Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Salgstall Conan Exiles - Xbox. Daglig oppdatering

Jeg mistenker at listen baseres på salg siste 7 dager. Derfor stiger spillet på listen, samtidig som reviews går ned, og all historikk tilsier at et spill selger mer dag 1 enn dag 6.

Kan også se ut som om listen oppdateres kun én gang om dagen? Siden CE hoppet fra 4. til 2. Mulig dette ikke stemmer, har ikke fulgt så nøye med på listen. Korrigér meg i så fall.

Jeg tror derfor at vi vil se 2. plass i morgen og onsdag også, kanskje til og med 1., før det faller på listen.

Uansett om dette er tilfelle, er topp 2 første uke ekstremt bra, og langt over min forventning.

3 Likes

Så vidt jeg har funnet ut så oppdateres listen engang om dagen mellom 23:29 og 08:30. Har tatt ut listen med en 3-4 timers mellomrom de siste dagene, og endringen kommer alltid i løpet av natta norsk tid.

Stigningstakten til antall reviews er uendret, så vidt jeg kan se. Jeg tolker top paid listen som at det er snitt det siste døgnet.

Edit: mulig at den dipper litt på enden, men det er for tidlig å si om det er et lokalt avvik eller en endret stigningstakt.

2 Likes

Tviler veldig sterkt på at den er basert på siste døgn. I så fall er trenden ekstremt sterk, til og med bedre enn PC i mine øyne, da den stiger på listene.

Tror som sagt dette ikke er tilfelle, og at listen baserer seg på totalsalg siste 7 dager. Husk også at de 3 siste dagene er fredag/lørdag/søndag, så her skulle det vært større stigning for at salget justert sett holder seg stabilt.

1 Like

Får håpe Funcom kommer med “Now CE has payed for 2x it’s costs” :wink:

Blir vel heller. “CE has now generate enoug income to fund our next AAA title” :innocent:

2 Likes

På grunn av dårlig forfatning på xbox release produktet håper jeg de ikke gjør det nå. Men kanskje heller hinter om salgstall til xbox i en beklagelse under halvårsrapport, til de som kjøpte spillet og ikke kunne spille de første dagene. Funcom har nylig gjort grep i SWL slik at de selskapet fremstår grådig, ønsker ikke det til Xbox også.

Funcom omgjør omdømme til penger, greit nok det for oss aksjonærer. For spillerne er det sikkert litt kjipt.

De har skrevet at de ikke direkte kommuniserer salgstall (ikke vanlig i bransjen heller), men utelukker ikke (forventer nærmest) at de kommuniserer til markedet hvordan lanseringen har gått nå snart.

Ut fra dette kan en tolke det som p.t. ser ut som en stor selger (kfr. listeplasseringer), men som har hatt noen “bugs” i starten hvilket heller ikke er uventet med nye spill.

2 Likes

Jeg gleder meg voldsomt til beskjeden kommer om 1 million solgte. Det som er spennende at den kan komme brått på oss.

2 Likes

Kanke sitta utafor nå nei. Choo choo

1 Like

Hvis det er over 7 dager, så må CE har gjort det enormt sterkt, da det ikke var en del av første halvdel av perioden. Husker ikke hvilken dag vi fant top paid listene, men det var vel kanskje fredag? Kan ikke huske at jeg sjekket dem før den tid, så jeg vet ikke noe om stigningen før den tid.

Med høyere inntekt pr spill her og at en tradisjonelt selger mer på konsoll plattform enn PC så er det ganske sannsynlig at mitt konservative estimat av 7 mars med 500.000 solgte på XBox i 2017 nås ganske snart.

Nr.2 såvidt jeg kan se av mest solgte XBox spill siste 7 dager hos Microsoft gir god indikasjon om retningen på salget. Så er det bare å ta frem kalkulatoren og regne litt, og heller ikke glemme PC versjonen og en del inntekter fra TSW Legends. Høst sesongen og spesielt frem mot jul er den tiden i året det selges mest spill på alle plattformer.

8 Likes

Gleder meg til Funcom treffer i denne kategorien: https://steamdb.info/app/578080/graphs/

1 Like

Hadde Funcom laget PU hadde det vært mange #filthyrich her nå :stuck_out_tongue:

Muligheten er enorm for at det aldri skjer :wink:

Yup :slight_smile: Men pleier ikke Funcom å kopiere tidligere suksesser, bare litt for sent hver gang? Skal aldri si aldri :stuck_out_tongue:

1 Like

Lager funcom en kopi av PU og selger over millionen som Conan kommer til å gjøre klager ikke jeg :stuck_out_tongue:

1 Like

Top paid-listen holder seg godt enda.

Taiwan : 2 (+1)
Brasil : 3 (+2)
Nederland : 1
Ungarn : 1
Frankrike : 1
Belgia : 1
Mexico : 14 (+1)
New-Zealand : 1
Irland : 2
Australia : 1