Når DNB tok over Sbanken så forsvant SMS tjenesten de hadde for varsling av børsmeldinger med et tastetrykk. Det er diskutert litt over i tråden her. Jeg var bruker av denne tjenesten, antageligvis en av veldig få.
Etter å ha sjekket litt så er kortvarianten at den ikke kommer tilbake, verken hos Sbanken, Dnb eller andre aktører. SMS er nok helt ut - forståelig nok sånn sett. Nå finnes det jo andre løsninger, bl.a. ble jeg tipset om appen til DN, der kan man få varsel. Og det fungerer sikkert helt greit, men jeg ble ikke så veldig imponert. Bl.a. fant jeg ingen god måte administrere selskapene jeg ønsket varsel for, og det ble også mye “støy” som jeg ikke var interessert i.
Anyways, dette ente rett og slett opp med at jeg laget min egen Telegram BOT som gir meg akkurat det jeg er ute etter: En enkel, brukervennlig måte å administrere hvilken selskaper jeg ønsker videresendt børsmeldinger for med en gang de slippes - litt på linje med SMS varslinga - men med den store fordelen at det dekker HELE det nordiske markedet. Børsmeldingene kommer da opp som en push varsel på mobilen. (Isteden for en tekst melding).
Denne står nå å kjører på tomgang “in the cloud” og hvis det mot formodning skulle være noen som allerede har en Telegram bruker og kanskje ser samme nytte av dette som meg så er det altså fritt frem å ta dette i bruk. Link er inkludert under.
Hadde egentlig tenk å sette dette i en egen tråd, men tenkte det kanskje ville gå i mot retningslinjene for forumet, så @pdx får ta en decision på det.