright! Har du btw forsøkt med spillet på en ekstern disk og/eller sette et par commands i console til “0”?
100-170 K xbox tror jeg er helt OK estimert.
på PC er det nå solgt ca 60-100K siden den nye domen.
fra 585 til 647 ca