Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Salgstall Conan Exiles - Xbox. Daglig oppdatering

Enig med dere, men ‘tror’ er et viktig ord. For jeg tror også gratisversion telles med i Microsoft sin liste. Og jeg tror det legges igjen penger i SWL, men en del mindre enn overslagene jeg har sett på HO.

3 Likes

De skiller mellom “paid” og “played” naturligvis.

Noe annet ville jo være helt feil bruk av statistikk.

Kanskje ikke helt her lenken skal være, men greit at alle får det med seg. Shorten er snart halveis dekket inn: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NL0000062461

2 Likes

Sterk overfokusert denne short posisjonen.

Alle selskap med en del børsomsetning har en del short posisjoner, short i Funcom har også vært liten i prosent av aksjeantallet i forhold til svært mange andre.

2 Likes

Nja, det er ikke selve shorten jeg tenker mest på. Mer at Oxford dekker den inn. De har truffet rett på mye hittil og jeg er enig med dem i at det ser ut til at Funcom vil stå høyere ut året mot 2018 enn den gjør i dag.

1 Like

Top paid listen 23.08 07:20

Taiwan : 2
Brasil : 2 (+1)
Nederland : 1
Ungarn : 1
Frankrike : 1
Belgia : 1
Mexico : 11 (+3)
New-Zealand : 1
Irland : 1 (+1)
Australia : 1
Sveits : 1
Osterriket : 1
England : 2
USA : 1 (+1) !!
Tyskland : 1
Danmark : 1
Norge : 1
Sverige : 1
Italia : 1 (+1)
Spania : 1 (+1)
Finland : 1
Canada : 1
Russland : 1

Totalt: 2113 reviews

32 Likes

24 Likes

Dat gif lul :joy:

10 Likes

Herlig film, lo så tårene rant :rofl:

2 Likes

Jeg følger også med på en annen liste, her er ikke CE med

https://www.microsoft.com/en-us/store/most-played/games/xbox

Hvis man filterer på action og adventure kommer finner man så ligger den på 17.plass

https://www.microsoft.com/en-us/store/most-played/games/xbox?target=games..action%20%26%20adventure

Er det noen som har en forklaring på hvorfor plasseringene ikke er bedre? Min hypotese er at den free trial kommer inn her og pusher CE oppover på top paid. Ja det er absurd hvis det skulle være slik. Ark har også free trial btw.

1 Like

Det der er jo “most played”

1 Like

Skumleste bare listen, men det er jo spill som har vært ute lenge og har en større innstallbase. Kan hende det er årsaken til at de har flere spillere atm.

edit: Var også endel gratis spill der, som naturlig nok har flere spillere enn et betalt spill. Ser også et par der som har vært gratis med xbox live gold tidligere. De fleste har også hatt retail launch og dermed tilgang til et større marked, og da flere eiere.

Hadde CE ligget øverste på top played hadde jeg pantsatt huset :sweat_smile:

3 Likes

Ja, most played skiljer sig ofta ganska mycket från top paid. Exempel från PC är dota 2 som har en enorm spelarbas men som (numera) ligger en bit ner på försäljningslistorna

1 Like

Og 17. plass er ikke bra når spillet “kun” har vært på xbox i 1 uke? Tillegg til at det er EA, som betyr at en del spillere ikke vil kjøpe det pga. bugs etc.

Igjen, jeg mener folk har for surrealistiske tanker når det gjelder Funcom. Funcom er ikke Blizzard som topper alle marked bare dem gir ut et spill. Jeg mener det er ganske sykt at de topper salgs listene hos Xbox. Om det er pga. demo versionen som slår inn her skal jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke vet, men det er fortsatt andre spill som også har demo/free to play, og ingen av dem ligger på top paid listen.

6 Likes

Altså det er most played filtrert på action og adventure, uten filtrering er ikke spillet på topp 50 engang.

Hvis du ser på noen av spillene på bunnen av listen, så har de samme spillene på Steam 8-10k samtidige spillere. Når CE hadde solgt 300k på PC, så var peaken på samtidige spillere rundt 50k, mao 1/6. Hvis CE på xbox skal ha solgt 130k, så burde peaken vært på rundt 21k. Mao, burde de vært lengre opp. Hvis salget bare er på ca 50%, ca 65k, så stemmer det bedre, for da vil ikke peaken være høyere enn ca 10k, og så er spillet nok litt buggy selv for de som endte opp med å kjøpe det.

… masse forbehold til alt som er skrevet over, f.eks. aner jeg jo ikke hvor mange spillere spillene på xbox har jeg har brukt steam dataene. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Som noen nevnte over. Det går ikke ann å forvente at et spill som nylig er sluppet skal konkurrere på en most played liste i løpet av den første uken. I alle fall nå som vi har hatt enorme bugs, slik at mange ikke har fått spilt. Kom tilbake til den listen etter at buggene er utjevnet og CE har fått solgt en måned på X-box :slight_smile:

5 Likes

Tror fortsatt du er litt for optimistisk, men kan alltids håpe. Om den klatrer opp til topp 10 adventure games så er jeg rimelig fornøyd.

Antar at vi vil se at CE klatrer fort - fordi de eneste svarene jeg har fått på spørsmål om “most played” er at denne har et etterslep på alt fra 7 - 30 dager.

2 Likes

Finns det någon info om hur den här top-paid listan fungerar? Steam vet vi ju att det är en algo som räknar ut omsättningen i realtid mer eller mindre och uppdateras några gånger i timmen, men hur är det här?

Vore jävligt intressant att veta hur bra det faktiskt går, för det ser ju helt galet bra ut :smiley:

1 Like