Tydelig at jeg har rapportert for lite fradrag en stund muligens ser jeg her…interessant. Får regne litt ekstra i år.
1500 kr i omkost for sanntid ordredybde, fører det på 3.3.7 andre fradag
slik har jeg lagt ting inn;
Tenkte jeg skulle se om jeg har kjøpt pc deler i 2016 også
Og tenkte å føre 50% av tlf regningen også…,
Da ble fasiten rett over 8.000 kr i fradrag for å drive med aksjehandel, for skjermkortet daua og måtte jo ha nytt for å drive handel. Telefonen gikk jo i bakken og måtte ha ny der og for å kunne følge med på kurser og handel. etc etc
Jeg har dekket telefon og bredbånd på jobb og skatter av dette, kanskje jeg skulle føre opp bredbånd som fradrag?
Jeg oppgraderte minne på iMac (det var vel i år forresten) kunne gjerne ført opp prosentsats av det.
Hvis en kjøper ny PC, så er det vel bare å føre opp feks 20% hvert år i feks tre år?
Vet ikke om de liker at du kjører kostnaden over 3 år da det er fradrag for kostnader 2016 du skal føre, så til neste år ville du vel da slite med å føre nye 20% av kost som tilhørte 2016.
Vil det være legitimt å føre feks 50% av kjøpspris opp som fradrag? Eller 40-30%?
Edit: oftest handler jeg med mobil, som jobben betaler da…
@Irathi
Noen spesiell grunn til at du kjører akkurat 50% av kost?
Personlig synes jeg det ble drøyt å skrive opp telefonabbonement som kost, men 50% virker ikke dumt.
Ikke spes grunn annet enn at jeg tviler på at du får 100%
Da tenker vi likt:)
må se på når jeg joina innsiderne… var seint i 2016
I februar 2016
Føre opp samme ting 2 gange, er ikke lov… .og 40% straffeskatt svir.
Om mobil og bredbånd er dekket av jobb så skatter du av fordelen. Du kan da ikke føre det opp som fradrag fordi du bruker det til å handle aksjer.
Må bare tydeliggjøre at rett over 8000,- i fradrag betyr litt over 2000,- i spart skatt.
Mange som tror d slipper unna 8000,- i skatt.
Det var et smil bak der
Straffeskatten hadde nok blitt innkrevd kjapt!
Hvordan regner de det? Jeg trodde det var 8000
Det blir vel som om man har tjent 8000 mindre elns så får du 25% eller no?
Blir som at du har tjent 8000,- mindre ja. Så du sparer 25% av det beløpet i skatt. Altså 2000,-.