Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scana (SCANA)

Stille før stormen forhåpentligvis. Blir spennende og se om det blir gjort noe oppkjøp eller om de går utbytte. Årsrapporten for 2020 såg jo meget bra ut.

Ja, enig, Har en post i Scana, det fundamentale begynner absolutt å komme i orden, men det tekniske bildet ser miserabelt ut :confused:
på den andre siden skal ikke mye til før denne kan gå til 4 igjen, tror og håper jeg.

1 Like

Hyggelig med litt kjøpsvilje 2 dager før rapport :smile: Noen andre med forventninger?

1 Like

Gode gamle Scana-sprett tilbake :smile::

1 Like

Matching halt
Tipper underleverandør til Equinor

1 Like

Hvor har du dette fra :slightly_smiling_face:?

Dette i tillegg til et godt q1-resulltat, så er veien til 3 tallet kort :smile:

1 Like

Er ikke Scana underleverandør til havvind? Og i April 2020 vant de havvind kontrakt sammen med Equinor

2 Likes

Ja, det vet jeg, så oppgangen kan dreie seg om mulig ny kontrakt for Equinor :slightly_smiling_face:?

Uansett en veldig etterlengtet oppgang :blush:

1 Like

Vet ikke. Bare spekulasjoner fra min side

107 mill aksjer. Neste 60% sitter hos de 20 største.
Når det først beveger seg i Scana så er det bare å holde på hatten.
Blir ett godt Q1 på grunn av leveringer gjort. En kontrakt vil sende Scana over 4,- :sunglasses:

Edit: i dag var det nesten ikke aksjer til salgs oppover… Kan tyde på at noe er på gang.

1 Like

Er tragisk å tenke på at skandaleomsuste Lifecare har en høyere markedsverdi enn Scana :expressionless:
Scana har ryddet opp i finansene, en P/E på 4,5-5 og ambisjoner om milliardomsetning, håper inderlig de leverer et godt Q1-resultat :grinning:

Ifølge Investtech så brøt Scana den fallende trendkanalen og har støtte på 2,06.

Både Norskbulls.com, Tradingview og Investing.com anbefaler kjøp :wink:

1 Like

Kan oppgangen skyldes forventninger til at Scana får oppdrag ifm. dette samarbeidet?

Kvartalsrapporten er vel bare minutter unna nå :wink:

1 Like

Rapport for 1.kvartal 2021

1 Like

Dette er jo veldig bra :sunglasses::norway:

1 Like

Om det er noe jeg skulle ønsket var forbedret så måtte det vært høyere marginer og økt ordrereserve, så håper de får forbedret dette fremover i 2021, ellers virker det som Scana gjør en god jobb :ok_hand:

Mange vil ut da det er mer action på gang i andre selskaper

Ja, jeg forventet ikke noe stort hopp med det resultatet. Det var godt men ikke et wow-resultat. De har ikke snudd hele skuta ennå, men er godt i gang :slightly_smiling_face:

i 1. kvartal er det faktisk Subseatec som står for de høyeste marginene. Det blir spennende å se utviklingen i Skarpenord med lokasjon sammen med den maritime klyngen på Vestlandet :slightly_smiling_face:.

Får håpe det kommer noen større kontrakter slik at de får bygget opp ordrereserven.

Jeg sitter i hvert fall rolig :slightly_smiling_face:

1 Like

Scana ASA - Avholdt ordinær generalforsamling

Jaja, det var en kortvarig glede, men jeg tror aktiviteten vil ta seg betraktelig opp fremover, så sitter fortsatt rolig i Scana :slightly_smiling_face: