Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

siemoffshore.s3.eu-north-1.amazonaws.com

3 Likes

Ikke mye q&a der i gården😒

Ikke mye futt i dag, men kanskje i morgen eller på mandag?

Sendte som sagt en ganske tydelig mail til selskapet idag om oppdatering av aksjonærlisten på deres hjemmeside.
Det må jeg si at han Vidar Jerstad var av den ekspeditte typen og svarte på mailen nå med oppdatert topp 20 liste.
Så nå kan dere som kjenner listen fra september finne greit ut hva som har skjedd siste måned.
Ser selv at SBM1 er ute, men mistenker at det er en eller flere som også selger.

https://www.siemoffshore.com/investors#shareholders

4 Likes

Supert, Rodjer😃 skal sammenligne med siste liste ila kvelden👍

1 Like

Det er flott.

Den gamle

Så nå at SP1 og Swedbank er ute av topp 20, Caceis bank kjøper seg opp og er nå 5. største aksjonær. Ellers sitter de største bankene stille, ser det ut til👍

SR Bank ute av ttopp 20?

Jess👍

Derfor det har vært så hissig nedsalg.
SR-bank og Swedbank prøvde å frontrunne hverandre.

Men, jeg vet ikke men antar at de samme 3 dagene gjelder her siden det går gjennom VPS og således med salgspresset også denne uken og idag så tyder det på at det er en eller flere til som selger fortsatt.

Idag var det nok mange tradere som solgte også. Men man kan jo håpe på at siden GIEK og de andre ikke har solgt på disse nivåene, så har de trua, eller kanskje tom en plan🤔

Hmm. Dette, dagens rapport og situasjonen SIOFF nå står i ser vel svært lovende ut!?

De som har sittet i aksjen til nå kan da vel umulig velge å selge seg ut på kursnivå tilsvarende prisbok 0,2 når selskapet nå igjen-i dårlige tider evner å g i «null +», har cash og egenkapital, har forutsigbare og relativt håndterbare gjeldsforpliktelser samtidig som markedet etter all sannsynlighet skal bedres kraftig de nærmeste årene?

Om ikke denne snart skal opp så tror jeg nesten en må slutte å lese rapporter om regnskap, markedsutsikter, vindmøller og oljefelt for i stedet å prioritere kompetanseheving i børspsykologi.

4 Likes

Nå kjenner ikke jeg til hvordan handelsmønsteret har vært de siste månedene, men lite taler vel for at nedsalget enda er slutt?

Markedet liker sjeldent slike nyheter:

https://newsweb.oslobors.no/message/545549

"# SIOFF - Director resignation

Siem Offshore Inc. has received a resignation letter from Director John Wallace who will resign from his position as a Director of Siem Offshore Inc with the effect at 29 October 2021. The Company expresses its sincere appreciation to Mr Wallace for his service and dedication to the Company as a Director for many years."

Nedsalget begynte rett etter børsmeldingen

@pdx, kobler du tekbot på SIOFF-tråden :slightly_smiling_face:?

Her er det vel bare Siem som vil ha inn nye styremedlemmer, så det bør ikke være noe dramatikk i dette.

Ja, børsmeldingen var bare en formalitet ifm. ekstraordinær generalforsamling idag hvor det ble valgt nytt styremedlem, så ser ikke dramatikken :+1:.

https://newsweb.oslobors.no/message/545550

Fra protokollen:

1 Like

Skal sette meg litt mer inn i tallene og presentasjonen ila helga😊

Vet at det er automatiske analyser man skal ta med en stooor klype salt, men interessant at Simply wall justerer fair value til 27 kr fra tidligere 6 kr, tror jeg det var.

Edit: er ikke like optimistisk som SW, men om de fortsetter å vise positive tall, så burde SIOFF absolutt prises mye nærmere bok👍

2 Likes