Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Det er rapporten som du viser til som er gammelt nytt. Funcom bekrefter derimot i denne nye artikkelen at de fremdeles er fornøyd med hvordan det går med SWL, 4 måneder etter release.

…but we’re very happy with it so far.

11 Likes

Hmmmm. Hva det SW lå i omsetning per kvartal før det ble relansert som SWL.
Sikkert noen som har spurt og noen som har svart på det før.

Fra kvartalspresentasjonen:
image
Det er estimert at hver “strek” er ca 250TUSD. Tallene under er pr måned, så du må slå sammen månedene til kvartaler.

1 Like

Hvordankom man fram til det tallet?

Jeg la sammen strekene så jeg fikk x antall streker pr kvartal, så sammenlignet jeg dem med omsetningen for pr kvartal. Så prøvde jeg meg fram med forskjellige verdier for x. Jeg trakk så fra denne omsetningen fra de offisielle tallene til Funcom og endte da opp med det Funcom omsatte for de andre produktene. Så gjorde jeg en “kan dette stemme” sjekk og justerte x til jeg ble fornøyd.

Avviket er rundt 50TUSD tenker jeg.

5 Likes

Ok, takk for info. Da er det vel uansett ikke helt på viddene ut ifra det du sier. Spent på å høre hva de sier om dette i Q3.

1 Like

Satser på at jeg ikke er helt ute på viddene ja. :smiley:

Hvis Funcom gjør som vanlig, så får du ikke tallene for SWL alene. Det hadde vært veldig ryddig, men det virker som Funcom mener det er noe de må holde hemmelig. I motsetning til f.eks. Starbreeze som gir svært detaljerte data.

1 Like

Well of course they are “happy with it so far”, which company wouldn’t be?
I agree with Christian in that it is old news, since we already knew that from Q2 presentation.
I still believe this is great publicity for them but I dont see any insight in this from what we had before

2 Likes

Nye SWL-patchen får kjempegod respons og 700 som ser på. Det er bra!

14 Likes

Gøy når Intel twittrer om Secret World!

16 Likes

Håper mine antagelser slår til i morgen. SWL blir KRAKTIG undervurdert. SWL har en voksen RP fanskare med penger.
Blir overasket hvis ikke SWL har bidratt med 3-4mill USD i revenue i Q3.

8 Likes

Jeg har guesstimert 2,7MUSD! :smiley:

3 Likes

En av grunnene til at jeg liker deg @Christian

4 Likes

Husker ikke hvem det var på forumet som sa at mitt første estimat ikke kunne stemme, så da var det bare å sammenligne med tidligere kvartalstall for å få ting til å stemme. :smiley:

5 Likes

Det jobbes ihvertfall med SWL.

9 Likes

Og siste patch med såkalte quality of life oppdateringer er godt mottatt

2 Likes
10 Likes

As the Secret World Legends community continues to hold its breath in anticipation of what Funcom is planning for 2018, movement arrives in an unexpected quarter.

Over on Twitter, there have always been several in-character accounts for several of the game’s NPCs that used to chatter back and forth between each other. They’ve been silent for quite some time, but this has all changed in the past 24 hours. Now… they’re talking once more. Does this mean we could be seeing some updates soon?

“Time passes. First in seconds. Then in aeons. If time exists. Two sweetlings awaken,” The Buzzing said.

“This thing working? Feel weird. Like a glitch in the Matrix. @Innsmouth66 you get that?” asked Danny.

SWL den glemte perle

17 Likes

Da er ikke s2 langt unna. Tipper den kommer før q4 tall

2 Likes

Tipper det kommer info i neste uke…