Ja, vurderer å ta noen lodd selv snart
Eg har prøvd meg på noen trader under 20 kroningen i den tru at det skal snu, hitil har det blitt bare minustall
Ja det er ekstremt som den faller. Og slik fall har aksjonærene vært igjennom før chapter 11 og rett ut i krakket igjen
De får kjørt seg!
Det blir nok bra om man klarer å time bunnen da. Men om bunnen er 15, 10, 5 eller 1 krone gjenstår å se.
Ja tror mye avhenger av oljeprisen også. Følsom som fy. Men om man tror det snur og olja skal opp går kursen likedan
Ja. Men leser om at å investere i olje-aksjer er litt som å investere i tobakk-aksjer. Folk er så miljøbevisste og vil redde jordkloden og alt det der. Så usikker hvordan det bllir framover.
Er nok bare et blaff som vanlig som går over. Husker får noen år siden det var konstant snakk om dette ozonlaget. Det var hull og nesten bortevekk og jordas undergang var rett rundt hjørnet. Ikke mye man hører om ozonlaget nå om dagen.
En dag er melk livsfarlig og en dag er norsk oppdrettslaks farlig. Så ikke rart mange er forvirret dersom de tror på alt som kommer på trykk.
Hørte faktisk at hullet i ozonlaget hadde reparert seg selv. Var veldig lite nå i forhold til hva det var visstnok.
Seadrill og Scanship verdt omtrent det samme nå
Egenkapitalen ved q2 var 2,5milliarder Dollar og prises til 1,6 milliarder NOK.
Prises det inn krise-emisjon eller nytt chapter 11. Tanker @aksjefokus?
Har jo litt gjeld også, nesten 7 milliarder us$
taper 2 $ pr aksje i kvartalet
Stemmer! Fortsetter dette så går det konk ja! Men dersom dette caset snur og de tjener penger så kan dette blir en morsom aksje å sitter i. Tankrater har godt i været, baltic dry har løftet seg bra siden bunnen i 2016. Så ikke umulig at ratene i rigg går oppover.
Er jo skumlest å kjøpe når blodet renner nedover i gatene, men man kan gjøre et bra kjøp da. Men aksjen kan selvsagt gå til null også
Ja, for mye giring. Vær forsiktig. Jeg har de siste månedene vridd veldig på porteføljen mot mindre giring i US porteføljen og vred over mye i Hunter i medio August. Skal man ha giring må selskapet ha en ekstremt lav kostnadsbase, og i drilling så taper alle skjorta.
Selvom det er fristende å tenke at sdrl er billig vs tidligere kurser, så er det vel igrun vare å vente å se hva som skjer, her er vertfall trenden desidert rett til helvette liksom
Er vel ikke ofte et selskap kommer ut av chapter 11 med så mye gjeld?
Måtte kjøpe noe idag. Tror både seadrill og kanskje også borr kan ha noe greie måneder i vente kursmessig.
Eg prøvde å kjøpe den på Ask kontoen min i DnB idag, men fikk ikkje handle instrumentet som det sto på Ask kontoen
Seadrill nær borekontrakt med Bahamas Petroleum
en time siden · Infront TDN Direkt
Seadrill nærmer seg endelig borekontrakt med Bahamas Petroleum Company (BPC) for levering av en sjettegenerasjonsrigg til leteboring i første kvartal 2020.
Det fremkommer av en melding fra BPC torsdag.
De kommende ukene vil BPC og Seadrill jobbe med ferdigstillelse av en riggkontrakt, bekrefte riggvalget, og bli enige om kritiske boreplansdatoer, ifølge meldingen.
Borekontrakten er fortsatt avhengig av godkjennelse i Seadrill-styret, og godkjenning av en miljøplan, hvor BPC skriver at det er fremgang.
Styret i Bahamas Drilling foreslår en emisjon på syv millioner pund for å gå videre med boreplanene på Bahamas i 2020.
Den 21. august meldte Bahamas Petroleum Company at de har inngått en rammeavtale med Seadrill for en sjettegenerasjons rigg til boring i første halvår 2020 og at partene måtte bli enige om en definitiv kontrakt innen 11. oktober 2019.
Ikke ennå, mangler litt på snittet
Appen Kahoot! er verdt ca 5 milliarder, Seadrill ca 1,6…
Seadrill burde lage seg en app ?
Citadel og crbu har grepet om sdrl, håper sdrl snur snart så de kan begynne å dekke inn 1,7 Mill aksjer.