Ingen fasit eksisterer, dessverre! Vi har spurt alt fra folk på Reddit til MS.
Det nærmeste vi kommer en fasit er at Microsoft nå har CE XBox som nr 1 blant betalte XBox spill alle plattformer. Og det bør jo være bra…
Dette er jo kjempebra. Fordi kursoppgang har uteblitt virker det som realitetene rundt salget ikke har sunket helt inn hos mange.
HAHA, spot on!
Vel, jeg er så optimistisk på at kursen vil gå både/enten før og/eller etter Q2 at 25% av porteføljen er flyttet over til 2x Så vil tiden vise fasit.
Här kommer en liten uppdatering om XBOX-versionen från mitt håll:
Det finns 346 servers på Xbox Live just nu, ungefär 1000 personer online på dessa (tidig morgon/natt i US). Jag själv åker ut till dashboarden efter cirka 5-10 minuter på en server, ibland redan under loading screen. Det funkar bättre för mig i Singleplayer/CO-OP där jag inte upplevt någon krasch hittils, förutom att ljudet laggar ibland.
Hold oss gjerne oppdatert hvis du har tid og lyst!
Jeg husker Funcom sa de var overrasket over hvor mange som spilte single player/coop på PC. Jeg er en av dem. Vil tro det samme gjelder Xbox.
Yup, men om du spiller CE singleplayer på PC og er koblet til internettet teller det som en server slik jeg har forstått det. Det kommer også opp under current players.
Ville bare komme med en mulig årsak til at mange kjøper spillet på Xbox siden det virker bra hvis man spiller privat
Ja helt enig, så lenge maskinen din er god nok til å kjøre alt lokalt funker det best Man må nesten velge mellom å spille for det sosiale eller å spille for å komme til endgame og prøve ut spillet helt. Vanskelig å gjøre begge slik jeg har sett det. Var dog gøy å spille på en offisiell pvp server alene og snike seg rundt om natten og følge med på hva kineserne drev med. Føltes som å være en spion
Det kan se ut som om at Top paid listen oppdateres kl 0100 CEST
Status 24.08 kl 0130:
Taiwan : 6 (-4)
Brasil : 3 (-1)
Nederland : 1
Ungarn : 2
Frankrike : 1
Belgia : 1
Mexico : 11
New-Zealand : 1
Irland : 1
Australia : 1
Sveits : 1
Osterriket : 1
England : 2
USA : 2 (-1)
Tyskland : 1
Danmark : 1
Norge : 1
Sverige : 1
Italia : 1
Spania : 1
Finland : 4 (-3)
Canada : 1
Russland : 4 (-3)
Totalt: 2260 reviews
Selger de 2k i snitt til hvert av disse landene, i døgnet. Da har Funcom solgt over 300k på Xbox siden 16. august. Synes ikke det høres så galt ut.
Bør iallfall lett runde 150k til nå, som blir under 1k i snitt, i døgnet.
Hva tenker ekspertene om dette?
Dagens høydepunkt dette nå. Intet mindre enn fantastisk prestasjon, jeg er meget godt fornøyd med mottakelsen på Xbox.
Tror dette stipulatet er alt for lavt (2000 solgte hvert døgn som snitt i landene på listen som mestselgende alle plattformer XBox globalt nå), må være betydelig høyere enn dette. Ser hva jeg finner…
Helt enig, men jeg ville ikke hause for mye. Dette kan bli en skikkelig positiv overraskelse.
Jeg kan ikke fatte og begripe annet enn at dette må være sjukt bull.
Ja, bare tenk tanken dersom de har solgt 4k i snitt, i døgnet til disse 23 landene!
Blir utrolig spennende å se fasiten!
Bortsett fra at Microsofts egen liste over “Top Paid Games” p.t. har Conan Exiles som nummer 2 globalt så ser jeg at VGChartz kan bli en god kilde, men oppdatering her med (estimerte) august tall vil ikke skje før en gang i starten av september vil jeg anta.
August er volum messig også en bedre salgsmåned totalt sett enn juli som tallene nå foreligger for. (og utover høsten enda sterkere med desember som beste måned).
I og med at kursnivået indikerer mer “flopp” ved XBox lansering enn suksess så ville det være naturlig at Funcom oppdaterer markedet nå etter lanseringen med å fortelle hvordan dette har forløpt.
Kursen preges mer av flopp med startvansker, bugs, og negative reviews slik jeg ser det og ikke det faktum at spillet nå i flere dager har vært mestselgende eller nummer 2 globalt over mestselgende XBox spill alle plattformer iflg. Microsoft.