Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

Er nok et safere bet, men med mindre potensial.

1 Like

Jfr siste børsmelding så får man følge med. Ikke så stort volum som skal ut.

Jeg tror dette nedsalget fra IF går veldig raskt. Det gikk en del ut i dag, og handelsvolumet er høyere enn på lenge. Flere har fulgt med supply lenge og ikke rukket å ta posisjoner før det ble “populært”, og kanskje et slik nedsalg er det som skal til for å ta posisjon. Reaksjonene fra tidligere nedsalg i Sioff og Soff er kjent, og siste del av nedsalget blir tatt raskere. Har vel en tanke om at det også dukker opp en kjøpsanledning i Soff på fredag ifm Q4, men også der nettopp en kjøpsanledning

2 Likes

Bra trykk i spotten nå- Pearl med liten bonusjobb før den skal 3-4uker på Equnorjobben

Presentation of Fourth Quarter Results 2021

Vurdere om jeg skal sitte gjennom q4.negativ q4 så går naturligvis kursen ned,ved positiv q4 så trur jeg if benytter sjansen til mer nedsalg.trur det kan være mulig å få bedre inngang ved senere anledning.hva tenker dere

Tenker at SIOFF ikke har hatt en så fin oppgang som de andre selskapene, siden der også er aksjeeiere som selger seg ut. Med tanke på at de andre selskapene i sektoren leverer forbedrede resultater i forhold til sammenlignbare kvartaler, så bør jo SIOFF også få en brukbar rapport. Men ja kursene justeres alltid rundt Q rapportene. Så det kan jo komme utslag begge veier. Spørsmålet er vel mer hvorfor har du kjøpt aksjen? Som en kortsiktig trade, eller som en langsiktig posisjon. I de neste par årene forventer jeg en god økning i kurs, på kort sikt så kan der komme fall, nedsalg og makromessige overraskelser.

Har vurdert å kjøpe Soff tilbake, men har endt med å øke i Sioff. I et forsiktig forbedret markedet er Sioff et langt tryggere valg, selv om Soff opplagt er bedre posisjonert for et veldig mye bedre marked. Så få hver og en ta valget. Supply kommer, det er jeg ikke tvil om, men hvor mye bedre det gjenstår å se

1 Like

Har kjøpt i begge for egen del i dag. Så en dipp, og den skal jo kjøpes i 2021&22 :wink:

NEW [SIEM PEARL](javascript:void(0):wink: Wellsafe R/M Well-Safe Guardian , D/D 14 27/02/22 GBP 55000

Veldig fin rate på Pearl for å seie det slik

Bookingansvarlig for Pearl fortjener bonos. Først en innklemt ninijobb til 250k/dag så en vanlig jobb til over 600k/dag så en litt lengre jobb på nærmere 400k/dag, Pearl alene redder jo halve q1 på 5 uker nå.

1 Like

Heilt sjukt bra managment her. Pearl med snitt på 500k over 4 veker cirka er veldig veldig bra,

2 Likes

Presentation of Fourth Quarter Results 2021

Se der ja, dt var noe rart med det klokkeslettet

1 Like

Result for the Fourth Quarter 2021

2 Likes

Dette var sterkt i et vanligvis svakt kvartal!

1 Like

Men hvor er talla?

https://newsweb.oslobors.no/message/555198

Fant vedleggene :slight_smile:

Sioff er så gode på drift at de ikke trenger å selge assets eller reversere nedskrivninger som visse andre rederier :smirk:

2 Likes