Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Når jeg leser det så tenker jeg tilbake til release i 2012 hvor (nesten) alle serverene var merket som “FULL”…

2 Likes

Så langt ser det ut som ein veldig vellykka release av SWL. Eg hadde gleda av å være på nattevakt den kvelden det blei sluppet, og fekk sett mykje på diverse streams, snakka med gamle og nye spelara - ser veldig bra ut. Funcom har hatt ein ganske smooth release, med lite tekniske problem ved svært stor pågang. Einaste minuset eg ser er at dei har for få folk tilgjengelig på support i helga - det er lang kø for å komme til på grunn av overraskande stor pågang.

Det ser ut som at antakelsane om at spillet ville bli lasta ned mange gangar har slått an. Ei utfordring er såklart at vi ikkje heilt veit kor mange nedlastingar / online spelara vi faktisk har. I følgje streamers som har spilt SWL nylig er det “tons of new players, several Agartha instances”, men det seier oss ikkje så mykje. Får vi noko å gå ut frå før spelet lanserast på steam?

Eg har ikkje høyrt noko særlig negativt om F2P modellen heller - dei eg har spurt som streamer spillet er litt sånn “Ja altså… om du synes spillet er bra så… 13$ for patron… lett verdt det for eit så bra spill”. Spelarbasen i TSW har vist seg villig til å bruke pengar på spelet, men spelartala har vert for lave. (Ref. "Lucky box tente meir penger enn nokon anna DLC). Eg trur vi ser eit brått skifte i dette - no går spillet litt på ryktet, og etter steam-launch trur eg at vi ser betydelege spelartal.

Klarar SWL å halde på spelarane, så kjem det til å hanke inn bra med cash. Mitt inntrykk er at SWL har ganske mykje betre forutsetningar enn TSW for å klare dette. Går det veldig bra vil dei i tillegg vurdere å gi ut spelet på konsoll.

Det har vert spennande å følgje relaunchen så langt, godt å sjå at spekulasjonane faktisk ser ut til å treffe bra. Eg synes det er ser ut som at Funcom har oppnådd alle måla sine for relaunchen, dei har gjordt veldig mykje riktig i prosessen. Ei viktig brikke for Funcom #2 ser ut til å komme på plass.

Så kjem det store spørsmålet:
Kva med kursen? Kjem markedet til å reagere positivt på mandag, eller blir det eit langt gjesp fram til vi ser nokon tal og eventuelt børsmeldingar? (Vanskeleg å seprarere det ut frå CE-salget kanskje, det vert vel uansett ein diskusjon for ein anna tråd). Har verkeleg inga aning, men hadde eg bestemt kursen basert på det eg har sett så ville kursen fått seg eit løft opp av 2.25gropa hvertfall.

M+ av Funcom.

Edit:
#WAY TO JINX IT >_<
(Server nede i fleire timar… Men viss dei fikser det fort og bra så buller SWL fortsatt på…)

11 Likes

Når spillet kommer på steam, håper jeg på at alle som spiller fra før selvfølgelig spiller det gjennom steam istedenfor… Da får vi steamspystatsgargasm!

1 Like

Varför det? Då tar Gaben 30% på allt då det säljs via steam wallet. Just nu är det 100% profit minus skatter etc.

2 Likes

Man kan kjøpe aurum utenfor steam. som er valutaen i SWL. Ingen problem med steam. :wink:

Slett ikke alle TSW-veteraner er negative til SWL, jeg mistenker at de negative er kun en liten minoritet og som alltid er det de som er misfornøyde som er “flinke til” å rope høyest. På twitter det siste døgnet har jeg kun funnet en dude som har sagt takk for seg. Noen som trenger en dose intravenøs positivitet? Here we go!

14 Likes

I tillegg til den mest upvota tråden på Redditen:

5 Likes

Ser ut som om at vekslingen mellom aurum og MoF er bugget/har en exploit. Håper Funcom får orden på saken i løpet av patchetiden som startet nå nettopp!

Det tror jeg de i alle fall skal forsøke å fikse nå, da de deaktiverte Exchange, Auction og shops en time før de tok ned serverne. Krysser fingrene for at dette er i orden når vi får logge på igjen om et par timer

Dæven… ikke bra.

Der har vi første fartshump >_<
La ein dempar på den ellers så gode stemninga.:!

Ja, jeg er bare glad for at det ikke var Steam launch med en gang! Greit å få luket ut oppstartsvansker før den tid.

Dei spesifiserte sjølv at dei trengte tid til å tweake ingame økonomien ,men at det var så store problem har dei kanskje ikkje forventa, i og med at dei opna for alle denne helga her.

Bare Funcom som vet hvor mange som har lastet ned spillet og hvor mange som er in-game til enhver tid. Jeg tror jo at det er mange som spiller, så å henge litt i Agartha kan kanskje gi en liten pekepinn på hvor stor aktivitet det er, mest for moro skyld, jeg får jo ingen eksakte tall ut av det.

Agartha er som kjent hub-en i spillet, hvor en drar for å trade, henge, møtes, teleportere seg til andre steder i verden, se og bli sett :slight_smile: og er vel det eneste stedet som ikke er ehm… instansert(?) (instanced er det engelske ordet). I alle andre områder går vi inn i mindre instanser med max 10 spillere.

Jeg har hengt i Kingsmouth omtrent siden jeg logget inn for første gang i går formiddag og i “min” instanse av Kingsmouth har det hele tiden vært flere andre spillere tilstede.

Jeg dro tilbake til Agartha en time før server shut down i ettermiddag, nysgjerrig på om der var noe “liv”. Her er et uredigert klipp jeg gjorde før jeg logget av. Skal dra innom igjen i kveld og måle pulsen under peak hours i forhold til nå.

3 Likes

Han duden på scooteren :joy:

Agartha har også flere instanser, men det er plass til mange fler i en instanse der, enn det er ute i spillsonene. Det var mye om og men under launch streamen, da alle ville møte Tilty for å få utdelt en gratis t-skjorte. Da måtte noen av de som var i riktig innstanse melde seg frivillig til at andre kunne adde de som venn, for så å bruke “meetup” for å komme inn i riktig instanse :smiley:

2 Likes

Jeg kjøpte meg en fet motorsykkel for $9.99 :cowboy_hat_face:

12 Likes

Har ikke shoppet enda men jeg tror, nei, jeg vet jeg kommer til å legge igjen noen kr i dette spillet ja hehe! :sweat_smile:

2 Likes

Hmmm… kanske jag ska börja spela SWL (min smak)… fast min spelålder är över tror jag :wink:

Btw, hva er nickene deres i SWL? Ev. lage en egen tråd her for oss som spiller aka CE-tråden? Hadde vært morsomt å kjøre et par dungeons etterhvert!
Legg til Kilmister :thumbsup:

6 Likes