Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

Eller sagt på en annen måte: “Jeg har solgt meg ut” :sunglasses:

Ja, jeg har nå solgt meg ut. Dette ettersom forholdet bekymrer meg- slik det iht. aksjekursen ser ut til å bekymre også andre. På lengre sikt er vel dette bare positivt for SIOFF, men ikke nødvendigvis for aksjekursen den nærmeste tiden.

Siem Maragogi – penalty due to late delivery

Flagging

2 Likes

Flaggemelding

2 Likes

50% over dagens kurs :rocket: :grin:

Fy søren dette er bull. Synd eg solgte 50% forrige fredag

1 Like

Ikke bare ble vi kvitt en ufrivillig aksjonær, men at Kistefos kjøper til den kursen a gitt :smiley:

1 Like

Mon tro om Sveaas vil støvsuge aksjer under kjøpskursen? Relativt uinteressant å selge under den. Kan vurdere å selge 1/2 på 10… :sunglasses:

Må gje bud viss han krysser 1/3. SÅ tviler på det. Blir nok ein fusjon med VSSAB

Det er jo ganske spennende, med tanke på flåten til VSS.

Ser det har vore spekulert i Merger med MAERSK/VSSAB/SIOFF og folk som kan litt. Det kan og vere veldig interessant. Svær flåte då

1 Like

Tja, han kan kjøpe 0,72% til for 1/3, det er vel et par millioner aksjer ca? Nok til å få ut de kortsiktige vil jeg tro, hadde vært toppen.

Nja. Tviler på det. Eg trur heller at viss det skal bli fusjon bør han ønske kursen i VSSAB opp. Får mest utav det då

Viking Supply Ships opp 15% i dag, på no news, bra tegn på at noen spekulerer i fusjon kanskje ja…

Vi vil jo ha kursen opp i SIOFF, håper noen nå fatter mer interesse for å snappe IF sin post, den var i underkant av 5% på siste aksjonærliste fra forrige uke…Jeg tror den går snart nå…

1 Like

IF har ikke solgte seg videre ned. De bikket kun 5% og flaggemelding. Så her har det vært mye spekulasjon på en “ikke sak”

De gjorde mer enn å bikke 5%, iflg aksjonærliste fra 10.3 så har de 4.47%. Så trenden er helt klart at de selger.
Men nå med Kistefoss sitt “kupp”, så bør jo andre komme på banen og snappe IF-posten…

De solgte seg antagelig godt under 5% dagen de flagget, og det var på kurs 4,8. Etter dette gikk kursen, på høyt volum til underkant 6,50 før den falt tilbake igjen. Hadde ønsket være å selge seg helt ut kunne de gjort dette uten problemer på høyere kurs enn da flaggingen skjedde

Hva er det du mener da? At de solgte noen aksjer og vil beholde resten?

Jeg tror de skal ut, dette er ikke noe strategisk post for IF, de om inn som aksjonær ifbm restrukturering i fjor. Først solgte de drøyt 1/2 million aksjer og flagget 4.96%. Etter det har de solgt 1/2%, dvs. ca 1,2 millioner aksjer til…

Forstår hva du tenker på, og har også tenkt det samme. Men hvis tanken har vært å selge helt ut, som de sikkert gjør på et tidspunkt, så kunne de solgte betydelig volum på høyere nivå. Men nok om det, stusser bare