Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

Bedre resultat fra Siem Offshore

12 minutter siden · Anders Nybakken Kvale

Offshorerederiet Siem Offshore, som domineres av Kristian Siem og familien, fikk et resultat før skatt på 2,5 millioner dollar i årets tredje kvartal, mot minus 0,1 millioner dollar i samme periode i fjor.

Driftsresultatet endte på 13,3 millioner dollar i årets tredje kvartal, mot 13,8 millioner dollar i fjorårets.

Driftsinntektene i tredje kvartal 2021 var på 66,5 millioner dollar, noe ned fra 70,5 millioner dollar i 2020.

2 Likes

Outlooken til Siem er veldig vanskeleg å tolke i min meining. Verker litt negativt denne
After
years of decline in exploration activity, offshore field developments and subsea maintenance
campaigns, it’s still too early to estimate the exact timing of the return to a sustainable market although the
growing demand within renewable energy affects certain segments positively At the same time, the short
term expectation is that Q 4 will improve compared to 2020 The level of activity for the coming winter
season is still unclear, but there are more market requirements for the next year than we have
experienced in previous years, especially for the OSCV segment for operations in Brazil and West Africa
We
still believe that consolidation is a necessity to re establish a sustainable market balance, and as such
we withhold our statement from 2020 whereby in the current challenging economic situation, all parties
involved must show a common interest in creating a sustainable market
We
believe that the Company is well positioned to compete with its peers due to its modern fleet, quality
backlog, strong operating record, positive reputation and its proven ability to provide employment on a
global scale

Jeg liker overskriftene fra media hvertfall, mer positiv vinkling.

2 Likes

Uten AHTS og PSV så hadde SIOFF endt opp med en EBITDA-margin på 52% :slightly_smiling_face::

Satte raskt opp en oversikt over endringer i omsetning, nedgang spesielt for AHTS og andre fartøy:

3 Likes

Vet ikke hva det primært skyldes, men de har i liten grad dratt nytte av et veldig godt kvartal i spotmarkedet, det vil spesielt soff og havila profittere på til sammenligning.

Vi er i bunn av et marked, aksjen er gruset, siem kanskje det beste alternativet om markedet er på vei oppover igjen. Noe jeg tror, med stigende oljepris og fokus på boring og leting igjen, vi trenger olje en lang stund enda. tror dette er et kjempekjøp her for de neste årene.

Blir spennende klokka 13 hva de guider fremover. Kanskje det kan heve kursen noe?

Det blir å stange dersom disse bankene ikke er tom snart.
Merkelig at dem ikke tar seg en pause og får noe høyere kurs på en slik dag, men så lenge man skal ut betyr kurs svært lite.

Jeg er faktisk veldig godt fornøyd med SIOFFs situasjon herunder dagens fremlagte 3Q resultat. Dette sett i kontekst at av at jeg her har kjøpt meg inn på et nivå tilsvarende prisbok=0,2 og det faktum at jeg er hellig overbevist om at olje, vind mv. vil bedre markedet betraktelig i tiden fremover.

Vinterhalvåret 21/22 blir derimot sikkert ikke noen “høydare”, men så lenge EK, gjelds- og likviditetssituasjonen er som den er- og med mange skip på løpende kontrakter så mener jeg fremtiden ser svært lys ut for SIOFF og oss aksjonærer. Dette derimot på langt nær med like stort potensial som for tickernavnebroren SOFF men samtidig uten risikoelementene.

Forutsatt at ingen innenfor de nærmeste årene finner opp noen nye energikilder- eller noe annet smart som hindrer forventet energiutvikling og energiproduksjon til havs så tror jeg faktisk nesten at jeg tør å kategorisere SIOFF som friskmeldt.

Forøvrig imponerende at de nå brøt NOK 500k pr. subseaskip pr. dag, som er godt over SOFF selv om det fortsatt er et godt stykke opp til DOF.

4 Likes

Noen som har eller vurderer å finne ut status for topp 20?

Kunne vært på sin plass med en oppdatering på dette nå.

En sak er at selskapet leverer godkjent, en annen sak er hvor mange på topp 20 som tenker å selge seg ned og ut.

Disse topplistene er jo en av hovedutfordringene med å følge Sioff. Ingen innsyn av betydning

Får ikkje tak i topp 20 med mindre selskapet sjølv legger ut. Har vore i kontakt med dei før. Seier at dei oppdaterer kvart kvartal.

Akkurat på dette punktet synes jeg sioff er elendig.
Oppdatering 1 gang i kvartalet, og i tillegg ikke registrert i VPS.

Eneste jeg vet er oppdatert beholdningen til EksFin, som er den samme som den har vært hele tiden.

Merkelig at det ikke er mulig å få dem ut via selskapets kontofører.
Må jo være noen andre enn selskapet som har tilgang?

Trodde ikke man kunne nekte tilgang til aksjonærboken.
Tenker om et alternativ kan være å kontakte selgende bank direkte og forhøre seg, men selvsagt tvilsomt om man får noe ut av det heller.

Veit om andre som har vore i kontakt med kontofører utan å få liste. Veit og at nokon har vore i kontakt med Sr-bank der siste gong fekk ikkje svar på gjenverande antall. Men veit at nokon har fått oversikt over GIEK sitt antal og det er ikkje endra sidan restruktureringa.

1 Like

Ok,
Takk. Høres ut som det meste er prøvd, da er det liten vits å legge ressurser i det.

1 Like

nja, undertegnede eier jo ikke skam og klarer ikke la slike ting ligge, så om Vidar Jerstad har mottatt henvendelser om aksjonærlister tidligere så har han fått en til nå.

3 Likes

Gjerne ta det opp på presentasjonen også :+1:

Hvis jeg tar på meg tinnfoil hatten kan jeg forstå at Kristian vil ha lav kurs. Det gjelder å ikke gi EksFin noen forhåpninger om å selge på gode kurser…

noen med link til webcast?