Sbanken ASA: Notice of Ordinary General Meeting
Renteregulering
Får virkelig dnb lov til dette?
Tipper konkurransetilsynet har sitt de skal si her…
Har vært kunde hos Sbanken i 20 år. Dersom DnB tar over så blir det ny bank for mitt vedkommende.
Ja jeg må si jeg sliter med rasjonalet her. Kunder i sbanken er jo der FORDI de ikke vil være dnb kunder
Substantial shareholding disclosure in Sbanken ASA
Dette her lukter som Nordnets oppkjøp av Netfonfds.
En brysom og vel fungerende konkurrent forsvinner og kunden betaler til slutt prisen for gildet i form av høyere priser og et dårligere tilbud.
Jeg var en god kunde i Netfonds og overgrepet opplevdes som unødvendig og smertefullt.
Monopolisering i en andedam er drepende.
Berenberg om bankoppkjøpet: Motbud fra Nordea er en mulighet
Sbanken-konkurrent melder om kunderush: – Det koker her hos oss
Dette er jo direkte tragisk! Jeg har vært med Skandiabanken og nå Sbanken siden oppstarten i 2000 og alltid vært fornøyd. Jeg har alt av bedriftsløsninger i DnB enn så lenge bedriftsbanken til Sbanken ikke lar seg fullintegrere med blant annet Tripletex, men jeg er virkelig ikke interessert i at min personlige økonomi også skal havne der.
For at oppkjøpet skal gå gjennom må 90% av aksjene stemme for. Altor har allerede sagt ja med sine 25%. Odin med 5% gir signaler om at de ikke nødvendigvis er positive til dette og Ferd med 3% kan jeg også tenke meg kan finne på å si nei. Er det realistisk at ytterligere 2% av aksjene stemmer nei? Er det en tanke å prøve å få alle de kundene som er veldig misfornøyde med dette til å kjøpe nok aksjer til at et oppkjøp blokkeres? Med dagens aksjekurs snakker vi om ca 200MNOK i aksjeverdi, men delt på 200 000 aktive kunder (460 000 kunder totalt i SBanken) er det ikke mer enn 10 aksjer a 104 kr hver. Ja - de aksjene vil selvfølgelig falle i verdi om ikke kjøpet går gjennom men jeg hadde gladelig tatt en smell på 300 kr for min del for å blokkere dette.
Fytti dette må være så borti natta frustrerende for ansatte i Sbanken.
Interessant å se aksjekursen nå. Opp snart 4% etter oppkjøpstilbudet. DnB prøver nok å sikre seg kontroll på så mange aksjer som mulig av free float og driver prisen opp, men ikke utenkelig at det kan komme et motbud her fra en annen aktør. Det er kanskje det beste på sikt - en utenlandsk bankaktør som ønsker seg et brohode i Norge og vil bevare Sbanken i dagens form.