Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 1

Har vært litt ironisk da, og ville selvsagt synes at fredsprisen til Biden ville vært hysterisk latterlig, men samtidig er dekning av saken i NRK, og norsk media generelt rar.

Kan hende jeg har spist for mange av disse

https://snoefler.dk/

6 Likes

Det var på høy tid å få luftet denne diskusjonen igjen, meeen så har vi de som syntes det er bra som det er.

7 Likes

Du som virker å være på innsiden av alt som skjer i USA, når kan vi forvente fred mellom Ukraina og Russland, var det en dag han, sa han trengte eller skal vi Donald ut neste uke? Så, kan vi alle feire neste helg at det er fred både i Gaza og Ukraina

Milde makter for et hårsårt aspeløv du fremstiller deg selv som. I motsatt fall tar du ikke 5 øre for å spre eder og galle mot alt og alle i samtlige kanaler, men ved minste kritikk av deg og din oransje ungdomsforelskelse klikker du i vinkel. Reflektèr et lite øyeblikk over at argumentene dine kan oppfattes som en fornærmelse mot intellektet til normalt oppegående personer.

Det er for øvrig ingenting i veien med å dra paralleller mellom Trump’s USA og andre diktatorer så lenge det pågår diskusjoner på høyt nivå om det amerikanske demokratiets videre retning mot et mulig autoritært styresett.

Alle har skjønt at Trump er din store frelser, jeg aksepterer det. Hvis du kunne akseptert det motsatte, ville det blitt vesentlig mindre støy i mange tråder.

9 Likes

Hitler sammenligninger med Trump er ikke greit. Men å tagge meg som om jeg har sagt noe slikt er uakseptabelt. Det er få personer på forumet som får flere personangrep enn meg. Du har aldri kritisert ett eneste av de. Dobbeltmoral er dobbelt så bra ikke sant?

Når jeg starter en diskusjon er jeg alltid saklig, men når noen bruker karakteristikker så tar jeg igjen.

NB: nå som så mange ganger før er det du som bidrar med støy.

1 Like

3 Likes

Fra posten min over her kommer det frem at jeg tenker kampene er over innen august. Høyst usikkert så klart.

Hjernevaskingen vant hodet ditt veldig raskt. Akkurat som om det er null motstandskraft. En sosialklient på wokepedia er sikkert enig med deg.

Hitler startet en krig. Demokratene har startet hundre

Er det sånn at du tror den påstanden har noen mening? Eller er det sånn at du tror noen tar seg nær over å bli kalt woke fordi de har åpnet en historiebok?

Parallellene mellom det som skjer i 2020-2030 og det som skjedde i 1920-1930 er så mange at det blir nesten uvirkelig.

Det var forøvrig Bush som startet den helt store krigen med å invadere Irak. Alle andre kriger i midtøsten kan spores tilbake til den syke avgjørelsen.

Eller man kan spore Bin Laden tilbake til regjeringen Reagan.

6 Likes

Synes fattigdomsbegrepet burde oppdateres og nyanseres. Det er veldig mange mennesker rundt om i verden som ikke benytter seg av, aksepterer, eller ser en verdi i å beskrive seg selv som fattige basert på vår målestokk.

Man trenger ikke kjøpekraften til en i et vestlig land for å føle seg “rik” om man er medlem av en stamme langt inne i Amazonas. Satt på spissen… om noen skulle lure .

1 Like

Mye tull i tråden nå, hold hodet kaldt og innleggene saklige ellers får vi ta en trådpause :slightly_smiling_face:

4 Likes

Here we go again!

en av grunnene til at så få resultater legges frem, kan være at evalueringene av prosjektene ikke oppleves som gode nok for offentliggjøring

8 Likes

En får håpe det blir mindre sensur og bedre vilkår for pressefrihet under Trump. Under Biden har det vært katastrofalt.

Sam her som er en av få som konsekvent har stilt tøffe spørsmål under pressebriefingene blir tvunget ut og hans spørsmål blir ikke besvart. Hva var problemet, fikser ikke Blinken tøffe spørsmål fra uavhengig fri presse?

Lov å håpe Trump administrasjonen klarer dette bedre, men nå har jo verdens rikeste, som også eier verdens største sosiale medium, kjøpt innflytelse hos verdens mektigste. Slik Musk holder på med å utestenge folk 5x mer enn det Dorsey gjorde, og i høy grad de som snakker Musk i mot og kritiserer ham, så ser det ikke optimistisk ut.

Democrats or republicans, begge er underlagt oligarker og big money.

