Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sbanken (SBANK)

Flytt boliglånet med denne lenken, så får vi 500 kr hver :stuck_out_tongue:

I tillegg til det som vel er den beste renten som er å oppdrive uten forhandlinger, så fikk jeg 13k i kundeutbytte fra Bulder Bank for 2023 noe som senket den effektive renten min med ca 0,5 prosentpoeng på toppen av den allerede veldig gode renten. :slight_smile:

Renten i Bulder bank blir best hvis du har 50% eller mer egenkapital, men det tipper jeg veldig mange med noen år i boligmarkedet har. :slight_smile:

3 Likes

Men dette er bare bank, ikke noe ASK?
Har du lån eller rammelån?

Jeg får fortsatt sms meldinger fra Sbanken men aner ikke om/hvordan jeg får konfigurert det nå :laughing:

Ellers helt enig, er bare å flytte alt av tjenester derfra nå. Handelsbanken går det an å vurdere om en feks har Tekna Medlemskap.

Jeg har allerede boliglånet og forsikringer i Sparebank1.
Relativt god deal takket være LO Favør.

Så for min del er det like greit å
Bli total kunde der.

Beholdt Sbanken kontoen, fordi jeg likte aksje oversikten dems.
Men nå er det bare å flytte Ask.
Problemet er jo bare at det kan ta opptil 3 måneder, grunnet ekstrem pågang.

Igjen, forstår ikke hensikten til DNB. Det er jo tydelig at de ikke kjøpte opp Sbanken for å
Gjøre konseptet bedere.

2 Likes

Du trenger ikke ha ASK i samme bank som du har huslånet? Såvidt jeg vet, så trenger du ikke engang ha lønnskontoen din i Bulder. Du kan bruke dem kun til huslånet. Jeg har vanlig lån, ikke rammelån.

De har også en sparekonto med helt ok rente, 4,5%. Kundeutbyttet øker også utfra hvor mye penger du har der. Ca 0,25% ekstra i 2023 tror jeg det ble.

Kundeutbyttet i 2023 reduserte låneutgiftene mine med ca 10%, så fra 5,5% effektiv rente til type 5%. (Ikke reelle tall altså, bare som eksempel)

1 Like

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bli sittende i SBanken, jeg har ikke et religiøst forhold til banken, som mange på FB har, men slik aksjeløsningen har blir så gidder jeg ikke mer!
Og overføring til-fra rammelån tar jo dager, før gikk det øyeblikkelig.
Med de to endringene mister de meg som kunde.

1 Like

Neida, har jo en konto i Nordnet også, har bare likt SBanken sin løsning.

1 Like

Skulle gjerne beholdt SBanken appen, men den nye versjonen ser da ut til å fungere ok til “dagligbank”-saker.

Har ikke brukt SBanken til aksjer og fond på noen år, bruker Nordnet.

Det er en Web-versjon for den nye appen, hvis man vil kjøre fra e.g. laptop eller stasjonær maskin:

https://m.dnb.no/segp/appo/logon/startmobile?la=EN

Aksjehandel er ikke synlig på appen. via telefon. På utgaven til IPad er det ikke mulig å handle aksjer.
Alle klagemuligheter er stengt. Dette er maktarroganse. Det er faktisk ulovlig å hindre aksjehandel og strider mot likebehandlingsprinsippet. Ren kapitalanarki, ikke ulikt Putinland

At de fikk lov å overta sin argeste konkurrent for å styrke sin monopolposisjon. antidemokratisk,især når de i grunn deretter legger ned banken.
Det er som om Arsenal hadde kjøpt opp motstandernes beste spillere, for deretter å benke de for evig

2 Likes

Minner om når Nordnet kjøpte Netfonds. Lovet gull og grønne skoger men i praksis ble det fremragende netfondskonsept lag ned.
Vi ser samme tendens her med DNB og Sbanken. Problemet er at det blir monopol med regjerings velsignelse.

4 Likes

Konsolidering av bankmarkedet er noe man kommer til å se mye av framover. Det er langt enklere for staten å regulere, og potensielt vil det en gang der framme kanskje ikke finnes noe bank-mellomledd mellom Norges Bank og forbruker (tror jeg).

1 Like

Med digitale sentralbankpenger er det ikke behov for bankene, nei.

Sbanken er herved avviklet, bare logoen er igjen.

1 Like

Ser jeg også får SMS, men finner ingen måte konfigurere endringer på.
Er heller ikke mulig ringe Sbanken, blir bare blankt avvist pga. for stor på gang.

Er det noen som vet om andre som tilbyr SMS varsling av børsmeldinger??

OSE hadde dette før Euronext tok over, og Sbanken hadde dette før DNB tok over.
Sukk, Skulle tro utviklingen gikk fremover og ikke bakover.

1 Like

Vært litt på jakt etter en enkel løsning på dette selv. Gjennom DN sin app kan man under “investor” legge inn pushvarsel for børsmeldinger fra utvalgte selskap.

1 Like

Den nye appen tar laaaang tid å logge inn med.

Fondene mine er borte vekk !!!

Det er mer uoversiktlig når oversikten over forfall ikke inkluderer oversikt over hvor mye jeg har på de forskjellige kontoene. Jeg må gå ut av “til forfall” fanen og tilbake til hjem. Det er ganske viktig å vite om du har dekning på konto til alt som blir lagt til forfall.

Jeg hadde kun sparing til barna igjen på Sbanken etter oppkjøpet siden de skal overføres til barna om ikke så lenge. Hadde flyttet all annen sparing til Kron og Nordnet. Nå flytter jeg sparingen til barna og lønnskontoen også. Jeg har vert en fornøyd kunde siden de startet opp, men nå er det på tide å gå videre.

2 Likes

Oy, også finner jeg ikke igjen regions-sperre på kortene mine.
Jeg skal på jobbreise i morgen og har vanligvis kun åpent for europa på kortene mine.
Er det ingen regions-sperrer lenger hos Sbanken, eller risikerer jeg nå å ikke kunne betale for meg i taxien fra flyplassen, på hotellet, nå jeg må kjøpe mat? :grimacing:

1 Like

Misunner virkelig ikke de ansatte i Sbanken oppi dette, snakk om en shit jobb å gjøre for at adm dir i dnb skal få sin bonus.

2 Likes

Som en trøst, så får de sikkert snart sparken?

1 Like