Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Salgstall Conan Exiles - Xbox. Daglig oppdatering

Enig.

Slik jeg ser det er dette den beste indikatoren vi har for salget på konsoll (XBox).

Nr. 1 eller 2 stort sett over hele linjen av solgte XBox spill globalt tegner bra.

Ikke usannsynlig at salg på XBox vil overgå PC salget på rundt 600 tusen spill den nærmeste tiden.

600 tusen hensyntatt underrapportering på Steam (som vi har fått bekreftet allerede ved flere anledninger og ser i andre spill over tid).

3 Likes

Dette minner om da CE lå på førsteplass på Steam. Bare at kursen henger igjen til de grader. Lurer på hvor mange som avventer kjøp av både spill og aksjer inntil ny patch kommer. Tror også CE vil selge godt på Xbox One X utover høsten. Det er vel bare et tidsspørsmål før det kommer melding med så bra salg.

1 Like

Vi kan faktisk treffe 1 million solgte innen 31/8. Hva oddsen er vet jeg virkelig ikke, men med si 650 - 750k solgte på PC og topp 3 globalt på Xbox den neste uken…

Hvis grafen stemmer bittelitt med 20 - 30k solgte i døgnet på Xbox - så kan vi eks si:

700k (med litt underrrapportering i Steamspy) pluss 120k Xbox per 22/8 = 820k. Da gjenstår 8 dager, som kan gi da ~160-80k solgte til på Xbox.

820 + 180 = :sweat_smile:

1 Like

Hvis ikke free trials teller med. Det ser ihvertfall slik ut det med reviewene.

1 Like

Jeg ønsker å få handle på 2,5x. Sett inn baising som fungerer, jeg sliter med å finne noe å baise og så selger dere så kurs dupper ned til 2,5x. Takk.

1 Like

Det kan du bare glemme😜

Forsøkte å øve i chatten på baising, men konklusjonen blir vel at jeg er like god på baising som Tyrion ville vært på høydehopp :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg gjettet opptil 1.000K solgte den første måneden etter Frozen North (xbox/pc combined). Tillot meg et slingringsmonn på mellom 500-1000K dersom det var noen utfordringer ( og det har vi jo hatt). Er gjetningen min fortsatt på trynet?

300.000 Xbox, 100.000 på pc innen 31.08!

De som har trial kan skrive review,(siden det kom inn review før det var mulig å kjøpe CE) så antall reviews kan ikke direkte overføres til salg, men jeg kan ikke skjønne annet enn at top paid kun er basert på salg. Håper i alle fall det! :smiley:

Var det ikke noen som hadde mail kontakt med en Microsoft ansatt, som mente toppayed dreide seg om antall nedlastinger?

Noe vagt svar a la det ja. Men det var low-key support, så vi må nesten anta at downloads / salg er samme greia på MSF sine topplister. Hvis de regner inn en gratis nedlastning som betaling er jo det helt klin kokkos.

Ja, men det kan dessverre forklare hvorfor CE er så høyt oppe på den lista. Hvem vil ikke laste ned en gratis-prøve-versjon av CE? Nei, jeg vil ta den top paid lista med en solid klype salt. Det er ikke bare den som gjør at jeg har aksjer i Funcom i alle fall.

3 Likes

Før noen kan bekrefte det ene eller andre så kan vi iallefall kose oss med gode plasseringer og det faktum at Funcom har nådd sitt 12mnd mål og vel så det. La oss og markedet bli positivt overrasket ved å holde en edruelig antakelse av prestasjon. Kurs har en tendens å reagere positivt på “bedre enn antatt”…

1 Like

Ingen med xbox one som kan ladda ner demo och se om man kan skriva review?

En ting er sikkert, det er bedre at CE er høyt enn lavt på lista :slight_smile:

4 Likes

Vi vet vel at de dessverre kan det… Noen har gjort det allerede.

1 Like

Venter på at et hus skal dekke Funcom, forresten når kommer selskapet til å bli repriset tror dere?

Jeg tror markedet kan bli tatt på sengen ved Q2 presentasjonen. Hvis salget forsetter som det gjør nå, så er det nødt til å komme en solid guiding.

1 Like

Jeg tror at SWL kommer til å overraske markedet også, det er litt av en gullgruve der, er ganske sikker på at det er en del som legger igjen penger!

2 Likes