Dette er ikke bare fakta,norge er blitt et kommunistisk land!
Hekta på bæring: – Jeg vet om folk som fremdeles bærer syvåringen på langtur
Jeg tar med meg 7-åringen på fjelltur, da går, spretter og jogger han avgårde. Sist fjelltur, så for han i full fart oppover fjellet, rimelig bratte greier. Merket melkesyren begynte å melde seg på. Var han sliten etter turen? Nei, det hadde bare vært gøy.
Har også tatt med meg hun minste på 5 år på samme tur, hun fikk litt hjelp på det bratteste og satte oppe på skuldrene i kanskje 5x 2 minutter
Barn synes det er gøy å gå, så sant man tar dem med på tur på interessante steder og med passe stor utfordring.
Har de med 7 åringen i pulk også fortsatt
Har ikke drevet og bært ungene etter de ble 4-5 år, men gir endel år siden gikk vi til en DNT hytte, et par uker før høstferien.
Det var vestlandsvær, altså vått, surkla i bakken og våte ble vi.
Jeg og kona var slitne når vi kom fram, da sier datteren vår: kan vi ikke gå hit i høstferien også!
Mvh
Far som har dradd med ungene på tur, ikke flink til å ta pauser osv
Men har trukket pulk, båret på pølser og ved osv. Det virker det også
Mindre justeringer i f.eks. skatteprosenten behøver man ikke ha store kompromisser for å gjøre, men store endringer som begge parter har eller planlegger å gjøre trenger kompromisser. Det samme gjelder distriktspolitikken osv.
Fikk meg en god latter her.
Vil påstå at å kjøpe den er årets hittil beste kandidat til 2024,s rareste
Kanskje på høyde med kunststykket å klare å velge trumpen til president i USA, enda en gang
Rahman, director of the Observatory, said Assad’s forces “were totally unprepared” for the attack. “It is strange to see regime forces being dealt such big blows despite Russian air cover and early signs that HTS was going to launch this operation,” Abdel Rahman said. “Were they depending on Hezbollah, which is now busy in Lebanon?”
Iran-backed groups have a heavy presence in the Aleppo region after providing crucial ground support when the Syrian army – backed by Russian air power – recaptured rebel-held areas of the city in 2016.
Ja……vi må for guds skyld fortsette å pumpe 10 talls/100 talls milliarder til utenlandsk støtte. Samme faen med de stakkars her til lands.
rundt 150 personer gikk tomhendt hjem.
Bedre å hjelpe dem hvor de er enn å invitere 1/1000 hit og bruke det dobbelte
Inga kick-backs att hente på støtte til fattige innenlands.
Og så kommer trump i 2025 som skal ordne opp, Tror det blir berg og dalbane på børsen.
Jeg tenker det er rart å sette svake grupper opp mot hverandre slik du gjør her. Fordi vi støtter fattige i andre land, så klarer vi ikke hjelpe våre egne? Det er et narrativ jeg ikke kjøper.
Her har man bygget nytt kulturhus i stedet for å hjelpe de som har minst. Bygget regjeringskvartal. Etc
Dette ser ikke bra ut.
Tenker at når vi i fjor ga 58,6 milliarder til bistand og utvikling utenlands så må vi samtidig klare å sørge for at folk her hjemme ikke går sultne eller ikke betaler skam priser for elendige mattilbud i bl.a eldreomsorgen.