Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

Dette var sterke tall!

1 Like

Spørsmålet nå er om det er flere som tørr å vekte opp større posisjoner. Sioff har såpass begrenset likviditet at man er litt forsiktig med størrelsen på posisjonen. For egen del hadde jeg nå glatt doblet om jeg kan bli tryggere på likviditeten

Når det er sagt så har Soff endret seg på dette punktet. Svært mye større volum nå enn i fjor høst

Bra fra SIOFF dette med positivt resultat (også eks rekon) når man sammenlikner med de øvrige rederiene og tar i betraktning at de verken har solgt eller skrevet opp verdier. Litt av utfordringen er at potensialet for inntektsvekst er begrenset ettersom ettersom de eks. for Subsea faktisk har operert med ratesnitt på 450k gjennom året.

1 Like

Ratefest i Nordsjøen gir grunn til å snuse på supply-aksjer

Siem Offshore announces plan for re-domiciliation

CFO og ledelsen fikk nok av masinga om aksjonærlister :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Skapte vel nok usikkerhet til at endel gikk ut / reduserte i dag…

Selv synes jeg det høres spennende og riktig ut.

2 Likes

New agreement in place for the WIV “Siem Helix 1” and WIV “Siem Helix 2”

4 Likes

Meget pen nyhet, lang forlengelse og fin rate

2 Likes

Har du finregnet på raten?

Nei jeg prøvde men ble så vanskelig å finne eksakt hvor mye av bacloggen som måtte trekkes fra, men på XI var de vel på 70-90k usd/dag og når snittet for disse og csvene i q4 var ca 50kusd/dag tenker jeg det kan stemme og at det er en bra rate.

1 Like

Eg har tenkt eit reknestykke utifrå ordrebok 31.12=298musd
inntketer fram til idag frå ordreboka som er cirka (65*0,67)=43,55 musd
Kontrakt på Avalon Sea i februar= estimerer rundt 6-8musd på tidelgare snittrater
Ordrebok før kontrakt på Helix 1 og 2 er då 298-43,55+7=261,45musd
Siem Helix 1 har arbeid ut H1 23 før ny kontrakt, Helix 2 har ut H2 23. Over 3 vesselyears, Enkel forenkling seier då 3 vesselår mindre enn meldt kontrakt. altså cirka 5 vesselyear nytt.
Ny backlog er 440musd. Økning i backlog pga ny Helix=440-261,45=178,55musd
5vesselyears=1825 dager. Dayrates er då 178,55musd/1825dager=97835USd/d

1 Like

Dersom det stemmer vil jeg påstå denne kontrakten alene forsvarer en fin stigning i inntektene og vi “vet” jo at de vanlige csv-ene ikke vil gå på dårligere kontrakter når de skal fornyes/endres…

Det er utålmodige algoritmer som nå presser kursen ned. Håper at det er IF som prøver å bli kvitt de siste aksjene. Men man vet jo ikke.

Sioff spennende nå, tok noen lodd her nå.
Har falt uforholdsmessig mye tilbake

Enig i at SIOFF er spennende, og at de nok kommer til å tjene penger fremover. Er derimot litt bekymret for denne organisasjonsendringen herunder planene for “fonybar energi”, og som vel borger for et behov for penger herunder mulig gjennomføring av en emi og som vel sjelden gavner småaksjonærene!?

Hvorfor kan en rebranding for å tilpasse seg framtidens marked være negativt ?

Hvordan stiller du deg til windstaller alliansen til Aker/Soff/Deep ?

Det kan vel kanskje være et poeng i seg selv å få butikken over i et Norsk selskap, og kanskje dermed mulig for oss småaksjonærer å få kjøpt aksjen på AKSJE SPARE KONTO (?)

1 Like