Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sbanken (SBANK)

Har aktivert varsler av børsmeldinger via DN sin app, og fikk aktivert for 4-5 selskaper så ble det stopp. Er ikke mulig aktivere flere varsler. Finner heller ingen plass å slette varsler eller vise aktiverte varsler. Så langt var ble dette en dårlig løsning.

Noen som har innspill?

Beklager at dette ble litt off-topic.

Jeg solgte litt aksjer i dag.
Finner ikke penga :sweat_smile:
Er det virkelig slik at man må vente til oppgjør før man kan handle igjen for disse Kr?

I Sbanken var de tilgjengelig med en gang du trykket selg.

1 Like

Du kan aktivere for mange selskap, men må gjør det i en “pakke” dvs for hvert oppsett. Du kan f eks ha én for børsmeldinger, og mange selskap i den. Og en annen for kursalarm f. Eks.

Samme skjedde med meg i går. Og jeg fikk ikke pengene verken i går eller i dag… Orker ikke prøve å ringe til de engang, men det er mildt sagt frustrerende.

1 Like

Det de gjør er jo rett og slett å vise fingeren og litt til til vanlige folk. Det er klart ulovlig å ikke tilby fullverdige banktjenester, og holde tilbake penger hvor renter går direkte i lommene på eiere.
Å klage har ikke noe for seg. Samtlige klageinstanser osv., har ingen reell funksjon, og er der kun for å sanke demokratipoeng.
Dette er enda et godt eksempel på at Norge er et kapitalanarki, med fascisme for folket og frie tøyler til kapitalen.

1 Like

En hvilken som helst annen bank hadde mistet sin lisens til å drive bankvirksomhet, men ikke DNB.
Foruten at mine konti og all aksjehandel flyttes, så vil jeg være involvert i ett boligsalg og to boligkjøp. Også her går DNB glipp av oppdrag. Mye penger de taper om flere går for å totalboikotte monopolisten

1 Like

Er dette på ASK konto eller overførsel til ASK konto. Eller er det kjøp utenfor ASK?

Bare spør siden jeg solgte og kjøpte noen aksjer internt på ASK konto som jeg logget inn via DNB og der var pengene tilgjengelig for reinvestering.

1 Like

Så at beløpet plutselig sto under disp i dag.
Så mulig jeg som blingset, eller så kom de etter de fikset aksje delen, på app i dag?

Anyways, appen still sucks :nauseated_face:

https://www.dn.no/marked/bank/dnb/innskuddsrente/tall-som-de-dnb-presenterte-tirsdag-har-jeg-aldri-sett-for/2-1-1631698?utm_source=front&utm_campaign=lsrjgr

Hei, er det noen her som har opplevd feil i tallene på beløpet “Skattefritt beløp for uttak” flytting fra Sbanken til Nordnet? Skal ikke inngangsverdien automatisk ordnes mellom aktørene?

7 Likes

Når DNB tok over Sbanken så forsvant SMS tjenesten de hadde for varsling av børsmeldinger med et tastetrykk. Det er diskutert litt over i tråden her. Jeg var bruker av denne tjenesten, antageligvis en av veldig få.

Etter å ha sjekket litt så er kortvarianten at den ikke kommer tilbake, verken hos Sbanken, Dnb eller andre aktører. SMS er nok helt ut - forståelig nok sånn sett. Nå finnes det jo andre løsninger, bl.a. ble jeg tipset om appen til DN, der kan man få varsel. Og det fungerer sikkert helt greit, men jeg ble ikke så veldig imponert. Bl.a. fant jeg ingen god måte administrere selskapene jeg ønsket varsel for, og det ble også mye “støy” som jeg ikke var interessert i.

Anyways, dette ente rett og slett opp med at jeg laget min egen Telegram BOT som gir meg akkurat det jeg er ute etter: En enkel, brukervennlig måte å administrere hvilken selskaper jeg ønsker videresendt børsmeldinger for med en gang de slippes - litt på linje med SMS varslinga - men med den store fordelen at det dekker HELE det nordiske markedet. Børsmeldingene kommer da opp som en push varsel på mobilen. (Isteden for en tekst melding).

Denne står nå å kjører på tomgang “in the cloud” og hvis det mot formodning skulle være noen som allerede har en Telegram bruker og kanskje ser samme nytte av dette som meg så er det altså fritt frem å ta dette i bruk. Link er inkludert under.

Hadde egentlig tenk å sette dette i en egen tråd, men tenkte det kanskje ville gå i mot retningslinjene for forumet, så @pdx får ta en decision på det.

6 Likes

Samtlige «tjenester» koster nå like mye som i DNB. Så klarte banken å la meg betale dobbelt for et Prime abb. i overgangen til nye bankkort. INGEN av de tre mafiosovirksomheter ( Amazon, Apple, DNB), var løsningsorienterte for å tilbakebetale meg 158 kroner.
Det blir dyrt for de: Prime er kuttet ut livet. Alle betalinger til Apple er stoppet, og fremtidige dingser blir ikke fra de. DNB blir den største taperen og vil gå glipp av mer enn 150.000 fordi de viser fingeren til sine lønnsmottagerkunder. Jeg håper at flere viser fingeren til disse aktører enn bare meg.

2 Likes

https://www.dn.no/marked/finanstilsynet-dnb-kan-vare-erstatningspliktig-overfor-kunder-etter-sbanken-kaos/2-1-1646863?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=bedrift&utm_campaign=2024-05-22&deliveryName=DM445625

Hei. Har du fått svar på dette? Jeg lurer på det samme.

De regner ut dette manuelt med kuleramme, så det er derfor det tar så lang tid. Og da kan det også bli feil. Det er ikke i deres interesser å gjøre dette med en datamaskin, da minster de alt for mange kunder for fort.

Nei, har sendt de mail men fortsatt ingen svar. Noen ganger lurer jeg nesten på om dette gjøres meg overlegg. Hele denne bank-fadesen virker helt skrudd.

Det er maktmisbruk, leke med pengene til folk som om det ikke betyr noe som helst. Kommer aldri tilbake til dem.

Men de kommer sikker til å gjøre alt for å kvele konkurransen.

1 Like

Er det noen utenlandske banker man kan bruke i Norge som om de var norske uten at de har en norsk avdeling? Det kunne evt økt konkurransen mye,