I Danmark er den ikke bare forhåndsutfylt, men der får du også pengene igjen på skatten samtidig.
EDIT: Noen som vet hvorfor Zero-kontoen har full formuesverdi mens ASK får rabatt?
I Danmark er den ikke bare forhåndsutfylt, men der får du også pengene igjen på skatten samtidig.
EDIT: Noen som vet hvorfor Zero-kontoen har full formuesverdi mens ASK får rabatt?
Bilverdi er jo uansett kun interessant om du er i skatteposisjon på formue.
Det er vel ikke mye å hente på å rette fra 100 tusen til 50 tusen på bil verdi. Men rett skal være rett mener nå jeg. Spesielt når man kom ut i minus.
Det er siste året det er sånn. I 2018 var det bare 23 % skatt på realisasjon fra Zero konto. Reglene er blitt harmonisert fra og med 2019
Sitter å skal føre opp dette Parsec Frontiers eventyret vårt :P… ikke gjort dette før, er selskap Parsec Frontiers? Har vi noe org.nr. her?
Og hva er dette ISIN nummer som står man skal fylle inn? Meget glad for svar
Er vi ikke alle det her?
du trengeri kke føre inn noe av det, er en diverse sammlepost hvor all kryptovaluta tap går inn på.
Holder det bare å føre opp Parsec Frontiers?
Hvis de skal ha dokumentasjon? Hukommelse er nok kjekt for de som har rikelig av det…
Dokumentation kan man alltid ordna i efterhand tänker jag… svårt att veta exakt vad de vill se, så jag tänkte helt enkelt fråga vad de vill ha om förfrågan kommer
Dokumentasjon ordner du på forespørsel.
Det er typisk kontoutskrift, mailer etc.
Ting som bekrefter hva pengene er gått til og hvordan det feilet.
For en flott gjeng her! Alle bidrar på sitt vis etter beste evne, akkurat i denne tråden stiller vel @Evilfreud i egen klasse!
Driver å fører inn utenlandske aksjer i RF-1159 under 3.1.7 og lurer på hva jeg skal legge under formue per aksjeselskap. Er det salgsverdi, inngangs verdi eller noe annet? Fører inn årsoppgaven 2018 fra Nordnet.
Aksjekurs 31.12.år * antall aksjer du hadde da
du fører inn verdi 31.12.2018.
Er det slik at jeg må fylle inn hvilke aksjer jeg hadde ved utgangen av året? Ser bare at beholdning/markedsverdi er ferdigutfylt men ikke noe annet enn det.
Nei, bare om de ikke er i tallene. Verdi + gevinst/tap sammlet skal inn
Fru Freud skal også få en stjerne i boka! Du får hilse fra oss @Evilfreud og spandere en god flaske rødt på henne!
Hei! Hadde aksjer på en Nordnet Zero konto i fjor som jeg realiserte (med tap) og deretter reinvesterte i aksjesparekonto hos Nordnet. På Skattemeldingen så står jeg da oppført med formue på aksjesparekontoen. Men - skal jeg ikke beskattes av realiseringen av Zero kontoen? Eller gjelder det kanskje ikke siden jeg gjenkjøpte aksjene til aksjesparekonto?
Jo, det skal du.
Takker - ser på årsoppgaven fra Nordnet og skjønner ingenting. Under “oversikt” så er da differansen mellom inngående verdi 01.01.2018 og utbetalt i løpet av året kr 67095 (i minus). Men under dette punktet står Gevinst på kr 23270? Høh