1 Like

Det er fordi den eneste måten å få til endringer på er å la demokratene føle på den samme smerten. Etter 4 år med det så vil de også endre regler. Hvis republikanerne hadde gjort alt korrekt nå så ville bare demokratene fortsatt som før når de kommer tilbake til makten.

Når begge parter har følt på den samme smerten og urettferdigheten så kan de bli enige om å endre reglene for fremtiden. Men det skjer ikke før om tidligst 4 år. Tenker det beste er å utestenge en million demokrater med mindre enn 100 følgere. Samt alle de mest populære. Så kan man snakke noen år etterpå.

:joy: :joy:

Du er et fint stykke arbeid…

Ekstremt kristisk til hvordan medier har bedrevet sensur eller hvordan upopulære meninger har blitt behandlet på sosiale medier.

Men så fort noen av “helte-figurene” dine faller til samme lavmål er det plutselig greit…

Snakk om dobbeltmoral så det synger etter. Alle vet du har høye tanker om deg selv, men integritet og selvinnsikt er ikke din sterkeste side.

Edit:
Ble tydeligvis flagget (sensurert) pga. upassende innhold.

Regner med det var siste delen i posten, og den står jeg ved. Da det var et direkte svar på skribentens personlige mening i sin post.

Tenker det beste er å utestenge en million demokrater med mindre enn 100 følgere. Samt alle de mest populære.

Da personen i lengre tid har vært svært tydelig i sin kommuniksjon om hva han mener om sensur og måten media har brukt sin makt. Når da personen i sin post snur 180 grader og synes dette er greit, viser det bare at personen kan akseptere denne type aksjoner, så lenge det er de rette personene i hans øyne som gjør det.

4 Likes

Nei du tolker dette feil. Jeg skulle ønske at folk hadde hørt etter når de ikke kjente smerten selv. Men det viser seg at det er først når det blir tatt igjen at man innser slikt. Det gjelder ikke meg. Jeg har snakket i 8 år her om hvordan dette måtte endres. Men det gjorde de ikke. Og nå ser jeg frem til de skjønner tabben. Jeg er uansett bare en observatør og har ingen innflytelse på dette. Jeg bare leser utviklingen og skjønner hva som vil skje. Advarte sterkt i mot dette og ba dere andre her på tråden om å tenke over hva som ville skje den dagen de rike i US bare kjøper opp alle mediene og MSM plutselig begynner å advokere for republikanerne. Spent på om demokratene da vil fortsette å spille dumme og ikke forstå at MSM skjevfremstiller nyhetene slik de har gjort i 8 år nå…

Det er der dobbeltmoralen ligger ser du…

1 Like

Det er fordi den eneste måten å få til endringer på er å la demokratene føle på den samme smerten.

Øye for øye…

Du tror at man vil moderere og få ned de steile frontene mellom demokrater og republikanere de neste årene ved å drive sensur og utestenging av venstresiden?

Jeg er redd man vil få en “told you so”, og en enda mer ekstrem venstreside ved neste korsvei.

Slik det er nå er det ytterpunktene på hver side som fyrer opp. Flertallet i midten, moderate høyresiden og moderate venstresiden er fanget.

Og for å klarere hvor jeg står.

Jeg er ikke noe fan av politisk korrekthet, wokeisme, pandemihåndteringen eller hvor tydelig MSM heller politisk i nyhetsbildet. Men jeg er heller ikke noe stort fan av hverken Kamala eller Trump :man_shrugging:

3 Likes

Nei jeg ser det som 0% sannsynlig at det vil bli noe i nærheten av reduksjon i steile fronter nå.

Det er først ved neste transfer of power at det er en mulighet for å komme nærmere hverandre. Nå kommer Trump desverre til å slå ned all motstand med dobbel kraft. Først må bare alle oppnevnelser lyve seg gjennom kongressen og så vil agendaen spille seg ut. Ikke at det er dette jeg vil, men jeg vet hvordan Trump er.

Og helt ærlig fortjener ikke demokratene noe bedre enn det de får.

Problemet er jo at det ikke er «demokratene» pr def som vil lide, demokratene er jo bare et politisk parti som ut i fra en demokratisk samfunnskontrakt skal jobbe til det beste for innbyggerne. De som lider under dette elendige og barnslige politiske klimaet er jo «folk flest» som knapt bryr seg om hvem som styrer landet så lenge de har et fungerende samfunn. Men både republikanerne og demokratene virker som institusjoner blindet av en maktkamp hvor det å vinne eller det å skade den andre siden er viktigere enn realpolitiske gevinster for befolkningen. Kanskje litt satt på spissen, men

5 Likes

Ja alle taper på at det er slik. Men de liberale vil merke det mye mer nå fremover. Slik de konservative har merket det de siste 8 årene.

1 Like