Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

Ligger skjulte selgere oppover, tenkte å ta det som lå opp til 2,67, det ble effektivt stoppet av skjult selger

Merket det samme. Hvordan legger de inn dette? Jeg får ikke lagt inn så små skjulte ordre. Kan kun skjule det over en viss sum.

Usikker, ikke prøvd det selv noengang faktisk.

Det er ikke salgsordrer som blir trigget ved en spesifikk kurs da? Ala stopploss. Bare på vei opp.

Kurs passerer “x” kr, trigger en salgsordre på “x” antall til “x” kroner.

Vil i så fall ikke ligge som aktive ordre før prisen passerer triggerpunktet.

Har gjort dette selv, slik at aksjen selger seg selv ved target oppnådd. Uten å vise ordren min.

2 Likes

Mulig, jeg er usikker på hva dette er, noe lå hvertfall på 2,649

Mulig vi fikk løst litt opp med våre kjøp likevel om det ikke umiddelbart kunne sees på kursen.

Kan se sånn ut. Går sakte men sikkert opp. Er nok noen som begynner å bli utålmodige og redd for ikke å komme inn :slight_smile:

Håper det og sannsynligvis med rette.

Synes det er mer fart i ordreboken så får vi se om det er bankene sine algoritmer eller andre.

Var såvidt innom dette med manglende fomo for morgendagen og at det kanskje vil vise seg på ettermiddagen, synes den er på gang nå dersom det da ikke er bankene som begynner å slippe den noe opp.
Satser på at bankene i praksis er tom og at aksjen lander på 2,75+ idag, vil være et godt utgangspunkt.

Det beste med dagen i dag er at det ligger flere forespørsler på fartøy som ikke blir fylt på grunn av det faktisk ikke er ledig kapasitet på PSV. Håper rederne klarer å gi signal om de faktisk må opp i rater hvis de skal ha ledig kapasitet liggende til enhver tid.

1 Like

Det er bra, men, nå kjenner ikke jeg Sioff like godt som tre av de andre selskapene, men isolert sett betyr det vel fint lite for Siem Offshore, har de en eneste psv i Nordsjø spotten?

Ingen PSVer i spotten. Men Opal har tidlegare tatt supplyoppdrag. Det siste oppdraget for Lundin var supply,

Ja, ok, men det er ikke det mest ønskelige, 210k er greit nok for en kort periode, men det er nok i grenseland av hva man kan oppnå for et psv oppdrag.

De lange kontraktene påvirkes på sikt av høyere spotrater, såvi får håpe på et høyere snittnivå-det gagner alle selskapene😃

1 Like

Noe under mine estimater, trodde på en omsetning rundt 70-75 MUSD, men en EBITDA-margin på 43% er absolutt godkjent :slightly_smiling_face:!

og resultatet ble? (Sitter opptatt i møte)

1 Like

litt svakere enn ventet ja med tap på valuta og krav.

Ja, men jeg tror de fortsatt kommer til å slå samtlige rederier, i hvert fall på EBITDA og driftsresultat.

ja synes alt i alt det ser ganske bra ut i alle segmenter

1 Like