Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

men den ligger jo ikke på funcom.com, ser dere den?

nå kom den

Tidligere sucess meldinger har vel resultert i sterk nedgang?

Finner heller ikke informasjonen børsmledingen nevner.

1 Like

Her er saken:
http://www.funcom.com/news/funcom_celebrates_successful_secret_world_legends_launch_reveals_update_roa

1 Like

Jeg må si at dette sitatet er rimelig Bull:
“We are very encouraged by the initial success of Secret World Legends; it has been years since we last saw a surge in player activity like this in the Secret World universe and it is a very good start leading up to Steam launch on July 31st,” says Funcom CEO Rui Casais

4 Likes

Altså spillet har vært dødt de siste åra, så en surge trenger ikke å bety mer enn et par tusen spillere, jeg skulle likt å se noen tall…

4 Likes

Nå har de kun fått boosten av tidligere TSW fans, så blir det jo spennende å se om hvermansen liker det også. Håper de har kapasitet til trafikken som muligens kommer

2 Likes

De legger også til SWL roadmap for resten av året:

3 Likes

Fantastisk, ørkenvandring er avlyst?

1 Like

Tror ikke “flere spillere enn på årevis” i TSW er såpass håndfast positivt at folk kjøper kursen opp.

3 Likes

Det er jo så mye som skjer nå at den ørkenvandringen tror jeg må taes etter 2018 en gang! :smile:

De hadde ikke commited til den roadmapen uten at de vet at det blir penger av det

1 Like

Den meldingen er ok, men ikke noe mer. Er mest en melding til spillere og ikke så mye til markedet. Tror ikke vi får noe tall før etter steam release. Solgte traden min på 2,52 ble 13 øre ! whoop whoop :smiley:

4 Likes

Har solgt 50% av beholdningen min på traderkontoen til kurs 2.53-54.

Nei med økokrim friskt i minne, skryter funkom sikkert på seg alt for mange spillere og inntekter…

3 Likes

Tror du det er sannsynlig at SWL har fått en økning på bare et par tusen spillere? Snart er det steam release og jeg tror jeg kan omtrent garantere et voldsomt trøkk i starten i alle fall.

3 Likes

Samtidige spillere vel og merke.
Det kan være at det er 10 000 samtidige spillere også, det er umulig å vite for når spillertallet tidligere var 300, så er 1000spillere en surge… det samme er 10 000spillere, så uttalelsen fra funcom er verdiløs.
10 000 er mega bull, mens 1000 er “meh”

1 Like

Jeg likte dette sitatet av CEO og det forteller ganske godt at SWL er en stor joker for funcom

“This is our gamble, our best bet and our best effort, at making sure the Secret World universe can live on and hopefully even become something bigger and better than it was."

Denne releasen blir uhyre spennende å følge med på.

13 Likes

Jag tycker meldingen var väldigt bra. Mest på grund av att de sa “lagom” mycket. Svårt för marknaden att reagera negativt på en sådan melding; varför skulle Funcom gå ut med nån information alls om det senare visar sig vara “fake news”? Sedan kan marknaden spekulera i kursen och hålla den på en bra nivå. Funcom sitter kvar med ess på hand eftersom de inte har avslöjat antalet spelare ännu. Om det är ett högre antal än marknaden spekulerar i så kan de skjuta kursen ytterligare uppåt. Eller de kan avvakta till en senare tidpunkt och se det i kombination med andra triggers på sensommaren…

Meldingen var “bra nog” för att hålla kursen på den här nivån och folk kan fortsätta spekulera i hur bra releasen har gått :).

4 Likes

For sammenligningens skyld, her er pressemeldingen de sendte ut etter TSW-lanseringen (min utheving):

Three days later Funcom is happy to report that the launch has been a tremendous success for the company with positive feedback from both players and the press. In terms of server and client performance the launch was exceptionally smooth and as of now several of the game’s dimensions – which can hold tens of thousands of gamers playing at the same time – have started filling up due to the ever-increasing number of players coming into the game.

Ref: http://www.funcom.com/news/press_and_players_celebrate_the_secret_world_launch

Pressemeldinger som den de sendte ut i dag er rettet mot pressen, ikke investorer. Det er meningen den skal skape god PR for selskapet.

Anyway, greit å sjekke hvor mye interesse de har klart å generere vs for eksempel Conan Exiles:


Det blir veeeeldig interessant å se om steam-lanseringen gir en skikkelig boost.

4 Likes