Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=426821

Secret World Legends, the reboot of Funcom’s 2012 The Secret
World, is scheduled to be released on Steam on 26 June 2017.

This relaunch also brings a new Free-to-Play business model
and a repositioning of the game as a Shared World RPG.

11 Likes

Så, da har alt gått etter planen, og det blir release i slutten av Q2 (“spring”). :slight_smile:

5 Likes

Jepp du hadde rett. Bøyer meg :wink:

2 Likes

Edit:
IGN oppe med video de også.
http://www.ign.com/videos/2017/05/09/secret-world-legends-dev-diary?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

4 Likes

Er NDA lifta?

1 Like

Nei, men jeg tror beta runde 2 er ferdig.

Godt de kom med dato, litt synd det ikke ble mai som først annonsert. Litt spent på om du drukner i sommersalget ;D

1 Like

Så litt 2012 ut … men men…

1 Like

Klippene er fra det gamle promo materialet :stuck_out_tongue:

1 Like

Nja, noe var fra gammelt promo materiale, andre ting var fra den nye combaten :slight_smile:

Mja, hva synes vi om timingen da? Lanseringen vil komme underveis i summer sale. Tenker selv at det blir en del konkurranse om oppmerksomeheten. Samtidig tenker jeg at dersom de smeller inn noen in game pakker til rabatterte priser så kanskje det kan skikkelig slå til. Blir veldig spennende å se.

2 Likes

Med eit “gratisprodukt” så tenker eg at omtale og hype over tid utgjer utruleg mykje meir enn lanseringstidspunktet kan gjere. Ideelt sett hadde det vert ei veke før, med rabatt på ingame currency under salget, dersom spillet hadde vert klar for det. Det er antakeleg vis ikkje noko sjakktrekk å rushe det spillet her (også…)

edit: så det er heilt supert tenkjer eg.

3 Likes
4 Likes

Bra den der @lassar. De snakker blant annet om hvordan de skal tjene penger på SWL.

• De har jobbet med SWL siden august 2016 med et fåtall utviklere. Hele teamet jobbet med det fra januar 2017.
  • Nytt innhold førte til flere spillere og høyere gjennomsnittlig inntekt pr. spiller. Men selve “issues” solgte svært lite, samtidig som de var ressurskrevende. De har sett
    at spillerne verdsetter tid, og at de betaler for å få mer av det.
  • De har analysert markedet, faktisk har de en fulltidsansatt som jobber mye med dette. De forventer å en større netto inntjening med SWL kontra TSW.
  • De fjerner AEGIS. Hurra!

Romain om issues og hva som førte til SWL:

The issues take a long time to do and they are difficult to produce, and at the end of the day, when they don’t sell that well, it makes things difficult. And for us, what we want to do, is to keep that story going. It’s what we believe in. As a company and as a team, we obviously love TSW. The idea for the relaunch came out of this. We want to tell these stories, but we need to find a way that’s going to allow us to tell that story, despite the fact that people aren’t really interested in buying it. Maybe if we give it to them for free they’ll play it.

4 Likes

Denne gangen var det lite tull og rett på sak. Spennende å høre på og det virker som at de lurer på mye av det samme som oss. Blir spillet tatt godt imot? Kommer betalingsmodellen til å fungere godt?

Det var betryggende å høre litt om statistikken deres rundt kostnaden av å tiltrekke nye spillere i den nye modellen med F2P og hvor pengene skal komme fra.

De fleste liker å spille et spill som er nytt og populært, så vi får satse på at de treffer med markedsføringen og får inn mange nye spillere som kan gjøre SWL lønnsomt på litt sikt til neste prosjekt kommer fra USA studioet. Nå er det deres tur til å dra opp inntektene slik Oslo-gjengen har klart i år. :slight_smile:

Også gøy å få med seg at det kommer en stor content patch til SWL i Q3 eller Q4 2017 også.

Ser bra ut men er skeptisk til F2P, LMO ble jo shite. Og feks skaperne av Angry Birds sliter med inntjening selv med stort volum på spillere. Men blir spennende å se, markedet har ihvertfall ikke troen på dette…

EVE Online har nettopp gjort det, og det ble en suksess. Funcom kan se ut til å ha hentet litt inspirasjon derfra?

The New Player Experience had a huge revision last winter with great success

2 Likes

hard talk ja, men funcom forsvarte seg ganske bra. ikke noe tullsnakk her bortsett fra siste spørsmål som avsluttet avhøret litt hyggelig.

Haha ja, fikk skikkelig avhør-vibber. Får meg til å glede meg til neste jobb-intervju :stuck_out_tongue:

1 Like

Her er artikkelen som ble skrevet ifbm avhøret med et tonn av kommentarer.

http://massivelyop.com/2017/05/10/massively-op-exclusive-hard-questions-about-secret-world-legends/

Det ble bekreftet kort at SWL vil ha lockboxes. som spiller er jeg ikke særlig begeistret for dette, men siden alt story content er gratis, så er dette en måte å skaffe mere cash inn på.

I f2p spill godtar jeg alt unntatt p2w. Raskere progresjon (men ikke bedre stats eller annet) er OK. Eksempel er Planetside 2. Alt er mulig å skaffe som gratisspiller, men det tar bare lenger tid. Jeg abonnerte når jeg spillte for noen år siden, og det var det verdt.

Mange som bare spillte gratisversjonen. De var, for meg, “additional content”. Siden de ikke bidro med cash til selskapet i form av direkte kjøp, men indirekte med å gi meg som betalte merverdi for pengene. Lootboxes for skins er jo gøy. Har kjøpt et par nøkler i Dota2 for en tier en gang iblant. Tror jeg har brukt et parhundre tilsammen over årene.

Så får vi se da om SWL for playerbasen den trenger for å leve.