Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SHELF DRILLING LTD (SHLF.OL)

Liker fremdeles ikke at ble gjort en emi. Men at det ikke trengs repemi er bull. Etter emien har kursen tatt seg solid opp på volum som er meget positiv. TA tilser en svar IHS med target rundt 50. Får se om det kommer oppdateringer fra andre hus

Shelf Drilling Secures Contract Extension on Rig 141 in Egypt

Direct continuation of current terms. Kan dette tolkes som at raten altså ikke er oppdatert? Virker litt rart mtp dagens marked. Jeg vet at jeg høres veldig bear ut, men synes at det er rart hvis ikke raten blir oppdatert. Men det kanskje den blir, det er mitt spm

Tolker det samme som deg at de bare forlenger videre med samme betingelser i ett år til. Vet ikke hva slags rater de har på den, men fair enough.
Ser for meg videre ferd mot 34-35 range for så å falle tilbake, men sikkert andre her med gode charts. (@Savepig har du anledning)
Mener det finnes støtte på 27,90 men fall derifra signaliserer vel ned mot 50 dagers glidende på 25,25 kanskje også 22,50
200 dagers kanskje på 21 ±

Må rette meg selv med at det ikke står terms men TERM. Dette betyr periode og ikke vilkår og dermed så kan det tolkes som en oppdatering av rate

Shelf Drilling, Ltd – Disclosure of large shareholding

Går som ei kule :moneybag::partying_face:
Begynner nesten å få litt høydeskrekk :wink:

Det har vært bra å være rigginvestor det seneste året. Shelf Drilling -aksjen har eksempelvis gått fra 6 kroner til over 30 det seneste året

2 Likes

Shelf Drilling Announces Change to the Board of Directors

Melding om at India vurdere å endrer lover om hva som ferdes i deres farvann skaper bølger. Her finnes to direkte problem. Det ene er at JU blir sagt til å inngå men at dette blir en definisjon tabbe. JU er ikke samme som skip av ulike slag som frakter ting. Det andre problemet med dette er at i dag finnes ikke det flere rigger og dermed så må prisen vesentlig opp for att dette skal skje. Det kommer til å kneble økonomien og produksjonen til India.

Jeg skjønner ikke logikken til dette forslaget og ser ikke hvorfor India skulle prøve å vise seg frem som moderniserende.

Jeg har økt en del i dag og vil øke mer i morgen dersom der skulle bli mulighet til dette.

Dette er kun idioti fra verdens nest største land

Shelf Drilling Awarded 2-year Contract for Shelf Drilling Scepter in Nigeria

1 Like

Fin kjøpsmulighet dette med nærmeste kursmål 55kr.

Shelf Drilling Q4 2022 Earnings Release Information

Shelf er en av tre favoritter! (Valaris, Noble)
Tiden er vel inne for nytt kursmål!

Shelf Drilling Fleet Status Report Updated March 2023

Shelf Drilling Reports Fourth Quarter 2022 Results

Noe er det som ikke helt stemmer i denne. Sektoren i seg selg klarer seg bedre og holder seg innafor positiv lang TK, mens SHLF lagger.

Bullish divergens på 1h, men ser ikke ut til å være ferdig med fallet.

På 2h ligger det mer flat uten noe særlig retning. (les negativ treng fortsetter)

Skal man trekke noe positivt fra 1d så er det at første tendens til at MACD flater ut og snur trend kan vi har fått her.

Min tanke ligger litt mot at noen skal ut og at det vi vil se er en Hammer-candelstick før trenden snur. Dette tror jeg selv kommer til å ligge rundt bunn fra mandag. Da få både en Hammer og en dobbelbunn i et. Hvis ikke så ligger en støtte nede på 24 som jeg ser som bedre enn den fra mandag.

Hva er tidslinjen på din TK? Utvikler seg perfekt i min.

Du får gjerne legge ved et bilde. Jeg sier ikke at jeg tar rett og blir gjerne korrigert. Negativ TK legger jeg ikke så veldig stor vekt på da. Men den lange positive ser jeg som noe helt annet.

Shelf Drilling Annual Report 2022

Major Shareholding Notification - Shelf Drilling Ltd (SHLF NO Equity; ISIN KYG236271055)