Takk for info, @Burnside!
Kanksje være litt edruelig i estimatene våre her nå. Jeg er enig i at dette ser veldig bra ut, men vi har veldig få holdepunkter til hva denne listen betyr i form av antall solgte. Det eneste indikatoren vi har på antall spillere er 1000stk online, som virkelig ikke er mye å hoppe i taket for. Samtidig var det 346 server, og de tar vel 40 stk pr server nå, så det er heller ingenting å juble for.
Jeg tror ikke salget på Xbox uke 1 er bedre enn det var på PC, så 2-4k pr land er i mine øyne urealistisk. Om det er solgt 150k sålangt burde vi være mer enn fornøyd.
Ja det er vanskelig å sei, men det ser unektelig bra ut. Få antall online kjem vel mest av at veldig monge sliter med krasj, og andre med serverproblem
Hvor har du 1000stk online fra?
Men online viser offisielle servere dvs ikke de som spiller single player/coop?
Det var derfor jeg ikke ville hause opp salgs tallene for mye. Tror fremdeles vi kan bli positivt overrasket når vi får se fasiten. Kanskje jeg tar feil?
Dette oppsummerer vel det meste her, men å ligge helt i topp globalt er likevel det mest positive leiet vi kunne ha håpet på. Og slik jeg ser det er det nærmest en plikt etter en slik lansering å gi markedet en tilbakemelding om hvordan det har gått, og det tror jeg de vil gjøre i form av en børsmelding før tallslipp nå sent i august.
Det er kanskje verdt å merke seg at top paid listen neppe har med retail salg, som nok fortsatt er en veldig stor andel på konsoll.
Postet av @Voidwalker igår
Här kommer en liten uppdatering om XBOX-versionen från mitt håll:
Det finns 346 servers på Xbox Live just nu, ungefär 1000 personer online på dessa (tidig morgon/natt i US). Jag själv åker ut till dashboarden efter cirka 5-10 minuter på en server, ibland redan under loading screen. Det funkar bättre för mig i Singleplayer/CO-OP där jag inte upplevt någon krasch hittils, förutom att ljudet laggar ibland.
@BillyP Ja det stemmer nok. Vet heller ikke om det viser private servere, men de virker vel heller ikke foreløpig, eller er det patchet? Funket ikke her om dagen iværtfall.
Sier heller ikke at disse tallene er korrekte, for alt jeg vet kan server browseren på xbox kun vise regionale servere, men det er så langt den eneste indikatoren jeg har fått med meg på hvor mange som spiller.
@Starfighter Håper jeg tar feil Men frem til vi får noen offisielle tall fra FC er jeg redd vi flyr helt i blinde, og da velger jeg heller å være litt mer edruelig og heller bli overrasket om ting faktisk har tatt helt av
@Burnside Absolutt. Ting ser veldig bra ut, sett bort fra litt barnesykdommer som forhåpentligvis snart er patchet bort. Jeg tror heller ikke FC blir å komme med noen tall så nært Q2 tallene om det ikke er så sinnsykt at de må komme med et resultatvarsel.
Dette tallet gjelder kun offisielle servere og representerer ikke det reelle antallet spillere.
På PS 4 plattformen (som normalt selger en del mer enn XBox) så har “Crash Bandicot” etter release 30 juni et estimert salg på 1.137.411 enheter. Spillet har variert mellom 1 og 3 plass i hele juli så vidt jeg kan se, men så er også juli “sommersesong” og med en god del lavere salgsvolumer enn august.
Så uansett så selges det masse Conan Exiles XBox hvert døgn nå som spillet figurerer helt i toppen av salgslistene og holder spillet seg der en stund så snakker vi “mega” suksess.
Dette er da retailsalget ikke online.
Når det gjelder online salget så var Crash i salg 1 dag i juni, og klarte på den ene dagen å toppe salgslistene for hele juni måned. Klarer ikke å bestemme meg for om det er en positiv (solgt sinnsykt mye) eller negativ (generelt sett lite salg online) ting.
Ser den… men gir om ikke annet en positiv indikasjon på hvordan Conan Exiles XBox presterer om dagen…
Crash Bandicot selges også retail
Så, hvis vi regner 35% digitalt salg, så får vi 400k solgt digitalt, det er 54 dager siden spillet ble sluppet, så 400k/54 = 7500 pr dag.
Viss kunden har muligheten til å velge gjør vel enhver det som passer best. Vil de ha spillet og de bare har en mulighet. Tar de vel den som fins, i dette tilfellet lasrer det ned fra nett.
Her er noen salgstall fra januar 2015. Tipper de har hatt en økning på 15-20% digitalt salg siden da. Merk at dette er for alle konsoller.
Vi kan vel også slenge på at Crash 3504 anmeldelser på ps store etter rhougly 1.5m solgte om vi tar med @Christian sin utregning over. Om den holder for CE også så ser det jo ekstremt bra ut. 400k solgte.
Ser du ignorerer at folk som kun har lastet ned trial versjonen også kan legge inn reviews.
Det glemte jeg selvsagt