Jeg er faktisk veldig godt fornøyd med SIOFFs situasjon herunder dagens fremlagte 3Q resultat. Dette sett i kontekst at av at jeg her har kjøpt meg inn på et nivå tilsvarende prisbok=0,2 og det faktum at jeg er hellig overbevist om at olje, vind mv. vil bedre markedet betraktelig i tiden fremover.
Vinterhalvåret 21/22 blir derimot sikkert ikke noen “høydare”, men så lenge EK, gjelds- og likviditetssituasjonen er som den er- og med mange skip på løpende kontrakter så mener jeg fremtiden ser svært lys ut for SIOFF og oss aksjonærer. Dette derimot på langt nær med like stort potensial som for tickernavnebroren SOFF men samtidig uten risikoelementene.
Forutsatt at ingen innenfor de nærmeste årene finner opp noen nye energikilder- eller noe annet smart som hindrer forventet energiutvikling og energiproduksjon til havs så tror jeg faktisk nesten at jeg tør å kategorisere SIOFF som friskmeldt.
Forøvrig imponerende at de nå brøt NOK 500k pr. subseaskip pr. dag, som er godt over SOFF selv om det fortsatt er et godt stykke opp til DOF.