Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Skattemelding for Kryptovaluta

Har flere tusen trades nå på bittrex. Gevinsten av dette er flere 100% opp. Vi snakker betydelige summer. Det som forvirrer meg er at man skal skatte på alle trades man gjør. Er det slik? Eller er det bare når man tar gevinst ut i fiat? Det kan jo ikke være mulig å skatte på alle disse tradesene. Takker for all hjelp! Ble nylig 18 år så forstår lite hvordan skatte systemet fungerer.

2 Likes

btw dette forumet er awsm

1 Like

Moms skal man ikke betale:

Nice, fant bare artikkelen fra 2013. Det betyr at man bare betaler 28% skatt nå? Kan man trekke fra tap også?

Ja det stemmer, men satsen er lavere enn 28 % nå.

Skal bare betale skatt på når man realiserer inn i fiat?

Inn i kroner faktisk , tror jeg.

Så tradingen min på bittrex er ikke skattbar?

Jo den er nok skattbar dessverre. Jeg er en av dem som kommer til å få et lite helvete ved selvangivelsen. Sannsynligvis vil vi kunne få lister fra Bottress, Bitmex osv som gjør det enklere for oss, som vi kan legge ved skattemeldingen.

Tvi tvi @doncic!

https://cointracking.info/tax/

2 Likes

Lovende opplegg! Skal sjekke ut senere (jeg HATER å fylle ut skattemelding, så det forskyver jeg en stund til).

importet csv fil fra bittrex med alle tradsene mine. Kom opp på cointracking.info at jeg har gjort rundt 5000 trades

1 Like

Det der er, min kjære Tekinvestor, helt genialt. Takk for tipset!

Har selv tenkt på coinTracking lenge, men ikke testet det ut før du nevnte at man sannsynligvis må betale skatt på krypto til krypto trading. Kjøpte nå abonnement og fikk satt inn alle tradesene. Tax rapporten ser veldig bra ut og inneholder all nødvendig informasjon.

Eksempel

Du kan jo ganske enkelt bare trekke fra betaling til utland. Hva var din første betaling til utland. Gevinst/tap du da må skatte av er uttak fra utland - betaling til utland for 2017.

1 Like

Eventuelt overføre tilbake akkurat like mye som du overførte ut. 0 i skatt og du beholder overskuddet i Bitcoins som du så kan forbruke diverse steder…?

1 Like

kan du utdype?

1 Like

Da bryter du loven :wink: Sånn skattemessig.

1 Like

Da sammenligner du med for eksemel investeringskonto zero eller aksjesparekonto. Jeg tviler på at skattevesenet godtar det… og som @Evilfreud sier er det ikke lov.