Nej har inte testat något av förslagen! Enlighten me
Vel, det som ser ut til å hjelpe flest er å legge spillet på en ekstern disk - helst SSD og USB 3.0. Dette fjerner visstnok mange problemet knyttet til eks. memory leaks.
Kort oppsummert inneholder denne kommentaren de mest vellykkede “fixene” på brukersiden:
External hard drives seem to be helping people. If thats not possible I would suggest plugging in a USB keyboard and hitting ~ to access the command prompt and putting in r.shadowquality 0 and r.fluidquality 0. Go slow at first and when going into new areas try not to sprint everywhere.
Jeg har hele tiden tippet 150 000 innen H1 res. Virker som jeg var litt for optimistisk. Men så har det vært enda mer problemer enn jeg forestilte meg.
Baiser ble jeg kalt. Realist var forsvaret. Noen av de som har bedre peil enn meg sånn ellers, som f.eks @nofun og @christian var på linje med meg.
Fortsatt forbedres spillet og det er positivt. Spillet er på vei til å bli veldig veldig bra.
Men skeptisk til lanseringen med nye versjoner på pc og Xbox på nyåret. Skeptisk til ps4 versjonen også. Ingenting går på skinner. Det er sikkert. Nye grep må tas.
150k på xbox nåes rimelig snart. De har leid inn 3dje parts QA firma for å øke kvaliteten på patchene. Tror det vil vise igjen.
Ja håper det samme. En lansering med bare mindre problemer hadde vært gull.
Jeg tippet 75 - 150k, men ingen kalte meg baiser
Litt trang fødsel på Xbox, og mye jobb gjenstår. Når det er sagt er jeg veldig positivt overrasket over både launch og lyst i markedet. Omformulert: Spillerne er mer tålmodige enn på Steam, og kjøpslysten ser ut til å være stor.
Allerede siste patch ga bedring, og ikke bekymret for full launch en gang i Q1 2018.
Jeg er også rimelig skeptisk. Det nåværende testregimet er ikke bra nok for en fulllansering. Det kan til en hvis grad tilgis for et EA spill, men ikke ved en vanlig lansering. Håpet mitt er at de skiller content og engine updates, så de kan kjøre engine updates 3 - 4 uker før lanseringen. Så kan de få patchet opp spillet før de drar inn masse nye spillere som har lyst å teste den nye expansionen de vil komme med ved lanseringen.
For PS4-versjonen, så håper jeg Funcom har lært litt av xbox-lanseringen og kjører på vesentlig mer testing før de går live der. Å patche kritiske feil uka før release burde få store varsellamper til å lyse.
Samtidig, hvis man ser på CE ved lanseringen i januar vs lanseringen nå i august, så er spillet blitt milevis bedre. Spørsmålet blir om de gir seg for tight deadline denne gangen også?
Tipper de har solgt rett over 150k
US reviews 30/8: 109stjerner/27 reviews = 4,04 i snitt.
Kommer med ny update i morgen natt
Top paid listen 31.8 08:00:
Taiwan : 30
Brasil : 31
Nederland : 18
Ungarn : 11
Frankrike : 4
Belgia : 10
Mexico : 38
New-Zealand : 6
Irland : 17
Australia : 5
Sveits : 5
Osterriket : 7
England : 11
USA : 10
Tyskland : 12
Danmark : 24
Norge : 7
Sverige : 18
Italia : 31
Spania : 13
Finland : 26
Canada : 10
Russland : 34
Totalt 2835 reviews
Blir interessant å se forholdstallet for salg / reviews. På Steam har det hele veien fungert overraskende bra å regne 50 salg per review. For CE er det 13250 x 50 = 662 500. På Xbox blir det 2835 x 50 = 141 750.
Så da får vi håpe de som gidder å skrive reviews med en håndholdt kontroll er minst 1/3 færre - da snakker vi nærmere 200k solgt på Xbox
Tror nok færre vil skrive reviews på håndholdt konsoll ja. Færre derav.
De som har 1-timers version kan poste reviews. Flere derav.
Startkrøll så folk ikke fikk startet spillet. Flere derav.
Tror 140k kan være svært spot on =)
Rädd att det är lite högt jag, men man kan ju hoppas!
Godt forslag! Det er slike endringer jeg også sikter til.
Skal dei oppgradere engine før release?
Ser at jeg forklarte meg litt uklart nå, så tar et eksempel fra WoW. Når WoW skulle komme med en expansion, så gjorde de f.eks. fullstending om på talent-trærne et par uker før release. Ved release, så fikk man kun tilgang til nytt content og de nye levelene ble unlocka.
Tilsvarende så gjorde Funcom en rekke gameplay (engine) oppdateringer nå samtidig som de kom med content. F.eks ny AI på NPC-er og de endret slik at man fjernet våpen når man sprinter. Sistnevnte er vel det Funcom har fått mest klager på. Hvis de hadde kommet med de endringene før de kom med expansionen, så hadde de fått fikset opp mange av tingene folk klaget på før de kom med expansionen og fikk 50-100k nye spillere på PC.
Då er eg med
Høyres fornuftig ut, @joelbylos kommenter gjerne
Det du nevner her er kalt feature toggling. En fin måte å få ut ny funksjonalitet (les kode) som man aktiverer når man er klar.
Selv lurer eg på hvor god testdekning de har på det de leverer. Noen som vet noe om dette når det gjelder spillbransjen?
Mistenker at de hadde gjort dette - eller andre mer QA-vennlige tilnærminger - hvis de hadde bedre tid. Inntrykket man får av Joel, er at de må gjøre “alt” samtidig for å rekke Q1 2018.
Kan se for meg at blodtrykket hans øker litt når lekfolk som oss mener noe om utviklingsløpet