Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Seaway 7 (SEAW7)

Ingen. Det er svært lite interesse/volum så det skal ikke mye til før kursen går begge veier. Minimale bevegelser blant topp 50

1 Like

Ser ut som topp 20 har økt litt den siste måneden (ligger arkiv måned for måned på selskapets hjemmeside). Nå er det bare 10 mill løse aksjer utenfor topp 20, likevel faller aksjen under 10 kroner igjen.

Seaway 7 ASA – updated financing plan including a contemplated fully underwritten rights issue

« 200 millioner dollar vil bli hentet inn gjennom en fortrinnsrettsemisjon der de tre største aksjonærene, som er Subsea 7 med 72 prosent, Songa med vel 14 prosent og Lotus Marine med drøyt syv prosent av aksjene, vil opprettholde sine eierandeler. Det vil si at Subsea 7 bidrar med 144 millioner dollar i emisjonen for å beholde 72 prosent av selskapet. Resten skal etter planen lånefinansieres.»

Jeg lurer på hvorfor subsea7 dytter så enorme mengder med kapital og stiller sikkerhet for enda mer inn i dette selskapet? Kan det være at de ser noe her som markedet enda ikke har tatt innover seg?

De vet vel hvilken bonanza det blir med havvindprosjekter de kommende årene.

1 Like

Noen som vet hva kursen på emisjon er?

Disclosure of large shareholding – Seaway 7 ASA

Seaway 7 ASA: Notice of extraordinary general meeting

Seaway 7 ASA: Key information relating to the rights issue

Seaway 7 ASA: Terms of the fully underwritten rights issue

Seaway 7 ASA: Updated key information relating to the rights issue

Det var en stygg rabatt…

Seaway 7 ASA: Extraordinary general meeting held

Seaway 7 ASA: Ex. Subscription Rights today

Hva skyldes kursfallet idag?

Emien ble vel satt på NOK 4,80 ish, må si det undret meg at aksjen ble omsatt på over 8 onsdag og over 7 igår.

Undret positivt?
Jeg tenker å benytte tegningsrettene mine, men inne på VPS står det antall aksjer a 2,1000 NOK per, men dette er vel feil, og da hver aksje vil koste med 4,80NOK ish?

Kun lest meldingen en gang og mener på det var 4,83

Seaway 7 ASA: Approval and publication of the prospectus for the rights issue