Er det ikke denne jobben for TGS Fulmar er øremerket til?
Det kastes penger etter ny “Grønn” næring fra alle kanter politisk, og veldig mye av denne teknologien er knyttet til havet og havbunn.
Makro bildet peker mot en oppsving for seismikk, og det har aldri vært færre båter tilgjengelig.
Det eneste som kan stå i veien for SBX slik jeg ser det, er det som alltid har vært utfordringen til dette selskapet: At ledelsen er helt forferdelig og fullstendig udugelige i arbeidet sitt.
SBX har bevist over snart 10år at akkurat dette leverer ledelsen på kontinuerlig.
Det skal bli spennende å se om 2023 er starten på en ny tid for sjøfuglen.
Spennende
Kanon avtale dette her for myggen sbx.
Innside kjøpt fra 24.februar i år, til 4,54
Ikke verst å kunne kjøpe med dagens kontrakt, til lavere pris enn Helsing sitt kjøpe
Limassol, Cyprus – 24 February 2023 – Mr Sondre Helsing, Board member, has through his wholly owned company Hubris Industrier AS today purchased 325,000 shares in Seabird Exploration Plc at a price of NOK 4,54 per share. Following this transaction Mr Helsing owns 1,208,333 shares in the Company.
Fikk skrapet sammen noen lodd i denne tidligere idag. Håper å kjøpe mer i morgen. Hva er utsikten fremover? Er det reelt med oppkjøp, og hva vil kontrakt til Eagle gjøre?
De har kontrakt på Fulmar de neste 24mnd fra august som holder selskapet i pluss. De har uttalt at all ekstra cash vil utbetales som utbytte. Så ved kontrakt på eagle vil dette potensielt bli en utbyttemaskin.
Det sist oppdaterte kursmålet var på rundt 6kr, og det er fra før Fulmar kontrakten.
Problemet med SBX er at de aldri har levert som selskap tidligere. Så kursen går kun opp på melding om kontrakter.
Nyheten som kom i går f.eks fra UK sendte TGS, PGS og EMGS opp i kurs. SBX faller samtidig.
Jeg sitter med noe aksjer her selv, men dette selskapet har bevist gang på gang at det ikke driftes bra. Kontrakten nå på Fulmar kan ha vært vendepunktet.
Jepp, 6,50 fra Fearnley
Det strammer seg til på tilbudssiden for source vessels, skal ikke se bort fra at Eagle kan få en lukrativ langvarig kontrakt i det segmentet.
Tenker også at TGS kan være interessert i oppkjøp for å sikre source vessels til Magseis, og evt tilføre kapital for å utvikle SBX.
Imorgen kommer sbx med q2 rapporten, jeg er overbevist om at dette blir meget hyggelig lesing basert på q1 rapporten samt at både Fulmar og Eagle var i full jobb gjennom hele kvartalet.
Fulmar nettopp med ny kontrakt på 2 år, Eagle sin nåværende kontrakt utløper i slutten av denne måneden, jeg forventer ny og forbedret kontrakt for denne også.
Selskapet er meget spennende nå.
Fearnley med TP NOK 6,50 etter q1, tipper det blir hevet etter q2.
Som forventet veldig solid kvartal for SBX.
Selskapet initierer snarlig utbetaling av utbytte og eller kjøp av egne aksjer.
Før tilbakekjøp eller utbytte må de kvitte seg med gjeld. Det vil jo gjøre de veldig klargjort for et oppkjøp.
Deretter håper jeg de starter med tilbakekjøp så lenge kursen er på disse nivåene.
Utbytte kan de vente med til 2024