Idag er er jeg skikkelig kranglefant med DnB,
(Oppsummert: DnB har endret spareavtalen min uten å gi meg beskjed. Jeg kommer meg heller ikke ut av avtalen på noen god måte lenger.)
Flyttet BSU-konto til Sbanken i januar 2024, ettersom jeg dette året fyller 34 år, og da reduseres renta fra 6%-ish og ned til 2,75%. Sbanken opererte også med to renter på BSU; en høy for de under 36 år og en lavere for dem over 36 år.
Etter noen måneder blei kontoen overført til DnB igjen, men med Sbankens rente. Greit nok, fikk beholde avtalen min.
Gikk inn i nettbanken igår, og da var plutselig renta på 2,75%.
Kundeservice hos DnB hadde ikke hørt om øvre grense på 36 år hos Sbanken, ettersom det nå er samme aldersgrenser.
Tilbudet som gjaldt ør:
Tilbudet som gjelder nå:
DnB har ikke informert meg om at renten har gått ned. Jeg har i følge kundebehandler sittet med 2,75% rente i to og en halv måned. Mye lavere enn sparekontoene deres, som akkurat nå er på 4,50 %.
I løpet av dagen har jeg undersøkt mulighetene for å flytte BSU til andre banker. Det viser seg å være vanskelig, siden flere banker ikke ønsker å la deg tegne BSU når du har fylt 34 år. Så da sitter pengene på konto inntil videre og råtner bort i inflasjonen…
Outsmarted by DnB her altså.