Ved å kjøpe Mystery Box’en(e) i TSW har man jo også fått tilgang til valuta som man ellers må grinde for å få og denne har jo vært veldig populær.
For spesielt interesserte, Beyond the Veil er en Secret World podcast som er på episode 223 nå! Blant annet svarer Romain Amiel på spørsmål i episode 218.
Dette er en unik type spillere. Fans av TSW. De klager nok ikke nei.
Hvordan den store horde av F2P spillere kommer til å håndtere en slik modell er et annet spørsmål totalt. Jeg tror ikke det er smart å tenke slik at dersom de 2500 spillerne i tsw liker noe så vil 500 000 F2P spillere tenke på samme måten. Bare spør pollmakerne til CNN
Men hvorfor skulle noen reagere på en helt standard f2p løsning ? Det folk normalt klager på er når man må betale for å få tilgang til alt men her får man jo tilgang til alt uten å betale.
Det finnes en del klager på enkelte spill i F2P verden. Det går da ofte på at noen kan kjøpe seg våpen og utstyr som andre har grindet i to uker for f.eks. Ingen klager på de andre tingene som bankspace/vanity items, 10% xp potions osv. Men hvis ingame currency kan kjøpes for ekte penger og man dermed kan kjøpe seg det beste våpenet uten å ha spillt mye, så kan det være noe som er på kanten.
Dette er ofte en fin balanse. Hvis man får 10% xp potion så er det ikke snakk om P2W, men mer “spare litt tid”. Det er folk stort sett alltid for. Men hvis man kan kjøpe seg 100% eller 300% xp potions så blir det raskt P2W.
Hvis man kan trade ekte penger med ingame currency og bare kjøpe skvip så går det fint. Gjerne mat og helse og mana potions. Men hvis man kan trade ekte penger for det beste våpenet fra den vanskligste dungeon så bli spillet kalt P2W.
Edit: Jeg kan legge til at jeg personlig har alltid mindre tid å spille enn mine pears så jeg tar gjerne imot P2W jeg. Som spiller. Men jeg lufter bare ideèn at dette med å trade currency og samtidig ha en auction house kan ha sine utfordringer for ryktet. Hva som er best for lommeboken til Funcom (og vår) er ikke godt å si.
Tviler på at XP potions blir noe problem. Er jo relativt vanlig å tilby character boosts. I World of Warcraft kan man f.eks kjøp level100 boost ( lvl110 er maks ).
Blir interessant å se hvordan dette kommer til å funke i praksis og hva det kommer til å generere av feedback.
Det er jo stor forskjell på SWL og WOW da. WOW er over 10 år gammelt og de trenger en boost mulighet til nye spillere som vil spille sammen med vennene sine som kanskje er maks lvl.
SWL starter opp nå og da blir det feil etter min mening å tilby store boost med xp for penger. Litt boost kan fungere, men blir det for OP så vil mange falle av pga det.
Så fort man begynner med å selge unikt utstyr fra dungeons etc for penger så har man tapt gaming communitiet. Det er ikke veien å gå! Se på LOL, de vasser jo i penger, der er det fullt mulig å spille på høyt nivå uten å bruke en krone. Gjør man F2P på riktig måte kan man tjene mer penger enn om man selger spillet for en fast sum.
Er helt enig i at det blir stor forskjell på SWL og WOW og har ikke tro på at de kommer til å kjøre noen større boosts enn det de har i TSW i dag som vel er 100% .
Man trenger ikke å bruke penger på noe i SWL heller :
“Marks of Favour are a flexible currency used for a variety of things, such as purchasing items from the Auction House, additional weapons, potion refills, dungeon keys, fusing items, cosmetic options, social items, and more. They are collected by completing daily challenges and by selling items to other players through the auction house–just playing the game.”
“Aurum is Secret World Legends’ premium currency–you purchase Aurum with real money and use it to acquire various items, conveniences, and services. These include things like additional character slots, boosters, extra inventory space, vanity items (pets, mounts, outfits), and more.”
“Marks of Favour may be used to obtain Aurum, and Aurum may be used to obtain Marks of Favour. That’s where the Exchange comes in! The Exchange is a currency market where you may trade Aurum with other players for Marks of Favour, and vice-versa. You set the price, and you create the exchange rate. This is your economy.”
Det fine med utsatt steamlaunch, er jo at dei får tid til å justere ingame currency, etc før “massene” eventuelt kjem.
Med god økonomi kan man tenke mest mulig > hurtig inntjening
Det så temmelig kult ut! Blir mer og mer spent på SWL launch jo mer jeg ser av spillet.
Kult, får håpe de får til noe her. Helt avgjørende blir det vel om de får de store streamerne til å teste ut spillet. Eksponering!
Ser riktigt bra ut måste jag säga! Blir spännande att se hur det går
Børsmelding - link til:
http://www.funcom.com/news/funcom_reveals_the_new_action_combat_in_secret_world_legends
TL;DR SWL revamp, sjå her
Synes det ser bedre ut for hver gang, når det lanseres på Steam kanskje det er ganske OK
Eg har igrunn sett og lest det meste eg har funnet om SWL, og for kvar stream eg ser får eg meir trua på det. Til og med dei fleste veteranane som sutra har gitt seg no…
No har eg no sagt det nok gangar etter kvart, men eg trur det her har eit stort potensiale for eit par gode speciedalara! Release blir veldig spennande!
Jeg er langt ifra noen gamer men, ser ikke dette ganske bra ut?
Jeg fikk ihvertfall lyst å spille mer på beta av denne filmen! Problemet er bare å finne tid til det
Jo, det har flere av elementene som er bra for markedsføringen, men jeg stiller meg litt spørrende til hvem som er målgruppen. Skulle jeg gjette ville jeg tenkt aldersgruppen 22-26, men det er nok ikke det de ønsker. 15-23 er vel der pengene ligger i mmo-bransjen, 22-26 i “oldschool spill”-kategorien. Tror denne filmen treffer bra hos investorer og den eldre delen av spillerskaren, men lurer litt på hva den yngre delen mener etter å ha sett videoen. Overall liker jeg videoen, men jeg tror bare den er litt for siktet inn på min aldersgruppe. Har ikke noen konklusjon annet enn det.