Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Salgstall Conan Exiles - Xbox. Daglig oppdatering

Taiwan er ikke Kina desverere.

Det var et svar til @Christian (som senere trakk sitt innlegg, derav misforståelsen:))

1 Like

Mon tro om vi kan se CE som #1 top paid på Xbox igjen:

IMG_0067

De som er markert er på salg / har nettopp avsluttet salg. KF2 er derimot nytt, men mindre marked slik jeg ser det.

4 Likes

Ved forrige post hadde vi: Nr. 1 Action & adventure og Nr. 7 All categories

Nå to dager etter er status opp to plasseringer på All categories

Nr. 1 Action & adventure
Nr. 5 All categories

image

18 Likes

Håper virkelig det får Xbox servere disconnect å de andre store bugsene ut ved neste patch. G-portal skrev på twitter i natt at patch var ventet en av de neste dagene…

2 Likes

Takk for oppdatering @TinvesT. Dette sier litt om potensialet om FUN klarer å rette opp i manglene i løpet av rimelig tid.

Ja, det er meget sterkt og viser at spillet er populært også for en stor brukergruppe i consol communityet. Dette lover meget godt for full release på PC, Xbox og PS4 om et par måneder!

I mellomtiden selges det Funcom aksjer for kr 2.27stk :joy::yum:

6 Likes

Har en bekymring i forhold til det med ‘Top Paid’. Vi vet ikke sikkert om den teller rent antall nedlastninger, med andre ord at ‘free trial’ påvirker dette tallet.
En twitter melding for ett par dager siden, kan se de som har hatt problemer i første trial og ikke kjøpt, vil måtte avinstallere og slette, for så å laste ned på nytt og teste en gang til.

CONAN EXILES‏Verifisert konto @ConanExiles

[Xbox] Due to popular demand (and to give people a better feel for the game) we’re extending the free trial on Xbox for new downloads.
05.58 - 3. sep. 2017

Tror ikke det nødvendigvis påvirker et stort antall på top paid, men det vet vi ikke tross alt, så ville nå bare dele en bekymring.

https://www.microsoft.com/en-us/store/top-paid/games/xbox?icid=CNavXboxGamesDownload

Forøvrig har vi 5.plass der i øyeblikket. =)

Hvor er logikken i dette? Free trial blir som en demo, så jeg kan garantere at dette ikke medregnes.

1 Like

Du kan legge inn review på full-versjonen selv om du bare har kjørt free trial…

Var vel fra noen som hadde mailet med microsoft at en slik mulighet ble antydet. Var det @h3nk1?

Greit nok det, men under “top paid” vil ikke en nedlastning av en demo medregnes.

4 Likes

Det var jeg som chattet med dem. De sa at det var antall og ikke inntjening som ble målt, men det er jo ikke dermed gitt at free trial blir målt. Det spurte jeg ikke konkret om.

Skal sies at mitt inntrykk var at dette ikke var noe de på support egentlig hadde særlig peiling på. Derfor skrev jeg også her at jeg ikke ville lagt veldig vekt på det. De henviste videre til Microsoft developer forum (tror jeg det var), så om noen her er der så kan jo henvendelse rettes dit.

3 Likes

Jeg tror ikke det jeg heller, men når de to versjonene tydeligvis blir likebehandlet ett sted, så er det en mulighet for at det skjer et annet sted og. De har jo svart at det ikke brukes omsetning, men antall nedlastinger for å beregne den listen.

3 Likes

Riktig, men det er heller ikke gitt at free trial ikke regnes med. Og registrerer det blir brukt til å ‘hausse’ med på HO, så ville bare oppfordre til å ikke lese for mye inn i det enda.
Det som er kjempepositivt i forhold til dette er Funcom som igjen ikke bare hører på brukerne sine, men kommer med kreative løsninger for å bedre en situasjon.
At det fører til økt salg for CE til Xbox skal vi heller ikke betvile, men hva som altså kan betviles er om Top Paid plasseringa er korrekt å lese slik vi gjør etter å ha sett oss blind på Global Top Seller i 8 måneder. :+1::rofl:

2 Likes

Det er slik jeg ser det også. Det synes jo helt feil å telle med free trial, men ut i fra et markedsføringshensyn så vil det jo være i deres interesse å gi inntrykk av høyest mulig salg :slight_smile:

Her er link for dem som evt ønsker å borre mer i hva top paid baserer seg på:
https://developer.microsoft.com/en-us/

1 Like

Husk at Rui skrøt av at de lå høyt på listene over top paid, tviler på at han hadde tatt opp dette hvis det var på grunn av en trial versjon

7 Likes

Funcom sa vel også at de ikke er fornøyd med hvor bra spillet har levert på Xbox? Det er vel rimelig å tro at dette også innebærer antall salg?

1 Like

Synes dem sa at det ikke var eksepsonelt men innen forventningene.

1 Like

Jag har skickat mail till Funcom och frågat om trial-versionen är inkluderad eller exkluderad från statistiken. De borde kunna ge svar på det. Så får vi se vad de säger :wink:

3 Likes