Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sbanken (SBANK)

For et drittopplegg og trist utviklingen siden 2003 :disappointed_relieved:
Har fondssparingen til ungene i Sbanken. Dette skal jeg flytte nå. Til Nordea.

1 Like

Hvorfor Nordea? :thinking:

… jeg har ASK i Nordea, men det er først og fremst fordi de en periode hadde 1 kr minstekurtasje. Det har de ikke lenger.

Noen som klarer å handle aksjer? Jeg kan verken handle eller se aksjene jeg har…

1 Like

Bedre sted å plassere til ungene? Vil ikke bruke nordnet.
Skal bare tikke inn en tusenlapp hver måned på et indeksfond.

De driver nå ulovlig: Likebehandlingsprindippet i aksjehandel er brutt. Jeg forstår ikke hvorfor ingen ivaretar bankkunder sine interesser og klager inn DNB til de rette myndigheter i EU. Dette er neppe en lovlig virksomhet lengre, og å klage de inn til norske supperåd og suppeutvalg er meningsløs; De har ingen reelle oppgaver. I EU har slike ting uavhengighet enn så lenge

2 Likes
2 Likes

Å lese alle kommentarer i VG sin artikkel er nyttig lesing. Dessverre er konklusjonene en katastrofe:

• myndigheter har tillatt at DNB kvitter seg med en sentral konkurrent for 11 milliarder.
  • INGENTING fungerer med appen som erstatter Norges beste bankapp.
  • DNB bestrider at aksjehandel er UMULIG, selvom så godt som ALLE lurte og sinte kunder bekrefter at aksjehandel er umulig.

For min del må regjeringen gripe inn her og reversere hele kjøpet, også fordi DNB har lurt alle, og for å markere at løftebrudd straffes.

Styret i DNB må gå, og ledelsen må få sparken.

4 Likes

Fikk børsmelding på SMS i går, men ikke i dag :frowning:
Så da er vel stikkontakten dratt ut??

1 Like

Skjønner frustrasjonen, men det er bare å riste den av seg. DnB kommer ikke til å vike fra sin planlagte kurs, som tydeligvis er å bare få kvittet seg med Sbanken, uansett hvor mange kunder de mister i samme slengen. De har mest sannsynlig gamet ut alle scenarioer, inkludert det nå aktuelle, som er at de får en masse negativ presse og mister småkunder til konkurrentene. Spiller ingen rolle. De var bare opptatt av å få stoppet Sbankens vekst og vet at det nåværende er det mest lønnsomme scenarioet.

Som kunde bør man derfor ikke bruke en eneste kalori på frustrasjon, men heller bare rigge seg til på en bedre måte og skaffe seg et bankliv uten DnB. Og så kan man glede seg over at Bulder, OBOS og andre sannsynligvis sender julekort til DnB i desember, med takk for all nye kunder. :smiley:

8 Likes

Enig i mye her, men når man ikke får handlet aksjene er det smått frustrerende… Har flyttet alt til andre steder utenom disse aksjene

Er det lov å håpe at det kommer en ny, uavhengig bank med samme brukervennlighet og kostnader som Skandiabanken i sin tid var kjent for.

Har opplevd det samme selv, det er vel å håpe at de har meldingstjeneste når appen fungerer som den skal en gang i fremtiden.

Man kan vel seriøst ikke fremstille en app som at man har “banken i lommen” inkludert handelsplattform for aksjer uten at man har meldingstjeneste. Det er jo elementært for aksjonærer selv om mange meldinger kommer utenom åpningstid.

Er det noen andre steder man kan skaffe seg sms varsel?

Spot on!
På FB går folk inn i depresjoner pga oppkjøpet.
Jeg hadde tenkt å gi dette en sjanse i den forstand at om vilkårene ikke ble så ille så kunne jeg bli, men det er jo kaos, det gidder jeg ikke!
Når feks overføring til/fra rammelån tar dager og ikke tiendels sekund, når en må logge inn flere plasser for å åpne bank og ASK, finner heller ikke fond per i dag.
Men hvor jeg skal gå har jeg ikke bestemt meg for enda. Bulder og OBOS er per nå de mest nærliggende, bulder har jo utbytte, det frister en kjiping som meg😊

1 Like

Til dere som har flyttet ASK fra Sbanken til en annen bank.

Måtte dere betale et gebyr til Sbanken (DNB) for å få dette gjort?

Å hvor lang tid tok prosessen?

Det ser ut som sparedelen i appen er oppe og går igjen.

Jeg har flyttet lånet til bulder, avsluttet den månedlige spareavtalen og kommer til å flytte lønnskontoen og ASK etterhvert.

Det er et godt spørsmål jeg har prøvd finne svar på.

DNB har ikke denne muligheten og heller ikke Nordnet, og ingen, dvs. verken DNB eller Sbanken kan si noe om hva som skjer/har skjedd med løsningen til Sbanken. ( som nå uansett er slått av).

Fikk et tips om at appen til DN hadde mulighet for varsling, men ikke fått testet denne enda siden registreringen ikke fungerte.

Utrolig irriterende å ikke få varsling. Jeg har ingen mulighet til å sitte refreshe Newsweb.no hele dagen. Skjønner ikke at noen kan være investert i aksjer uten push varsling av børsmeldinger.

Hvordan løser andre investorer dette lurer jeg på!

3 Likes

Jeg sjekker tekinvestor hver dag før børsåpning, tror de fanger opp det meste fra newsweb her :partying_face:

Jeg har to barn og har derfor hatt en egen månedlig spareavtale til hver av de (60 global indeks/40 usa indeks).
Nå ser det ut som at disse spareavtalene har blitt slått sammen og at det bare er èn spareavtale. Jeg husker jo ikke hva forskjellen var på kontoene. Faen for noe møkkaopplegg :angry: :hot_face: :rage: :face_vomiting:

3 Likes

Hehe, de fleste selskaper sender børsmeldinger i åpningstiden. Hvordan fanger du de opp uten aktivt gå inn på «et eller annet» å sjekke?

1 Like

DNB er en korrupt møkkabank, så på et vis så gleder jeg meg over hvor mye hat og negativ oppmerksomhet banken får om dagen :slightly_smiling_face:

2 Likes