Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Jeg bet meg merke i følgende

Funcom Are Listening Well

As mentioned earlier, problems were rising and rising fast in week one. Besides an exploit to the Exchange which was out of their hands, there were other issues. Players felt the value of the Patron was poor. Dungeon loot was disheartening at best, and no one wanted to drop money using a untrustworthy payment vendor. Overall quality of life was also rocky, especially for the new free player.

Within a week, all feedback was acknowledged by Funcom and done so in a public setting on stream. Even better, the changes rolled out the following Wednesday, fixing most if not all of the major concerns. Patrons now get a ton of value, free players finally get to trade, and PayPal has been added for secure payments.

The one key takeaway from this is that when the developer acknowledges, listens and fixes in a short amount of time, they win over the customers.

Tror det oppsumerer alt rundt SWL og hvorfor det lykkes.

14 Likes

jeg la også merke til dette:

However, perhaps the most refreshing thing for me about SWL is the combat system. Not just the actual implementation. It’s the fact that no one is talking about it. No whining, no moaning, nothing in Agartha general chat, nothing in Sanctuary chat. That is such a dramatic outcome. Only months ago, The Secret World’s combat system was talked about as the one calamity that prevented players from staying.

Å få et combat-system som er helt ok er et stort steg framover ift TSW sin største svakhet. En spørreundersøkelse viste at ca 30% sluttet i TSW pga. combat-systemet.

7 Likes

Enig! De har vært veldig gode der. Jeg ser litt andre developer streams også og kan hjertlig si at Funcom har de mest “likanes” folka :slight_smile:

6 Likes

ny review

karakter 8.5/10

konklusjon:
Overall I think the game is great and I suggest everyone try it out especially if you’ve never played it before. It has amazing mechanics and fun questing which I fell in love with. The classes and weapon using is really interesting to learn about too. Definitely a very well thought out game.

12 Likes

Veldig enig i denne da: "As for the NPCs, they are just amazing. They have some of the most memorable lines ever and this is one of the only MMOs where you will remember the names and stories of most characters you encouter. "

2 Likes

Ikke fullt så hauseverdig denne da

CONS

  • “There aren’t that many players”.
1 Like

Tviler på at de har satt seg helt inn i hvordan det fungerer med maks antall spillere pr. instans.

As a Shared World RPG, we have reduced the maximum amount of players that can enter a playfield. While adventuring, you will still meet a few strangers here and there, but the focus is on you, and your friends if you choose.

Noe som helt klart er synd. De burde sørge for å gjøre spillerne klar over dette, kanskje i introskjermen eller noe sånt.

2 Likes

Sant nok. Men tenker vi ser litt andre tall så fort det kommer steam launch. Dette blir utrolig spennende.

Plutselig hadde jeg kjøpt mer Aurum! For å kjøpe klær! :sweat_smile: Ikke våpen eller talismans nei, klær! Cheeezes… Looking good tho! :sunglasses:

Edit: Håper jeg er representativ for den gjennomsnittlige casual-spilleren i SWL; Fast Patron og av og til Aurum-kjøp… that’d be nice.

13 Likes

Gikk først 20 $ så 50 og deretter 10 for å få utvidet bagen og banken pluss litt runspeed :slight_smile: skulle ikke bruke noe penger.

4 Likes

Virker jo da som at spillet “suger” penger ut av folk og at man bare må! :ok_hand::ok_hand::ok_hand:
Tenk når tusenvis av spillere føler at de bare må :stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue:

1 Like

sprint V og VI koster Aurum, banken koster også bare Aurum og max slots er 84 atm. Bag kunne man kjøpe noen slots for MOF men så ble det bare Aurum.

1 Like

@toasp Ja, jeg har ikke utvidet bag og bank enda, noe jeg kommer til å måtte fordi jeg tar vare på altfor mye crap og jeg har ikke engang tenkt på Sprint upgrades etter at jeg brukte noen MoF på Sprint 2 :scream: #Shutupandtakemymoney !

@Slappenfjert Ikke er jeg roleplayer engang, men syntes klærne jeg startet med var for kjedelige så jeg ‘bare måtte’ kjøpe noen andre. Noen plagg kostet meg MoF, andre kostet Aurum - Ka-ching! :heavy_dollar_sign:

Har sett flere løpe rundt i mer fancy outfits, og mange har flere forskjellige outfits de bytter på til forskjellige anledninger, så at det brukes penger på det er tydelig. Hvor mange som gjør det og hvor mye, ja, det blir spennende å se.

Tusenvis av aksjonærer? Det er nemlig gruppen du ser utvalget fra her, og det utvalget er neppe spesielt representativt. :smiley:

3 Likes

Tenkte litt frem i tid :slight_smile:

Husk at det er mange som har spilt TSW og dermed har en hel haug med klær/sprints/pets
:grinning:

2 Likes

CHAOS THEORY: ARE LEVELS GOOD FOR SECRET WORLD LEGENDS?

I have run into a few problems directly related to levels while playing Secret World Legends. Level dings (which I hate) aside, I am finding that levels are hurting my gameplay. The top problem for me initially was that the atmosphere of the game was affected. Remember, messing with the atmosphere or the story are my two big no-nos! I first noticed it in Kingsmouth. Once I’d gotten through with most everything in the zone, the zombies no longer wanted to eat my face off. I mean, who ever heard of zombies who didn’t want a snack of human flesh? Was I just not tasty anymore? I mean, when even a zombie doesn’t want you…

Noen som har opplevd at de har outlevlet en sone for tidlig? Jeg merket det til en viss grad i Kingsmouth, som patron fra starten av fikk jeg jo ekstra xp fra mobs og missions og uten å gjøre noen quester om igjen, samt kjørte jeg Polaris kun én gang. Da jeg fullførte sonen og dro videre til SC var jeg allerede lvl 24 og mange, de fleste mobsene i Kingsmouth ignorerte min tilstedeværelse. Det virket i utgangspunktet kult med bonus xp, men hvis hver sone jeg drar til blir for lett halvveis inn så vet jeg ikke hvor kult det er lenger. Hva syns dere som har kommet lenger om dette?

1 Like

lvl 45 patron og i SUN sonen her, har ikke opplevd det der. dro vel til KM for polaris også, mulig noen mobs disregardet meg, men men huff huff.

Ingen av de andre sonene har vært i nærheten av å oppleve dette.

Hvis man gjør alle quests og gjerne repeterer noen i sonen på patron nivå kan det kanskje hende man kan ligge noe foran sonens level.

Det har jeg ikke prøvd, jeg søker ikke opp avsides sidequests, tar bare de jeg går forbi. Jeg gjør alle auto location quests, og repeterer noen få easy xp quests.

Dette er altså kanskje en atmosfære ting som en enkelt person sier og bør heller fungere som en beskjed om å gå videre i spillet.

1 Like

Secret World Legends is a bold move. It’s also largely a successful change, in my eyes. I’ve had more fun in SWL than I did with TSW for years. It plays fundamentally better in this new incarnation and gives me hope that the IP will see updates, dare I say even a sequel, down the line. Put this thing on PS4 and XB1, while you’re at it, Funcom.

5 Likes

En fin guide for både nye og gamle spillere:

You character is not the only thing that gains levels in Secret World Legends. Your gear is also on a journey with you to become legendary.

1 Like