Har de endowment slider i SWL også?
Mykje positivitet etter denne streamen!
Spennande med combat mechanic - minner meg om Archmage og “branndude” frå Warhammer.
Combustion hos brannduden - Auka damage output noko voldsomt, men gjorde at han begynte å ta skade sjølv.
Archmage - Bruk av damage abilities skulle føre til bedre/raskere healing og vica verca. Det fungerte dårlig, men tanken var god.
Highlights fra streamen.
For de som er interessert i lekkasjer er dette stedet tror jeg
Særlig trådene What it is like ATM*
Mye interessant info her
Godt poeng, den subredditen er ikke kontrollert av funcom, dermed kan lekkasjer finne sted.
r/secretworldlegends er moderert av funcom.
Ser på reviews at flere mener at TSW Legend er nesten et helt nytt spill med spillmekanikk som minner om DARK SOULS serien, tanker om dette?
Borderlands er også nevnt.
Flere skriver forøvrig på TSW siden at de ikke nødvendigvis er negative til det nye spillet (noen er det), men at de ikke liker at TSW legends tar med seg gode reviews fra TSW med tanke på at spillet er såpass annerledes.
Det jeg så fra developer streamen synes jeg så langt fra overbevisende ut.
Du kan sjekke her: https://www.twitch.tv/videos/134039027 og si hva slags inntrykk du fikk?
Jeg skummet for det meste igjennom for å se gameplayet…
Kameraet der må det jobbes med, er det samme i TSW? Ikke akkurat en smooth opplevelse, hopper / rykker rundt.
@Christian var det noe spesielt du ikke likte med spillet?
Kamp så ikke bra ut. Crosshairet som er klistret på skjermen er alt annet enn pent og det får meg til å tro at kampsystemet er ganske nærme originalen.
Kan de veie opp med bra historie og utforsking? Funcom suger på å vise fram spillene sine selv har jeg kommet fram til, men enig i det du skriver.
Det største problemet med TSW var nok tempo i kamp. Det var ikke morsomt nok i seg selv. Det var også for grindy. Fikser de det, så er det muligheter. Selv med et stygt, påklistret crosshair.
Det var så mange som klaget på crosshair at det tror jeg de kommer til å endre på/gjøre valgfritt. Selv var jeg aktiv i 2012, og prøvde meg på nytt igjen for litt siden, og synes combat var kjedelig. Dette her ser langt bedre ut i mine øyne.
Og animasjoner i kamp blir bedre, som Romain uttalte.
Det er jo et fremdeles et tab-targeting kamp-system i bunn, men skjult. Reticule combat er kanskje litt bedre, men den største svakheten til SWL vil nok være kamp-systemet denne gangen også, der combat er blitt beskrevet tidligere som å slå ut i løse lufta. Vanskelig å gjøre noe med dette. Ser jo f.eks. denne lekkasjen
at SWL blir nok en enklere versjon av TSW på godt og vondt:
Enklere sabotage missions i starten, enklere combat etc.
Men pga dette er et f2p-spill vil nok svært mange prøve det og da er det story og stemning og mange spennende quests som får de til å bli en stund og ikke combat-systemet tror jeg.
enklere sabotage mission eks:
en generell forenkling av spillet:
Jeg hadde tenkt å prøve SWL, men hvis dette stemmer:
… som jeg tror det gjør, så er det ikke interessant. De har da gått fra kjedelig kamp til kjedelig kamp til kjedelig kamp med klønete tab-targeting? Jeg så for meg at de kom til å kjøre på med noe i nærheten av slossingen i Skyrim, ikke det her…
TSW er et spill som jeg har hatt veldig mye glede av. Jeg kommer nok til å prøve SWL, men jeg vet ikke om jeg er motivert til å gjøre alle questene en gang til for å kunne begynne på nytt innhold som er planlagt, men ikke begynt produksjonen på, en gang i fremtiden. Det er snakk om en betydelig investering i tid. Jeg får se.
Ny runde med nøkler på fredagen
Her ser man litt av bakgrunnen for at Funcom nå går over til F2P og mikrotransaksjoner.
https://twitter.com/CrowingOne/status/851892219573407744
Hva er så “deep mystery box”?
Spennende synd du ikke kan komme med detaljer men kan vel få dine inntrykk om spillet generelt
Når tror dere SWL blir sluppet? Mai??