Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Antall betalende kontra antall spillere er veldig vanskelig å si. Derimot tenker jeg i førsteomgang at det blir masse spillere som ønsker å teste spillet ut. Når antall spillere etterhvert setter seg i forhold til de som bare skulle inn å teste så blir det nok første da at antallet blir reelt. Når dette skjer så blir jeg ikke veldig overrasket om vi kan få tall mellom 20-40% patrons. I begynnelsen tenker jeg tallet blir lavere, kanskje en bør være positivt overrasket om det er i overkant av 10%. Om det blir nok volum så vil det derimot likevel kunne gi veldig bra med inntekter.

Det er vel også andre in gamge purchases, så synes det ser svært lovende ut sålangt. Nå er det ikke så lenge før vi får svaret på responsen ved steam launch så det skal bli utrolig moro. Håper også de klarer å gjøre noe gøy og spennende ut av Steam launch dagen og at de får til god promotering.

1 Like

Så blir det jo ikke bare snakk om hvor mange som blir betalende medlemmer eller typisk 1st time, 2nd time , 3rd time payers etc. Når det gjelder medlemmer, hvor lenge blir de patrons? Dette kommer an på hvor mye de liker spillet og hvor mye innhold det er. Akkurat der tror jeg TSW kan score høyere enn vanlig. Svært mye innhold og gode ratings i hvertfall.

4 Likes

Det tar heldigvis en evighet å spill igjennom alt innholdet laget de siste fem årene. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Har spilt det en del den siste tiden, og må si jeg er relativt imponert. Merk: Spilte aldri TSW.

Storyen er interresant, det er bra med innhold (iallefall på vei gjennom mainstory), men jeg er litt skeptisk til følgende ting:

• Mangel på PVP-content. (Kun ett PVP-map akkurat nå?)
  • Mangel på rewards på endgame raids, lootet suger balle.
  • Kjedelig item-system (Se over), man får stort sett aldri noe loot man faktisk sier “Yay! Loot” over. Man får stort sett samme grønne shaiten om og om igjen og må bruke masse tid og effort på å oppgradere shaiten selv.
  • Raidkeys: La nå folk raide fritt uten å bruke penger på å unlocke lootchests. Det er jo bare kjedelig, er mange andre områder man kan cashe inn på.
  • MOF-farming (Ingame currency): DRITKJEDELIG å gjennomføre samme jævla daily questsa hver dag bare for å få MOF. De burde se på andre options, eventuelt variere litt på daily quests, tar ikke så veldig lang tid å gjøre de alle på en av lowlvl-mapsa, men det blir kjedelig i lengden.
  • Mangel på forum, ffs, reddit er IKKE en god løsning for et forbanna spillforum.
  • Litt dårlige tutorials. De burde gjøre en innsats her, evt gjøre en større innsats på å fikse en wiki med guider og info om alt mulig rart.

Positive ting:

• Bra med stash som følger med patron-subscription.
  • Bra story
  • Godt med innhold (gjennom story)
10 Likes

Over 1500 svar på et døgn på den pollen nå i følge HO. Er det vanlig? Virker veldig mye.

Ikke peiling på hva som er vanlig, snart 1550 svar, men også 450 buzzing brukere online på subredditen akkurat nå, så kan jo nesten se ut som at den er poppis. Conan Exiles har 230 surviving lesere online til sammenligning.

Funcom har forresten laget et eget menypunkt for undersøkelsen ser jeg nå, i det nye… “båndet” på toppen, så det hjelper med synligheten selv om selve posten forsvinner nedover.

Edit: Ser også at nesten 600 respondenter har fylt ut den skriftlige biten hvor de lister opp ønskede endringer. Reposter link til resultatene her

2 Likes

De 600 er trolig ekte :wink:

He he ja det er de og gitt at gamere er som folk flest når de besvarer en slik spørreundersøkelse, så er det bare de med ekstra engasjement som gidder å fylle ut valgfri tekstboks helt til slutt i undersøkelsen. De fleste velger det enkle, fyll ut de ferdige svaralternativene og send inn, ferdig! :smile:

Her er det forresten samsvar mellom de som har fylt ut tekst om ønskede endringer (ca 38%) og de som har svart at de vil slutte å spille om det ikke kommer endringer i spillet (ca 39%).

Jeg vil tørre å påstå at Djinngi har laget en veldig god initiell undersøkelse (han hinter om at han muligens ønsker å gjøre enda mer research) og at det er et herlig engasjement i SWL communityet #SWLNeedsaProperForum

3 Likes

Er ikke nok HO-løker til å vri tallene. Proporsjonene har vært identiske fra 200 - 1500.

Koster en HO-løk kun noen kroner her: https://upvotes.club/what-can-be-done/ så fikser de biffen! :stuck_out_tongue:

Høres også uvanlig ut… :wink:

Høres helt vanlig ut:

Ok, ikke helt det samme, men tipper det er bra for å få pollen til å se mer sannsynlig ut. Hvis den er manipulert. Inntil videre er det kun konspirasjonsteori, men det koster neppe mye.

1 Like

Redigerte meg selv

1 Like

En ting er bots til å stemme opp og ned på Reddit. En annen er at proporsjonene i en survey har holdt seg fra 300 (HO kjent) til 1500. Jeg har laget nasjonale polls og er faglært statsrikknerd, tallene er legit. Men de vil endres etter Steam launch. Og så videre.

2 Likes

Ok da gir jeg meg. Bull Funcom! :joy:

6 Likes

Q3 blir spennende lesning i fremtiden. Passende, og gjør det mer behagelig å sitte rolig med en andel uten i nistirre på kursutvikling. =) Derfra er det ikke så lang vei til q1 2018 heller.

1 Like

Hehe. Var mange innabords i går, så la meg forklare bedre grunnen at tallene tilsynelatende ikke er manipulert:

Først og fremst fordi vi ikke har sett noe større endring i proporsjoner etter en baseline ble satt med et par hundre (som i seg selv gir et godt uttrykk da de som svarer er i målgruppen). Dette var også før HO fikk den forelagt. Skulle noen derfra fucke med den ved å si ta den hundre ganger, ville vi sett en endring. Så liten / ingen endring - etter baseline - tyder mao. på konsistens og kvalitet i utvalget. Ikke det motsatte som du hintet til.

Metoden er videre selvseleksjon (ikke optimalt i en statistikkverden gitt en rekke mulige bias, men i denne sammenhengen gjør det nytten fint da den skjer i selve målgruppen), og det er ikke mange “troll” som først gidder å lese, klikke seg inn på en survey og deretter ta den. Igjen , da ville man sett utslag.

Når vi lager eks. nasjonale meningsmålinger er gjerne utvalget 1000, stratifisert på en rekke variabler. Det har vi ikke her, men det vi har er en fast metode (selvseleksjon), og konsistens i dataene. Til slutt er han/hun som laget den slett ikke verst til å stille spørsmål slik at vi (og Funcom) får nyttig innsikt.

Helt til slutt: Denne surveyen vil som sagt få dramatiske endringer etter flodgatene åpnes for steam bermen :wink:

3 Likes

Tenkte omtrent det samme :slight_smile: Reagerte ikke noe spesielt på utviklingen av pollen. Har brukt en del statistikk i markedsføringsutdannelsen, men ikke noe spesielt utover det da.

Serverene er nå tatt ned for implementering av Update 2.0.3!

8 Likes

God timing på den pollen…