skal det ja, sjekk under gevinst inntekt aksjer
Oppjustert aksjeinntekt/-tap? Beløpet der er under 600kr
600 kroner i tillegg til de 4000 tror jeg det menes
Glem det, trekkes vel bra GRUNNLAGET, slik jeg forstår
Mens BSU trekkes på et annet vis…
Finnes det et foretak her i landet som kan fylde inn kjøp/salg for deg? Jeg blir helt kvalm av tanken på alt det der rotet der… Hadde sikkert 200 utenlandske trades (50k i tap) fra min første tid på børsen i fjor.
Bruker ikke du Nordnet? Får jo alle handlene levert i PDF format der?
Joa, men det må vel fylles inn manuelt? Har ikke helt forstått hvordan jeg gjør det heller. Noen som evt har en enkel step by step guide?
Hei. Jeg kjøpte min første utenlandske aksje i januar 2017. aksjeoppgave nå er for 2016, da trenger jeg ikke fylle ut Rf-1059 før neste år? Har jeg forstått det riktig?
Takk!
Det er riktig.
Takk for det
du kan slippe unna det meste om du bruker en zerokonto/investeringskonto selv om man ikke kan handle på first north etc.
Ja jeg vurderer det, men vil vente litt å se hvordan det blir med forandringene som kommer i aksjesparekonto.
Da har jeg gått gjennom mye av skattemeldingen. Til min overraskelse hadde selvfølgelig ikke skatteetaten delt renteutgiftene på boliglånet likt mellom meg og kona, så måtte inn og endre det, og siden hele lånet står på meg, så frykter jeg nå en saftig baksmell på skatten når hun skal ha 50% av fradraget…
Har ikke rukket å sjekke gevinst / salg aksjer enda. Håper jeg ikke realiserte / tok ut for mye i fjor