Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

Siem går nå med prisbok på 0,2, og mot det som ikke usannsynlig er sorte tall for 3Q.

Mht. den tidligere Havila-galoppen og deres prisbok og gjeldssituasjon så kan det bli virkelig spennende å se hva som skjer her i dagene fremover

3 Likes

Hvor bra tror dere Q3 må være til at vi får en kursøkning? Er det nok at de går i null?
De har jo gått med pluss og allikevel hatt en negativ kursutvikling.

Ikke sikkert kursen går særlig ved Q3, men kanskje nedsalget gjør seg ferdig. Sitter vel litt med en følelse av at nedsalgene stopper opp midlertidig for å kunne benytte høyere volum ifm Q3

1 Like

Jeg tror q3 blir meget oppløftende.
På dagens kurs forutsatt at bankene er ferdigsolgt ville det sikkert gitt et løft på 10-15% på torsdag.
Blir veldig spennende om bankene nå bare har krampetrekninger og er ferdig til torsdagen eller om de skal ødelegge den dagen også.
De har i praksis presset kursen fra 5 til 2,5, det har de dessverre klart uten problem fordi denne sektoren har manglet investorer/kjøpere, heldigvis ser vi nå en dreining hvor mange ikke ser det hensiktsmessig å stå utenfor oljerelaterte selskaper.

2 Likes

Med mCap tilsvarende prisbok på 0,2 så skal nøytrale regnskapsresultater i det som fortsatt er svært dårlige tider være MEGET godt grunnlag for kursvekst. Husk samtidig at SIOFF har lavest gjeld av alle rederiene og relativt sett gode lånebetingelser etter restruktureringen.

SIOFF er etter min oppfatning den “sikreste offshoreinvesteringen”, selv om jeg personlig har annet rederi som mitt største bett.

3 Likes
4 Likes
2 Likes

Toppsjef Amin Nasser i den saudiarabiske oljekolossen Saudi Aramco mener det er en «stor bekymring» at verdens oljeproduksjonskapasitet og synker kraftig. Han mener oljeselskapene er nødt til å investere mer i produksjon, ifølge Bloomberg.

Videre sier Nasser at forsyningsmangelen i oljemarkedene kan bli enda verre i 2022, dersom coronapandemien avtar og folk begynner å fly mer igjen.

– Hvis luftfarten tar seg opp neste år, vil den ledige kapasiteten bli oppbrukt, sier Nasser til Bloomberg.

4 Likes

Håper Q3 blir så bra som antydet. Har like mange Sioff som Soff aksjer nå :grin:

Mine analyser tilsier et resultat over forventning, så jeg har midlertidig ofret noen av SOFF - aksjene for å ta et bet i SIOFF- og med håp om at endelig NM-avklaring drøyer litt til.

Hadde litt cash etter at Borr gikk fra 5 til 10 kroner, så jeg har kjøpt i både Soff og Sioff :grin: (vektet ned litt i Borr)

Frem til offshore vind har overbevist markedet/ børspsykologene om at de kan bidra til revitalisering av offshore supply har jeg forståelse for lav «prisbok», men at Sioff skal ligge godt over Havila og Eioff kan det vel neppe være noen tvil om?

…….Med mindre man er trader

The trend is your friend:

image

4 Likes

Jeg har hvertfall veldig god tro på resultet som kommer imorgen, måtte denne/disse bankene nå snart være ferdige slik at vi kan få en solid oppgang nå framover.
Det med å få positiv resultat omtale i media fra et offshore rederi vil også kunne smitte over på de andre i form av økende interesse.
Når da også mest sannsynlig Havila og Eiof også leverer pluss og Soff presenterer sitt beste kvartalsresultat på nesten åresvis kan dette gjøre godt,

1 Like

Ser ut som Opal kan vere forlenga til 1.11 nå. Rate på 210k/dag for Lundin

Kan ikke se at noen har delt dagens melding ad presentasjonen imorgen.

Rapport tilgjengelig kl 08, webcast kl 13.

NewsWeb (oslobors.no)

For min del er det litt overraskende at aksjen ikke stiger endel på forventninger idag, mulig vi får se det utover ettermiddagen.
Samtidig er det vel kanskje bare oss her på Tek som sitter og handler :grinning:

1 Like

Hvor tenker du de lander for q3?

Usikker, men mellom 15-20 MUSD i driftsresultat før finans burde være mulig :slightly_smiling_face:?

Kjenner ikke selskapet like godt som deg, men basert på q2 bør det du indikerer være innen rekkevidde.