Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Skattemelding 2019 ( Skattetråden for alle).

I Danmark er den ikke bare forhåndsutfylt, men der får du også pengene igjen på skatten samtidig.

EDIT: Noen som vet hvorfor Zero-kontoen har full formuesverdi mens ASK får rabatt?

Bilverdi er jo uansett kun interessant om du er i skatteposisjon på formue.

1 Like

Det er vel ikke mye å hente på å rette fra 100 tusen til 50 tusen på bil verdi. Men rett skal være rett mener nå jeg. Spesielt når man kom ut i minus.

Det er siste året det er sånn. I 2018 var det bare 23 % skatt på realisasjon fra Zero konto. Reglene er blitt harmonisert fra og med 2019

Sitter å skal føre opp dette Parsec Frontiers eventyret vårt :P… ikke gjort dette før, er selskap Parsec Frontiers? Har vi noe org.nr. her?
Og hva er dette ISIN nummer som står man skal fylle inn? Meget glad for svar :smiley:

1 Like

Er vi ikke alle det her? :slight_smile:

du trengeri kke føre inn noe av det, er en diverse sammlepost hvor all kryptovaluta tap går inn på.

1 Like

Holder det bare å føre opp Parsec Frontiers?
Hvis de skal ha dokumentasjon? Hukommelse er nok kjekt for de som har rikelig av det…

Dokumentation kan man alltid ordna i efterhand tänker jag… svårt att veta exakt vad de vill se, så jag tänkte helt enkelt fråga vad de vill ha om förfrågan kommer

1 Like

Dokumentasjon ordner du på forespørsel.

Det er typisk kontoutskrift, mailer etc.

Ting som bekrefter hva pengene er gått til og hvordan det feilet.

1 Like

For en flott gjeng her! Alle bidrar på sitt vis etter beste evne, akkurat i denne tråden stiller vel @Evilfreud i egen klasse! :+1:

12 Likes

Driver å fører inn utenlandske aksjer i RF-1159 under 3.1.7 og lurer på hva jeg skal legge under formue per aksjeselskap. Er det salgsverdi, inngangs verdi eller noe annet? Fører inn årsoppgaven 2018 fra Nordnet. :thinking:

Aksjekurs 31.12.år * antall aksjer du hadde da

1 Like

du fører inn verdi 31.12.2018.

1 Like

Er det slik at jeg må fylle inn hvilke aksjer jeg hadde ved utgangen av året? Ser bare at beholdning/markedsverdi er ferdigutfylt men ikke noe annet enn det.

Nei, bare om de ikke er i tallene. Verdi + gevinst/tap sammlet skal inn

Fru Freud skal også få en stjerne i boka! Du får hilse fra oss @Evilfreud og spandere en god flaske rødt på henne!

2 Likes

Hei! Hadde aksjer på en Nordnet Zero konto i fjor som jeg realiserte (med tap) og deretter reinvesterte i aksjesparekonto hos Nordnet. På Skattemeldingen så står jeg da oppført med formue på aksjesparekontoen. Men - skal jeg ikke beskattes av realiseringen av Zero kontoen? Eller gjelder det kanskje ikke siden jeg gjenkjøpte aksjene til aksjesparekonto?

Jo, det skal du. :slight_smile:

Takker - ser på årsoppgaven fra Nordnet og skjønner ingenting. Under “oversikt” så er da differansen mellom inngående verdi 01.01.2018 og utbetalt i løpet av året kr 67095 (i minus). Men under dette punktet står Gevinst på kr 23270? Høh :see_no_evil: