Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Top seller er omsetningbasert. Spillet er gratis. Do the math :slight_smile:

3 Likes

Det vil fungere som en soft launch / open beta. Tror ikke det er så dumt så de kan gjøre justeringer før Steam som blir den egentlige lanseringen.

2 Likes

Jeg vet det er omsetningsbasert, og at spillet er gratis. Men det er mikrotransaksjoner i spillet, som vil plassere spillet på gts. Det er noen f2p-spill som ligger høyt på gts.

There’s no such thing as soft launch. Du har bare en mulighet til å launche.

2 Likes

Det optimale hadde vært hvis dem holdt seg til en salgskanal, men nå har det blitt sånn. - Tror det vil selge mye på steam også, samme som at CE kommer til å selge mye på konsoll. Er nok en del som venter på den Xbox preview releasen. Vi får bare vente å se på hvordan hypen og salgstallene blir :slight_smile:

Du kan selge verdens beste hjemmelagde pølser fra campingvognen din for å høre om folk liker de før du starter opp egen pølsefabrikk og skriver kontrakt på pølsebutikken på verdens største kjøpesenter :wink:

5 Likes

Ja og nei, hvis du bruker reklame for å skaffe spillere, så kan du godt soft-launche inntil du får justert spillet, og så når du ser du har fått fikset opp ting, så kjører du på med et høyere reklamebudsjett. Det blir da “launch”.

2 Likes

Pr. nå ser jeg på en launch lik ce som en større trussel enn at det blir nok spillere på sikt til at relanuchen blir bærekraftig.
Dvs. Full servercrash pga overbelastning rubberbanding gamebreaking bugs i hopetall flying chinese haxors osv osv osv synes jeg det bør prioriteres å unngå ovenfor å ha en megahævv med spillere de første ukene.

Ingen kan vel forutse om tsl får 50stk eller 10mill spillere første uka uansett. Men en halv rolig start på et sånnt type spill er vel ikke dumt?

Jeg synes absolutt alt er sin skjønneste orden sånn det er planlagt nå.

3 Likes

Jeg er fortsatt litt skeptisk, men jeg håper dere får rett i at dette funker.

2 Likes

flying chinese haxors

:scream:

2 Likes

Jeg syns du har et poeng, Men det positive er jo at Funcom slipper Steam sin cut om de selger fra sin egen side.

Slik Blizzard som har alle spillene sine lett samlet ved innlogging får også Funcom mersalg ut av dette i tillegg til å beholde 30% ekstra. :sunglasses:🖒

3 Likes

presse

13 Likes

@nofun

While monetisation may be the ultimate key to whether this succeeds or fails, Secret World Legends – as a game – seems to be the same but different, and the tour’s done enough to at least give me an inkling that the changes being made might well be for the best.

15 Likes

enda mer presse

sitat:

Real-world money is spent on the Aurum currency. This allows players to buy vanity items such as clothing, sprint animations, pets, and mounts. Additional character slots beyond the initial one will also require a purchase. There will be no weapons or powers that can be purchased with Aurum.

Marks of Favour is the currency earned in-game by completing missions, dungeons, and other activities. This is Funcom’s measurement of player time. These are used to purchase additional keys to open dungeon loot chests, as players are limited to 12 a day, or unlock additional weapon playstyles past the starting two.

The Auction House provides the real trick with Funcom’s free-to-play economy in Secret World Legends. This can be accessed in the Agartha social zone or from anywhere inside the game via the menu or shortcut. Here players can trade Aurum for Mark of Favours and vice versa.

This is Funcom’s way of allowing players who don’t necessarily want to spend money in the game to trade their time to purchase vanity items. On the flip side, it allows players who don’t have much time to play, but do have the money to purchase items and dungeon loot keys.

11 Likes

enda en artikkel fra samme nettsted;

With playable zones only holding 10 players, Agartha also serves the important function of hosting World Raid Boss events. The social zone can allow in up to 500 players per instance to find friends to take on missions, raids, dungeons, and other in-game experiences.

en til artikkel

8 Likes

Open beta?

“Can’t answer this right now, but we’ll have more information about that later this week.”

Any plans for SWL on console?

“If SWL does well, we’d like to! :)”

HÅhåhå dobbelspenninggg!!

Will there be any special editions of the game (deluxe/ultimate edition etc)?

More info about this soon™ promise.

$$$$ - kan være referanse til patron programmet.

12 Likes

litt presse som viser at funcom har prøvd på flere måter å forbedre spillet.

sitat:

If you only take one thing away from this article, I hope it is that nothing is going away. I think this will be a hard sell for veteran players who will be hesitant to make the move. Don’t be. This is your chance to experience all of it again and bring friends along. It is different. But it’s a good different. For anyone who is new or decided The Secret World wasn’t for them I say, give it a try. They put in a lot of work to make things different, but not too different. They’ve fixed many of the big issues people had with the game and now they’re inviting you to return.

8 Likes

Hammer time! Denne så kul ut :slight_smile:

2 Likes

Denne er linket før men ville bare peke på kommentaren:

“Okay I’m playing this when it launches. I loved TSW, but something didn’t click with me. I feel like SWL may actually fix a lot of my issues. :o”

Jeg ser flere og flere kommentarer som dette rundt på de forskjellige artiklene. Jeg er iallefall såpass hyped at jeg kjøpte meg en ny gaming pc nå :slight_smile: F2P er tydeligvis tingen for meg da jeg også spiller mye Path of Exile. Hvis SWL klarer å skape et varig community slik som PoE så blir dette veldig veldig bra.

3 Likes

Laster ned betaen nå mens jeg er på jobb. @poe beste spillet online :slight_smile:

4 Likes